Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej! Jag hoppar in här om jag får. Har hängt i planera- tråden ngra månader. V 5+ 5 idag, Bf 31/3. Har en Hedvig född 080430. Känns otroligt roligt med syskon. Varken jag eller min man vågar dock riktigt glädjas ordentligt då det är så tidigt.

Har inte hunnit läsa igenom nästan ngt än men förstår att mini precis fått en son. Stort grattis!!!

• bluegrass

Tack för välkomnanden!
    Ela- vad mysigt!
    Juni- härligt med bra sjukgymnast! Kul att H fått känna sparkar också. Längtar till vår Hedvig får det, men dit är det lååångt kvar!

När berättade ni för era barn att de skulle få syskon? Vet inte om vi ska vänta till RUL eller om vi ska berätta efter KUB i v. 12 om det ser bra ut. Å ena sidan har hon inget tidsbegrepp, så det kanske är bäst att berätta så sent som möjligt, å andra sidan längtar vi efter att berätta för henne.

Verkar väldigt svårt med KUB- kvoten. Börjar ångra at vi bokat tid för det. Vi har sett det mkt som en chans att få tidig allmän kontroll för att kunna slappna av lite mer, utan att fundera så mkt på vad vi gör med en ev gränskvot. Får diskutera det en vända till.

• bluegrass

Pregga- jag hade mkt förvärkar med H, nästan en månad. Jag förstod att det började när första riktiga värken kom, som kändes nästan som en spark och mkt mer i ryggen än förvärkarna som kändes mer i magen. Vattnet gick inne på Fl. Spännande att det är så nära. Stort lycka till!

Ska på bröllop idag vilket ska bli kul. Graviditeten kommer dock att bli uppenbar för ganska många vilket känns lite tidigt i v 7, men jag orkar inte låtsas dricka alkohol, känns bara fånigt. Och så kommer jag nog knappast orka parta så där jättelänge heller med tanke på att jag vaknar 0600 varje dag trots semester och trots att maken och H sover till 9. Var likadant förra graviditeten, suck.
    Sorry egot!

Ha en fin lördag!

• bluegrass

Juni- eftersom din situation är speciell pga diskbråcket tror jag att du kan räkna med en förutsättningslös och " sann" diskussion. ( men de som har förlossningsrädsla el motsv som skäl försöker de nog övertala)Dock lite osäkert om gyn. kan svara på hur EDA påverkar diskbråcket. Vad säger din ortoped? En narkosläkare kan nog svara också. Var sitter diskbråcket? EDA läggs oftast L4-L5, men kan även läggas högre upp. Hoppas att disk blir bra och att ni kommer fram till ngt som känns bra för dig!

Pregga- spännande! Hoppas hoppas det drar igång nu!

Bröllopet gick bra, inga 20- åringar runt mig, men folk som helt enkelt inte frågade ( men förutsatte tror jag). Mina nära vänner märkte dock, men jag hade nog ändå tänkt berätta för dem.

En nära vän till mig fick precis MA i v 12. Fostret hade dött i v 6. Så sorgligt. Blir lite nervös för egen del också, tycker brösten har slutat spänna sedan ngra dagar. Minns ni om det kan vara lite fram och tillbaka med det? Är i v 7.

• bluegrass

Juni- bra att narkosdr är med också. Förstår att det är svårt att veta vad som är bäst. Sövas för snitt och må illa låter inte kul. Men de kanske kan ge dig mer illamåendemedicin profylaktiskt isf, brukar kunna göra skillnad.

• bluegrass

Tilda- grattis till bra KUB! Vad det mysigt att se bebis på ultraljudet? Såg man bra? Vilken vecka är du i? Ska göra KUB 15/9.

Pregga- tror inte det är ngn fara att ligga halvt på mage. Jobbigt med sömnbrist!

• bluegrass

Tilda- klart att allt är bra även på RUL! Nu är det bara att glädjas. Skönt att höra att bröstsymtom kan variera.

Cissi- skönt med remiss så att ni får ett helt tillförlitligt besked. Kvoterna har verkligen sina nackdelar.

Ela- hurra för barn som somnar i bil och kan bäras till säng utan uppvaknande. Lyckades med H häromdagen också, men imponerande att det gick med båda!

Lena- härligt att ni haft det bra!

• bluegrass

Milla- roligt att han knäckt koden! Stort!

Lena- kul med pottintresse! H är inte ngn hejare. Vi trodde att vi skulle kunna göra henne blöjfri nu under semestern, men det blir nog inte så. Hon sitter länge på pottan, ger upp och kissar på golvet tre minuter efter...

Sov gott alla!

• bluegrass

Pregga- vilken idiot! Förstår att du blir arg! Spännande att det är så nära nu. Mysigt med hicka!

Tilda- stackars dig! Himla jobbigt med så tidig foglossning! Jag fick v 17 sist, men då hade jag tränat rel hårt fram till dess. Efter det slutade jag med all träning och då gick det över nästan helt.

Själv är jag i v 8 och mår bra. Lite orolig för att jag har så få symtom, men hade nog inte det sist heller.

• bluegrass

Tilda- tråkigt med tråbgsynt och oförstående chef! Och ledsamt med din vän! En av mina bästisar fick precis MA i v 12. Känns konstigt och svårt att prata om och ens låtsas om min egen graviditet när jag är med henne.

Juni- tur att det löste sig!

Jobbigt med bitproblem, H har inte bitits. Däremot puttats och slagits, men det har blivit mkt bättre. Hon brukade också skratta vid tillsägelse, då låtsades vi bli ledsna vilket funkade. Nu blir hon arg eller ledsen då vi säger till henne.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8