• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Fia: Vad hade du ätit innan då? Med H så hade jag lite högre en gång, men då hade jag druckit en halvliters cola för att jag kände mig svimfärdig på vägen dit . Fy för åderbråck, det låter inte alls kul

H juni 07, syskon november 10
  • bluegrass

Pregga- jag hade mkt förvärkar med H, nästan en månad. Jag förstod att det började när första riktiga värken kom, som kändes nästan som en spark och mkt mer i ryggen än förvärkarna som kändes mer i magen. Vattnet gick inne på Fl. Spännande att det är så nära. Stort lycka till!

Ska på bröllop idag vilket ska bli kul. Graviditeten kommer dock att bli uppenbar för ganska många vilket känns lite tidigt i v 7, men jag orkar inte låtsas dricka alkohol, känns bara fånigt. Och så kommer jag nog knappast orka parta så där jättelänge heller med tanke på att jag vaknar 0600 varje dag trots semester och trots att maken och H sover till 9. Var likadant förra graviditeten, suck.
    Sorry egot!

Ha en fin lördag!

• asap

Pregga - Spännande om det är på gång nu! För mig gick vattnet först och därefter började värkarna, och 45 min efter vattenavgång var liten ute, knappt att vi hann fram till sjukan.

• Bubbis10
    bluegrass skrev 2010-08-07 07:14:15 följande:
    Pregga- jag hade mkt förvärkar med H, nästan en månad. Jag förstod att det började när första riktiga värken kom, som kändes nästan som en spark och mkt mer i ryggen än förvärkarna som kändes mer i magen. Vattnet gick inne på Fl. Spännande att det är så nära. Stort lycka till!

Ska på bröllop idag vilket ska bli kul. Graviditeten kommer dock att bli uppenbar för ganska många vilket känns lite tidigt i v 7, men jag orkar inte låtsas dricka alkohol, känns bara fånigt. Och så kommer jag nog knappast orka parta så där jättelänge heller med tanke på att jag vaknar 0600 varje dag trots semester och trots att maken och H sover till 9. Var likadant förra graviditeten, suck.
    Sorry egot!

Ha en fin lördag!
    Oj, jisses....det känns inte så lovande , hua en månad..jo man har ju fått höra nu att -du känner när det drar igång, haha jaa det får vi hoppas då jag måste in i tid för behandling med innan han kikar ut :)
    Åh bröllop, va trevligt..haha näe jag skulle nog inte heller låtsas dricka ngt å sen e edte ju en glädjande nyhet, men fy va jobbigt å vakna så tidigt...jag sov typ de första 3-4 månaderna igenom..haha hoppas du får trevligt :)
    asap skrev 2010-08-07 09:52:02 följande:
    Pregga - Spännande om det är på gång nu! För mig gick vattnet först och därefter började värkarna, och 45 min efter vattenavgång var liten ute, knappt att vi hann fram till sjukan.
    Du milde tid...haha DET gick undan med andra ord....mja aså jag vet inte längre vad jag ska tro, känner mig lurad...haha inte en värk inatt ju Obestämd
  • Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-08-06 23:29:58 följande:
    Fia: Vad hade du ätit innan då? Med H så hade jag lite högre en gång, men då hade jag druckit en halvliters cola för att jag kände mig svimfärdig på vägen dit . Fy för åderbråck, det låter inte alls kul
    Det var lite högt på urinprovet som måste va påverkat av vad jag åt kvällen innan: blåbär (mums!) med grädde och socker och lite mörk choklad.
    Sen hade jag 6,9 på blodprovet som hon tog och det är nästan 3 enheter mer än förra ggn.
    Jag hade bara ätit frukost innan. Inte så sött fast kanske en messmörsmacka och russin i müslin i och för sig. Ja, ja, svårt att veta hur de där proverna påverkas av maten!

bluegrass: Kul med bröllop! Attans att folk måste hålla så god koll på om man dricker alkohol eller inte. Man kan ju bara va trött och vara den som väljer att köra hem! Man måååste ju inte va gravid för att avstå.
  • Piggley Wink

bluegrass och Fia: Jag var på middag med mina klasskamrater (de flesta födda 87-89), oc de hade nog inte en tanke på att det skulle vara en graviditet som gjorde att jag inte drack. Det finns ju liksom inte i deras värld . Bland ens egna kompisar är det en helt annan sak, där är det svårt att mörka...

• Piggley Wink

Har hittat en liggdel till vår UJ på blocket, den finns här på ön och jag ska hämta den imorgon. Toppen! Vill verkligen inte ha Briovagnen i bilen, hade ju det i början förra gången men gav upp på den när jag fick diskbråck. Den ÄR FÖR TUNG!

• Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-08-07 14:28:09 följande:
    bluegrass och Fia: Jag var på middag med mina klasskamrater (de flesta födda 87-89), oc de hade nog inte en tanke på att det skulle vara en graviditet som gjorde att jag inte drack. Det finns ju liksom inte i deras värld . Bland ens egna kompisar är det en helt annan sak, där är det svårt att mörka...
      Vi får helt enkelt hoppas att bluegrass får sitta vid ett gäng 20-åringar idag på bröllopet!!
  • Milla C

I kväll för exakt två år sedan satt jag och "mörkade" på mitt eget bröllop. Jag drack alkoholfritt vin, och tydligen gjorde jag "mörkandet" bra, för svägerskan hade konstaterat att "Nej, gravid är hon iaf inte" .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Billabong

Milla: Grattis på bröllopsdagen!

juni: Skoj med liggdel till bebisens vagn! Vilken färg får h*n på den?

Pregga: Skriv gärna in dig i BF-listan. Länk finns i TS. Verkar som att BF/förlossningen ligger nära i tiden?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8