• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Resande
    Mini- grattis!! HjärtaVad underbart att han är här nu. Massor med kramar till hela familjen.  
  • Billabong

Ett varmt och hjärtligt grattis här i syskontråden också, Minimalla! Lillebror är fullkomligt ljuvlig och jag hoppas att ni har det jättemysigt nu när ni lär känna er nye lille familjemedlem.
    Tårarna föll när jag läste på FB och såg bilderna på underverket.
    Hoppas att du och maken mår bra, både nu och framöver när anspänningen ni levt med under en sådan lång tid nu försvinner.
    Varm kram!

juni: Bra att du orkade ta striden. Det är så lätt att man inte mäktar med när man är mitt i en incident, men jag tror absolut att detta blir en lärdom för H. Hoppas på det!

Lena: Högst befogat "gnäll" med åderbråcken. Låter fullkomligt vidrigt smärtsamt! Stackare! Hoppas stödisar kan hjälpa dig!

Ang. foglossningsbälte så hade jag också ett sådant som juni länkade till från Gula Rehab. Fungerade riktigt bra. Hade det inte varit för att jag precis läste på hemsidan att de även kan användas mot ishias så kunde jag skickat över mitt. Men nu hade du väl redan skaffat ett annat? Här får man den "gratis" (egenavgift 100 kr) via sjukgymnasten som man ringer till själv. Verkar vara väldigt olika rutiner runt om i landet...

• Tilda08

Hej allihopa! Har försökt att läsa ikapp åtminstone de senase sidorna, men efter tre veckors semester har man missat mycket... En del grattis är på sin plats iaf (Charlie), en del AJ!!! (tex åderbråck...) och en del andra kramar med tröst och glädje.
    Har en liten skrutta bredvid mig som inte är så pigg på att mamma ska hänga vid datorn, så det blir en kort EGO-uppdatering bara.

Vecka 12 nu för mig. Har mått ganska bra, inte alls lika illamående eller trött som förra gången. Jag hade dock sen hel del problem med foglossning förra gången, det började tidigt då (vecka 8-9) och det började lika tidigt nu. Fast värre. Oroar mig en hel del för var det ska sluta... Så Fia, jag känner med dig!

• IdaVi

Milla: Inget tips på sexiga stödstrumpor som passar kjolar nu på sommaren?!

Tilda: Skönt att illamåendet är bättre den här gången men jobbigt med foglossningen!

Sara: Tack Undrar om det ens går att ha sex med dessa åderbråck?! Inte för att jag haft någon direkt lust men det är ju 3 månader kvar!!

Om två dagar är vi på Finlandsfärjan. Ska bli väldigt spännande med en "utflykt" till de finländska urskogarna. Hoppas även får se en del fin design och äta choklad!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Har för mig att HM, Lindex eller Kapp Ahl hade nylonstrumpbyxor med stödeffekt, men annars var det Apotekets jättesexiga knästrumpor som funkade bäst .

Borde eg ge mig ut och träna av något slag, men jag är så trött att jag faktiskt bara vill sitta och titta på en film (Jag har skaffat första säsongen av "Mission Impossible" på DVD, jag och maken tittar på ett program per kväll nu när barnan har somnat) och äta fruktsallad (om jag får ändan ur och gör den först). Nätterna är verkligen ingen "hit" just nu. I natt t ex hade jag känslan av att maten var på väg i retur ända till klockan var strax innan halv ett på natten. Strax efter tre var jag uppe och satte Gabriel på pottan, och strax efter fyra vaknade Lucas. Han har vaknat de senaste nätterna och velat ha en eller två flaskor välling, men i natt tänkte jag att jag skulle "vänta ut" honom. Han väntade ut mig istället, och strax efter halv fem fick han en välling. Sedan tog det ända till tjugo i sex innan han somnade om ordentligt, och jag fick sova. Maken gick upp med G klockan sex, och strax efter sju vaknade Lucas. Jag fick sedan "sovmorgon" till nio, men trött, trött är jag.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Gör väl ingen direkt skillnad när man ändå har ett babianarsle där fram!
    Låter som en tuff natt! Hoppas du/ni får sova bättre i natt!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Tack för alla "glada" tillrop ang vår incident i mataffären. På kvällen när jag skulle handla så försökte jag prata med H och säga att hon skulle få följa med om hon "följde reglerna", då var hon lite för trött och stökig så hon orkade inte ens lyssna så jag åkte själv. Vi hade spikat lister i hennes rum och inte ägnat oss åt henne så hon hade fått alldeles för lite uppmärksamhet. Ska faktiskt bli lite skönt när maken börjar jobba nästa vecka, så kan vi få lite ordning på tillvaron igen. H börjar förskolan om två veckor.

Idag har vi varit på nordensark.se, är inte jätteimponerad, det var för trångt och för dålig info för att vara riktigt bra. Dessutom var H på sitt värsta sprignaborthumör, men sista timmen gick det kanonbra så det var skönt att iaf få avsluta lugnt!

Lena: Här säljer de även stödstrumpor på mvc, olika randiga och enfärgade. Googla så hittar du säkert några annorlunda, har för mig att jag sett bland gravidkläderna på tradera också... Skönt att de hjälpte mot åderbråcken, varje liten hjälp är välkommen! Sex låter inte som nån superidé om det är svullet och ont, men vem vet, kanske kan lite extra blodgenomströmning ta bort svullnaden?

H juni 07, syskon november 10
  • M73

Grattis Mini!
    pahne textil tror jag att jag köpte stödisar från, de hade en del att välja på. Fast vems smarta idé är det att man skall försöka klämma in sig i tigtha stödisar när man inte kan böja sig för magen?
    Har suttit i sandlådan med T idag, hon hade jättetrevligt o jag slet som ett djur för att hindra henne från att äta upp all sand. 

• Milla C
    M73: Blöjorna brukar bli så härliga också när barnen ätit sand. Jag försöker också begränsa Lucas "sandintag", medan maken inte tycker att det gör så mycket att han äter. Gissa vem som har mest erfarenhet av bajsblöjorna efter sandätande ?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8