Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej vänner!
    Efter en snabb vända i "planerer syskon" kom jag på att jag faktiskt ska vara här nu. Konstigt...!
    Vecka 6 bara än så länge så det känns nästan för tidigt att säga att jag verkligen är gravid, men man måste ju förutsätta att det går bra så länge motsatsen inta bevisats eller hur? En sak är säker, symptom har jag iaf så det räcker och igår började illamående och trötthet lite smått... Idag är jag så trött så jag somnade medan jag satt och jobbade på soffan...

En fråga: Hur har det varit för er andra? Jag har mycket mer symptom och tidigare den här gången än jag hade med första.

• Tilda08

Hoppar in i tråden och hoppas att alla kloka kvinnor kan hjälpa mig!

Jag är väldigt förkyld och har en jättejobbig slemhosta. Har två olika mediciner mot detta hemma sedan tidigare, men ingen av dem får man ta när man är gravid.

Vet ni om det finns någon slemlösande medicin som är ok för gravida eller har ni något bra husmorsknep som jag kan ta till.

Inte nog med att det är jobbigt att hosta så triggar hostan illamåendet och kräkreflexen. Har rusat till badrummet flera gånger idag, klarat mig utan att spy dock. Åtminstone alla gånger utom en...

• Tilda08

Hej tjejer! Hoppar in med ett litet EGO-inlägg. Har bråttom iväg. Var på inskrivning idag. Tidigt (6+3) eftersom min BM går på semester. Kändes bra iaf, alla värden från socker till blodtryck var bra. Skönt! Har fått remiss till CUB/NUPP i början av augusti och redan en tid för RUL i september. Helt plötsligt kände jag mig gravid, att det är på riktigt... Inte dålig känsla, bara en insikt.

• Tilda08

Hej allihopa! Har försökt att läsa ikapp åtminstone de senase sidorna, men efter tre veckors semester har man missat mycket... En del grattis är på sin plats iaf (Charlie), en del AJ!!! (tex åderbråck...) och en del andra kramar med tröst och glädje.
    Har en liten skrutta bredvid mig som inte är så pigg på att mamma ska hänga vid datorn, så det blir en kort EGO-uppdatering bara.

Vecka 12 nu för mig. Har mått ganska bra, inte alls lika illamående eller trött som förra gången. Jag hade dock sen hel del problem med foglossning förra gången, det började tidigt då (vecka 8-9) och det började lika tidigt nu. Fast värre. Oroar mig en hel del för var det ska sluta... Så Fia, jag känner med dig!

• Tilda08

Välkommen Pregga! 35-åring med make och 2 åring, väntandes bebis i februari finnes här. Bor i 08-området men rötter i från Västergötlande, jobbar som avdelningsassistent...

Ang "PMS". Jotack, ett hormonmonster finns här vissa dagar.  Verkar vara värst de dagar när den vanliga orken inte finns. Tex sovit för lite eller gjort för mycket...

• Tilda08

Juni: Stackare! Lider med dig, vet ju vad du pratar om av egen erfarenhet. Går du på vattengympa för gravida med foglossning? Det tyckte jag var underbart skönt och det enda som faktiskt gav nån lindring. I övrigt var det att ta det lugnt som gällde. Nåt annat bra råd har jag inte.

Min foglossning blir också värre för var dag, så här illa var det inte så här tidigt förra gången. Den verkar iaf INTE uppskatta att sitta på en kontorsstol hela dagen. Började jobba igår igen och idag är det inte skönt att sitta alls. 
    Vecka 12 nu, verkar som jag kommer ha lika "kul" som du i vecka 24 Juni...

• Tilda08

Cissi: Hoppas verkligen att det gick bra! *kram* Jag tog blodprov idag och har mitt UL på måndag.

Milla: Hahaha! Typiskt graviditetssymptom. Jag säger till min man "Jag VET att det är för att jag är gravid, men det hjälper inte. Jag är på pissdåligt humör ändå!"  Kul att det händer nya saker, jag tycker att det gör det hela tiden. Ska man fortsätta känna så tills de blir tonåringar?

Fiji: Pilatesboll? Jag som knappt klarar att hålla balansen när jag går på en rak väg. Ska dock ha det i bakhuvudet om det blir värre. Ja, inte själva bollen då men rådet...

Juni: Det började i vecka 8, så ja... tidigt är det...

• Tilda08

Cissi: La precis in en länk till dig i 1-3. Där står det bra.

• Tilda08

Minimalla och Pregga: Jag började just gråta på jobbet när jag läste det ni skrev. Så hjärtskärande och så fint på en gång. *kram*

Juni: Ska testa akupunktur den här gången om jag kan få det genom sjukgymnasten. Gjorde aldrig det sist, hade varit tvungen att gå privat och plånboken vann.

Bluegrass: VÄLKOMMEN!!! Och grattis! Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra.

Ang sifforna för CUB/NUPP så är ju det svåra med sannolikhet att avgöra vad som är bra och vad som är dåligt. Om det normala för en händelse är att det är 1 på 200 måste ju allt som är högre än 200 räknas som bra. Problemet är ju att man självklart vill ha så bra siffror som möjligt och därför blir det subjektivt. 1 på 800 borde räknas som bra, men om nån annan får 1 på 8000 känns det genast sämre... Så här snurrar iaf mina tankar inför UL på måndag. Måste nog prata igenom med maken hur vi ska ställa oss till olika resultat och sen köra på det. Tex att vi bestämmer att allt över 1 på 500 så går vi inte vidare med mer tester.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8