Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

EGO: Sitter här och funderar på om det är något på gång. Har mått illa, mer eller mindre, sen 11 i förmiddags. Springer på toa stup i kvarten för det känns som att jag behöver göra nr 2, vilket också inträffar då och då. (Ursäkta detaljerna...) Har ont i svanken, men varierar i intensitet. Ibland FÖRBANNAT ont, ibland lite mer molvärkigt. Lite mensvärkskänningar emellanåt. Och jag känner mig febrig trots att jag har 37C (har mätt tre gånger nu senaste timmen för att vara säker...)

• Tilda08

Tack för alla hejarop! Än så länge inget som direkt säger "nu är det dags". Men nånting är det definitivt. Frågan är om det betyder i natt eller om en vecka... Sov iaf två timmar nu på kvällen och mår inte så illa längre, men det andra kvarstår.

Zeeda: Minna verkar ju inte komma idag, så din bebbe har dispens att skjuta på sin ankomst nån dag den med.

• Tilda08

Precis hemkommen från sista kontrollen hos barnmorskan. Kommer inte Minna snart så blir det överburenhetskontroll på SÖS nästa vecka. Jag mår lite bättre idag, har känt av illamående till och från men inte alls som igår. På den negativa sidan har inget hänt = ingen bebis och det finns inga tydliga tecken på att det ska göra det snart. På den postitiva sidan finns det några små tecken på att något är på gång. För det första fick jag en riktig värk när jag satt i väntrummet hos barnmorskan och ytterligare en på bussen hem tre timmar senare. Två värkar på tre timmar "gör ju ingen sommar", men det är fler än noll... *positivt tänkande*   Dessutom hade mitt blodtryck gått upp lite, tydligen vanligt när det börjar bli dags. Jag har legat på 110/70 eller 110/75 sen inskrivningen tills förra veckan, men idag var det 120/75. Förra veckan var Minna fortfarande ruckbar, men idag var hon nääääästan fixerad. BM trodde att det kan varit det som hände igår kväll när jag mådde så skumt.

Så alltså, egentligen ingenting att rapportera... Men jag hoppas att snart ha det...

• Tilda08

Lycklig: Jag har tyvärr ingen erfarenhet av blödningar, men jag skickar alla kramar jag har! Hoppas verkligen att det inte kommer mer nu. Så länge bebis verkar må bra är ju hoppet stort att allt ska sluta väl!!

• Tilda08

Boomie: skönt med nytt dagis!

EGO: Har haft lite mer värkar under kvällen, men de är väldigt oregelbundna (från 10 minuter till en timme) och smärtgraden är på nivå "obehag", så än så länge säger de inte det verkligen ska ske nåt eller om det bara är förvärkar. Vi får väl se helt enkelt...

• Tilda08

Hoppar in lite snabbt och visar mig. INGENTING alls hände i natt. SUCK!

• Tilda08

Lycklig: Va skönt att allt såg bra ut! Solig  Anledningen till att vi började räkna var att maken har problem med magen och därför gjorde ett UL idag. Kändes som att det var hans tur nu. (Allt visade sig vara bra på hans UL.)
    EGO: Annars inget nytt. Två värkar ikväll, men två värkar på 2,5h blir det ju ingen bebis av. Låt oss hoppas att det kickar igång mer snart... Om inte annat för att ni ska slippa höra mitt gnäll.

• Tilda08

Bara så ni vet... I'm still here.... Och idag har jag inget att redovisa som skulle kunna vara ett tecken på att det är på gång. Suck...

Zeeda: Zumba i magen är ingen höjdare, speciellt inte när man försöker sova...

• Tilda08

Afro: Usch va jobbigt med en sjuk liten. Hoppas att allt bättrar sig snart!

Fio/Sar/Lilla P: Aha, det är mars som Minna väntar på. Hon vill minsann inte dela månad med mamma inte. (Jag fyller år 21/2). Trotsålder redan!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8