Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela, nej nej. Nu har du sagt att jag kommer att få vänta ett tag till så nu får du faktiskt stå för det. Jag har massor som jag vill hinna fixa den här veckan. Tidigast på lördag har jag tid att föda barn. Det är ju faktiskt en vecka tidigt ändå...

• Tilda08

Zeeda: Ja, man hoppas ju att det faktiskt händer nåt av dem och inte bara att de irriterar en. Fast mina gör iaf inte så ont, mest rejält obehagligt.
    Va tröttsamt med din mamma! Nog för att det går fortare andra gången, men om hon inte har tänkt att lämna stan borde det ju ordna sig även hon lämnar hemmet... Det spelar väl ingen roll om inte allt är klart. Har bebisen några kläder att ha på sig, en plats att sova och ett par blöjor att byta med? Japp, då är ni förberedda i mitt tycke.

• Tilda08

Juni: Tilda var lite likadan. Iaf på dagarna. På natten var sängen ok mellan 00-06, med uppvak för mat dock. Hon var helt omöjlig att lägga ned på dagarna. Såvida man inte satt på Waynes coffee eller nåt annat bullrigt fik, helst med stor kaffemaskin och mitt i ett centrum. Då kunde hon sova i timmar i vagnen... Teorin var att jag hade fikat så ofta med kompisar under graviditeten att hon hade vant sig vid ljuden...

Fråga till alla er erfarna... Jag funderar ju över vad som händer där inne. Riktigt spännande att klura över allt i jämförelse med sist eftersom knappt nåt hände innan det var dags då. De senaste dagarna har jag ju haft en hel del förvärkar och ryggont och i samband med att detta drog i gång har jag fått mycket mer flytningar. Alltså vanliga, inte slemproppen eller nåt sånt. Har för mig att jag har läst nånstans att ökade flytningar nära förlossning kan hänga ihop med att livmodertappen mjuknar och byter till rätt läge. Steg ett i processen. Kan det stämma?

• Tilda08

Knase: Vilka j-la idioter!!!! Skrikandes Man tar inte risker med andras barn! Det är illa nog om man gör nåt så dumt med sina egna, men nån annans?

• Tilda08

Stackars Tilda. Hon är stenhård i magen. Man kan se att det är bajs i rumpan, men hon får inte ut det. Gråter och vill inte sitta på rumpan alls. Och inte får man försöka hjälpa henne på nåt sätt heller. Hon låg på sängen, grät och tyckte till hon somnade. Helt slut eftersom hon knappt äter något heller.

Nån som har några råd om vad man kan ge/göra? Tilda är aldrig hård i magen så vi känner oss helt villrådiga.

• Tilda08

Zeeda/Juni: Enligt Apoteket ska man inte ge Microlax till barn under sju år? 

• Tilda08

Tack för alla bra råd! Så skönt att ha er! Tilda kämpade heroiskt igår kväll och efter en hel del gråt kom en stenhård bajskorv i vuxenstorlek ut. Sen blev hon helt annorlunda, vår vanliga glada tjej kom tillbaka. Puh! Ska definitivt inhandla Resulax att ha hemma utifall det sker igen!

Assar: Förstår precis hur du känner. Jag fick foglossning i vecka 8 och har inte varit mycket att räkna med här hemma på länge. Jag kan dock inte låta bli att göra en del ändå, vilket straffar sig numera mest med galna sammandragningar men psyket mår bättre av det. Jag är inte gjord för att låta andra göra allt...

Afro: Skönt att se dig här iaf. Hoppas att Mini sätter igång att äta ordentligt snart. Det var ett problem vi INTE hade med Tilda... Men jag kan föreställa mig hur jobbigt det måste kännas.

Milla: Skönt med svärfar som ställer upp. Jag har en sån svärmor, är oerhört tacksam!

Ego: Inget nytt på förlossningsfronten. En vecka kvar till beräknat och det skulle nu inte förvåna mig om jag går över tiden. Som jag trott tidigare, men tillfälligt ändrade mig om förra helgen... Men vem vet. Endast Minna antar jag. Hon verkar veta vilket håll som är ut iaf för min je vad hon trycker emellanåt.

• Tilda08

Knase: Jag bowlar i lag. Eller innan jag blev gravid förra gången och en kort sejour emellan barn ett och graviditet två bowlade jag i lag... Foglossning och bowling är ingen hit... ANYWAY... Tog så klart med Tilda när hon var liten till bowlinghallen för att hon skulle träffa laget. Hon avskydde det! Det låter ju en hel del om käglor och klot, det var inte poppis... Det var dock ett tag sen.

Pysslig: Ha en underbar semester!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8