Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ang hormonspiral: Jag satte in en sån efter att jag fick Tilda. Den funkade bra rent praktiskt, men jag påverkades starkt av hormonerna. Blev deppig och hade ingen sexlust alls. Visserligen är det ju ett sätt att funka som p-medel... Jag funderade på kopparspiral, men man brukar få mycket värre mens av den och jag blöder ganska rejält och har ont i vanliga fall...

Zeeda: stackare!  Fy sjutton va jobbigt! Minna stannar nog i magen bara för att din bebbe ska hålla sig där också. Den har nog förstått detta med kösystemet nu.

Ego: Minna är alltså kvar i magen. BF är nu på lördag, 19/2, får se hur länge till hon tänker plaska runt i jacuzzin där inne. Idag hade jag lite känningar, sådär så att det känns som stark mensvärk i nån timme, men mer blev det inte. Nu på kvällen har Minna överskottsenergi tror jag. Hon har rört sig nästan nonstop i 2,5h nu. Inte alls skönt...

• Tilda08

Malin: De kanske har bråttom ut, men kroppen hinner inte med? otåliga liksom?

Zeeda: Det vore verkligen ok om Minna kom snart. Jag har så ont överallt och sover så dåligt att det kommer att bli en semester att ha en nyfödd som väcker en...
    Ang bärselen, vi har en Ergo Butterfly. Den är jätteskön då tyngden läggs på höfterna istället för axlarna.

• Tilda08

Ego: Var hos BM idag på rutinkontroll. Min mage är STOR. Har man en jacuzzi där inne så... Ligger precis på övre kurvan, SF-mått 38 i vecka 40. Inte undra på att folk stirrar och ser ut att undra om jag inte borde vara på förlossningen...
    Med tanke på att jag haft foglossning sen vecka 8 och karpaltunnelsyndrom sen vecka 30, plus mycket sammandragningar och vansinnigt dålig sömn är det skönt att kroppen kompenserar mig med att hålla perfekta värden. HB 120 utan minsta tablett, socker 4,9, inte en tillstymmelse till äggvita i urinen och blodtryck 110/75. Väldigt, väldigt skönt att inte behöva oroa sig för sånt!

• Tilda08

Evasha: Skönt att du mår så bra!

Lycklig: Grattis till fantastiska siffror!!!

EGO: Igår kväll körde Minna zumba i magen i tre timmar. Kom ihåg att Tilda gjorde likadant en kväll på slutet. Kollade i min gamla blogg och hittade min notering angående detta. Visade sig att det var tre dygn före vattnet gick och det satte igång på allvar. Vågar man hoppas att Minna följer mönstret? I så fall startar det på fredag kväll och hon föds på lördag, på BF! Vi får väl se...

• Tilda08

Jag är ju helt förvirrad i huvudet, skyller på sömnbrist. Vår sele heter ju BECO BUTTERFLY, precis som Oyras. Skrev visst Ergo. Det var den vi tittade på först.

• Tilda08

Samma princip för Beco som för Ergon. TYNGDEN hänger på båda höfterna, inte bebisen.

• Tilda08

Lilablå: Usch va tufft med diskbråck! *kram*

• Tilda08

Sara: Herreminje! Om man är så stor måste man väl tippa framåt?`

Evasha: Grattis till jobbet!

Zeeda: Skönt att det lugnade ned sig. Bad ju Minna skicka ett sms, det verkar har funkat...

EGO: Jag har blivit så vansinnigt täppt i näsan. Började med två förkylningar på raken som sen skapade ett beroende av nässpray och nu när det nog är vanlig gravidtäppa funkar inte nässpray ordentligt längre. Nån som har något tips?

• Tilda08

Puchahontas: Det enda som är fel med det tipset är att ingefära är bland det äckligaste jag vet...

Zeeda: Dålig täckning tydligen. Usch va jobbigt det måste vara för dig! Jag som gnäller över ryggont och förvärkar...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8