• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Mini: Förstår det! Så skumt att veta exakt dag också. Men vad mysigt att han snart är här!
    Det är nog bara extra gymnastik helt enkelt. Och sammandragningarna beror säkert på att man jagar en vilding hela dagarna
    Kanske inte är åderbråck, men det ser ut som en lila "grej" på yttre blygdläppen. Har läst att man kan ha is på för att dämpa svullnaden. Men nu när jag vaknar på morgonen är det lite bättre iaf.

Åker till Västerviks skärgård imorgon och det ser ut att bli riktigt skitväder. Iaf de första 2 dagarna och vi ska bara vara där i 3 dagar. Typiskt! Men men, skönt med lite miljöombyte iaf

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Nej, jag var bara på sjukhuset och hämtade ut journalerna. Ska till spec mvc den 2 sept. Skönt med röj i magen men jobbigt med sammandragningar. Hur är det med foglossningarna? Hur går det med maken?

mini: Så himla spännande! Håller tummarna för att allt går precis som ni vill!

Igår var vi på konsert på den lokala fotbollsplanen med Status Quo. Den var faktiskt bättre än förväntat, gillar ju deras musik, men är ingen superfan direkt... Vi åt barnfri middag hos svågern med sambo innan och var på krogen efter och tog en öl (iaf de andra) och en mumsig tapastallrik. Mycket trevligt! Mindre kul var att lånehunden vi passar när ägaren är på båtsemester hade tagit sig ur köket, demolerat FYRA nya toapappersrullar (extra långa såklart ) kissat två gånger och bajsat en gång inne på typ två-tre timmar. Starkt jobbat! Han hade iaf inte gjort sönder nåt värdefullt!

Idag har jag rivit tapeter hela dagen i Hs rum. Hon sover just nu i förrådet då vi gör en ny dörr, målar taket, tapetserar om och målar väggarna i hennes rum. Hoppas det bara tar några dagar till. Det är lite stökigt nu när vi inte har förråd, Hs rum är kaos, "övre hallen" är snickarverkstad... Jaja, det går ju över. Dags att sätta fart igen, fogarna behövde vila lite...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

mini: Intressant länk! Det har jag aldrig hört om förut! Jag köpte vitamintablettr igår, min mage tål ju inte järntabletter eller blutsaft, mår illa och får diarré av allt sånt . De är ju inte så koncentrerade så jag ska försöka äta dem. De ä´r så läskigt stora bara

• IdaVi

juni: Ok, då får du berätta efter 2:e september vad de kommit fram till. Foglossningen är sådär. Har ganska rejält ont över blygdbenet och åder"bråket" gör ju inte saken bättre heller. Men men, det är bara 3 månader kvar
    Maken har skött sig riktigt bra. Dricker nästan inget längre så jag hoppas det håller i sig. De vi åker iväg med imorgon dricker ingen alkohol. Iaf inte han, och hon är väldigt försiktig med spriten så det blir nog bra.
    Vad kul att konserten var bra och att ni hade det mysigt på "tu man hand". Mindre kul med hunden! Är han inte van att vara själv?
    Apropå stora tabletter så är ju järntabletterna "gigantiska". Usch!! Får kväljningar när de ska sväljas...

Näpp, måste sätta fart med packningen. Har knappt förberett något och vi åker 07.30 imorgon bitti

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Fick höra idag av en bekant att det finns en ortos man kan använda om inte "kardborrebältet" räcker till. Hon fick akupunktur också, vilket jag har tänkt att få när min favvo-sjukgymnast är tillbaka efter semestern Härligt att han "skött sig" och att ni ska åka bort med "bra sällskap". En kille som var med när vi var borta i veckan betedde sig som en riktig fjortis/mansgris blandat. jag hade blivit GALEN! Han kräktes på sängen och mattan i sovrummet, hans blivande fru tog hand om alltihop medan han var otrevlig och betedde sig som en fjortis .

• Ela

Är bara inne lite kort eftersom jag är hos svärföräldrarna.

Vill tacka igen för att ni delar med er av syskonputtande etc. Känns bra att veta att man inte är ensam.

Tack även för input om järn. Spannet som är "ok" ligger på 20-140 om jag minns rätt och jag låg på 20. Hon kollade inte hb denna gång och det är kanske lite märkligt. Jag har också läst att det inte är bra med för högt hb så det känns lite tudelat allt. Får be om en koll nästa gång (mitten på aug) och jag skulle "bara" ta järn var tredje dag så det känns väl ok i och för sig. Märkligt är det i vilket fall och det måste ju finnas en anledning till att man har börjat med de här nya mätningarna av depåerna. Skulle vilja veta lite mer om relationen mellan hb-värde och depå-värde och får väl ta och försöka fördjupa mig i det någon regnig dag (typ idag då - spöregn - men jag tror inte att det blir av just idag).

Lena - Usch vad jobbigt det låter med svullnad och värk. Min foglossning är också rätt illa men det där låter verkligen vedervärdigt.

Juni - Härligt med ett lyckat besök på ALV!

Ego: Igår var maken och jag på restaurang (och efterföljande PUB-besök!) med hans bror med sambo och två kusiner med respektive. Jättetrevligt! Vi la R innan vi stack iväg och T fick följa med farfar i bilen och lämna av oss på stan. När vi hade blivit avlämnade och börjat gå mot restaurangen ringde farfar och sa att T var lite ledsen för att hon hade glömt "puss och kram" så ha körde upp en annan tvärgata och vi mötte upp och pussades och kramades och sedan gick det hur bra som helst. Hjärta R hade vaknat till ett par gånger men svärfar lyckades söva om henne utan problem. Fantastiskt! Vi ska nog försöka oss på en till utekväll någon gång i veckan.

För övrigt har jag slutat amma R nu. Maken la henne förra lördagen när vi hade gäster och efter det testade jag att inte erbjuda amning vid läggning och hon har inte protesterat alls. Skönt att få några amningsfria månader faktiskt.

Två är dubbelt så bra
  • Ella174

Hej tjejer!

Vad kul att jag hittade tråden. Har saknat er faktiskt... :)

Allt är bra här. Lillasyster Moa är fem månader nu och storebror är stolt och glad för henne (vet att det säkert kommer att ändras i perioder... ).

Ska försöka läsa ikapp lite och börja fila på en förlossningsberättalse (tror inte jag har skrivit ngn ännu??!!)

Kram till allihopa! Hjärta

• Piggley Wink

M73: Vad hade du druckit igår? Har lite svårt att tolka ditt inlägg

Ella: Jag tänkte faktiskt på dig förra veckan, funderade på vart du tagit vägen! Välkommen tillbaka!

• Billabong
    Ella: Välkommen tillbaka!
    Jo, tyvärr kommer det väl ofta en period när småsyskonet blir mobilt (i vårt fall när de lärde sig krypa) där storasyskonen blir lite mer... hårdhänta.

Minimalla: Vet inte vilken dag som är dagen för lillebrors ankomst nu i veckan, så jag kanske är ute i lite för god tid. Men ändå. Bamsekram och mina allra varmaste lyckönskningar inför bebisleveransen.

Ego: Min lille O gick sina första egna steg igår. Såååååå nöjd han är, travar omkring med värsta smilet. Ja, travar o travar, det blir väl fyra, fem steg som mest.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8