Piggley Wink skrev 2010-08-11 20:55:04 följande:
mandra och Milla: Jag kan förmodligen inte få ryggbedövning, och KS utn bedövning (finns det nån annan förresten) är jag inte så sugen på...
Pregga: Jaha, jag var övertygad om att de gör nytta
Aha.. men då är ju inte det ett allternativ?
Då har du bara två kvar.
Min väninna som fick akut snitt efter ett långt vaginalt försök som inte gick för bebisen låg i säte och hon hade för smala gångar.
I alla fall, hon kände sig lite snuvad sådär på första stunden men när hon öppnade ögonen första gången på rummet så såg hon bebis snusandes på pappas bröst, ja båda sov i lugn och ro .. då vart hon lugnad. För första känslan när hon vaknade var panik.. var är mitt barn? lätt snurrig.
Ändå en ganska fin bild man får framför sig va?
Skulle det vara ditt val.. snitt och sövd, så kommer du ju ha fördelen att vara inställd på vad som gäller, till skillnad från min väninna som bara fick nya förutsättningar på några minuter och sen sov.
Ja jag har fött båda vaginalt.. första med.. varma duschar, nålar , eda och lustgas.. hehe.. give it to me- mentaliteten
,(och adrenalin sprutor i fickorna på BM ifall jag skulle tuppa av) Andra trollet med enbart lustgas och då tog hon ändå 10 timmar. Men jag pustade mig igenom det utan problem. Så länge man andas och har en målbild med en bebis i sin famn så funkade det fint.
Just ja, med Tyra så hade jag näringsdropp för jag kräks ju så hiskeligt av värkarna som kramar min mage. Näringsdroppet var för att med Vilya så kräktes jag ner mig konstant och de envisades med att ge mig blåbärsoppa, kan ju tänka dig hur fräch jag såg ut.. haha