• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Tilda: Tack Jag minns inte exakt men min mage började nog synas runt vecka 14-15-16 tror jag. Iofs tyckte jag att det syntes tidigare, men det var nog ganska lätt att dölja iaf.
    Och denna gång har  vi tagit 1(!!) foto på magen, typ i vecka 24. Förra gången tog vi  varje vecka

FB: Mm, får kolla upp det sen. Just nu är jag så låg så jag bara känner för att spy! Bah!
    Mysigt att ni är en sån härlig mysfamilj nu glömde jag ju kommentera mitt i mitt egotänkande

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-12 23:46:17 följande:
    Cissi: Stå på dig/er!

Milla: Jepp, lära sig gå kan absolut innebära sömnsvårigheter. O har precis fått det att lossna och kommer upp i ca 15 steg - och redan när det var färre än så på egen hand började det strula med själva insomnandet. Han vill inte somna och ligger och gråter länge.
    Så klart är kombinationen med inskolningen en "försvårande" faktor också.

Assar: Hur hade G det på sin första dag som dagisbarn?

Pregga: Så bra, då bör lillebror vara redo för entré i livet när som helst nu!

Lena: Det låter SÅ smärtsamt med dina åderbråck... Hoppas läkaren kan lindra dem med ngn mirakelkur/tips.

Pyttis: Stackars liten! Vi har bara använta Bepanthen, den är jättebra. J är också röd på snippan idag, hoppar det är puts väck efter kvällens insmörjning.
    haha jo jag hoppas ju på det, men han e envis som sjutton aså...å nu lyser värkarna med sin frånvaro...aså jag vill inte gå över, han ska ju komma ut utan att jag spricker uppåt nacken med...suck..
  • Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-13 11:39:56 följande:
    En fråga: Ni som kommit lite längre i graviditeten eller fått er andra, när började er mage att synas andra gången? Har för mig att jag höll allt hemligt tills efter UL sist, dvs vecka 18, så då kan jag ju inte haft så mycket mage... Men nog borde det komma tidigare nu? Funderar på när jag måste börja rota fram mammakläder... De jeans jag har nu har inte mycket att ge i midjan.
    Hihi jag blev stoooor snabbt nu andra gng, min Bm reagerade åxå på det att jag fick gravidmage direkt. Så räkna med att det kommer synas fortare nu andra gng Flört
  • södermalm

Tilda - det kan nog variera väldigt. Mina magar kom ungefär vid samma tidpunkt. Jag kunde nog med lite god vilja ha vanliga kläder fram till v20 nästan.

• Piggley Wink

Lena: Nu ska jag tjata om min supersjukgymnast igen, kanske du kan få hjälp att låna en TENS där? Då borde du ju kunna använda den en stund på jobbet också, den ökar ju blodgenomströmningen och tar bort svullnader. Jag har ju en egen TENS, och du skulle gärna få låna den om jag inte behövde den själv varenda dag nu . Skönt att barnet mår bra! Det är ju det viktigaste, allt annat går ju över...

Pregga: Se till att vila, snart händer det

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Marge: Tack för länken och kramen! Kram tillbaka!

juni: Ska kolla upp var man kan låna TENS-apparater i närheten. Borde ju Bm veta om inte annat
    Fick höra hjärtljuden idag igen och allt ser som sagt bra ut med tillväxtkurva osv. Det är ju faktiskt det viktigaste. Åderbrå(c)ken försvinner ju efter förlossningen som tur är

Pregga: Det var en envis liten rackare där inne. Men i natt kanske det händer

• IdaVi

Det var fasligt vilken hicka den lill* har där inne. Och det känns alltid mot rumpan på mig  Fick kanske för mycket kebab?!

• asap

Milla - Ida som "alltid" sover hela natten vaknade faktiskt inatt och kom in till oss, kan ha haft att göra med att det var dagisstart igår..

Sara - Tack, han hade det bra, tror jag. Tyvärr får jag ju inte se det med mina egna ögon, men jag får väl lov att lita på maken när han säger det.

juni - Jepp, då är man Svensson. Nu är det bara att dra på sig träningsoverallen och hoppa in i husvagnen ikväll, för det är väl det man gör på helgerna som Svensson...?
    Söt H som bekrymrar sig över hämtningen, trots att det bör ligga en bit bort i tiden.

Lena - Men va f..! Tycker också du ska kolla med en annan läkare.

Tilda - Minns inte - det var så länge sedan jag var nygravid sist, men jag har för mig att det var ungefär lika båda gångerna.

• asap

Lena - Fattade inte det där med bråken först, funderade över vad Centern hade med saken att göra.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8