• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Pregga: Skönt att du ska dit idag, kan ju förhoppningsvis få lite bra tips och hjälp då! Nu får det ju ta och hända nåt...

Mandra: Ja, det vore ju en önskdröm att de kom med ett nytt superalternativ

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Pregga: Lycka till hos BM

Pyttis: Usch för dåliga magar. Ni får smörja ordentligt på snippan och rumpan

Ego: Ska till BM i eftermiddag. Ska bli intressant att höra vad hon säger om mina åderbråck.

Nu ska jag göra mig i ordning. Får snart fikabesök av en höggravid kompis (som ska snittas på tisdag)

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C

I dag fick jag bara lämna Lucas och Gabriel på förskolan och sedan gå. Ska vara tillbaka vid tio, men OJ! vad kontigt det kändes att gå iväg .

Är det någon som vet om barn kan få svårt att sova när de precis börjat gå? Lucas sov tokdåligt i natt med skrik, gnyenden, snurrade runt i sängen och fäktade med händerna. Han sov iofs väldigt lite på dagen igår, men jag tycker inte riktigt att det skulle bli så av det. Hoppas iaf att det blir lugnt i natt, för jag orkar nog inte en natt till likadan som i natt om jag ska fungera imorgon.

Iväg till förskolan igen .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Förstår att det kändes konstigt. Jag blir nästan tårögd bara jag tänker på att "lämna bort" Ida!
    Minns inte hur Ida betedde sig när hon började gå. Men det är kanske mycket som händer för L nu, både med förskolan och att han börjat gå? På något sätt ska ju alla dessa intryck bearbetas, och det gör de kanske i sömnen?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • M73

har världens grinigaste bebis nu, framtänderna håller på att gro fram, tror de spricker igenom snart (hoppas) och det är inte enda stället som är tandsvullet. Gav henne en alvedonsupp igår o hon blev så harmonisk och nöjd att vi bägge fick sova riktigt hyffsat inatt.. Tack o lov att syrran är på dagis så jag kan vila lite när T sover.
    Borde väl få kalleelse till öron,näsa, hals nu? Det är tre månader sedan remissen skickades in nu o vi fick ett svar om ungefär tre månaders väntetid. Hur är det med vårdgarantin eg? 

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-12 09:05:13 följande:
    Pregga: Självklart gör förvärkar nytta! *nickar bestämt*

Vår lilltjej (snart 17 månader) är kass i magen och illröd i rumpan och snippan. Nästan som brännblåsor på blygdläpparna. Vi smörjer med tjocka lager inotyonol samt luftar, men ont gör det ändå!
    japp, det gör dom..hihi jag e såå lycklig :)
    Piggley Wink skrev 2010-08-12 09:05:15 följande:
    Pregga: Skönt att du ska dit idag, kan ju förhoppningsvis få lite bra tips och hjälp då! Nu får det ju ta och hända nåt...

Mandra: Ja, det vore ju en önskdröm att de kom med ett nytt superalternativ
    jaa det var så roligt idag, Bm reagerade så på att mitt sf mått var lägre å bokade in en tid med deras läkare direkt efteråt....för 1 vecka sedan så var min tapp hård å ca 4 cm lång....idag så 1,5 cm å MJUK!! weeeehooooo hon sa det att hon kände hans huvud direkt vid en vaginal undersökning å att han e så långt ner i bäckenet han kan komma nu, änteligen händer det ngt =) å slemmis har gått helt ser det ut som :)
    IdaVi skrev 2010-08-12 09:40:31 följande:
    Pregga: Lycka till hos BM

Pyttis: Usch för dåliga magar. Ni får smörja ordentligt på snippan och rumpan

Ego: Ska till BM i eftermiddag. Ska bli intressant att höra vad hon säger om mina åderbråck.

Nu ska jag göra mig i ordning. Får snart fikabesök av en höggravid kompis (som ska snittas på tisdag)
    tack så mkt :)
  • cilla67

Gah! Läkaren som lovade skriva remiss till FVP skickade i dag ett brev, där han säger att han inte kan skriva remiss utifrån deras riktlinjer. Man kan ju tro att han kände till deras riktlinjer redan när vi träffades, eftersom han redogjorde för dem för mig, men tydligen fick han kalla fötter och skickade mig i stället en kopia av riktlinjerna. Tackar, tackar - men jag skiter faktiskt i deras riktlinjer! Han SA att han skulle skriva en remiss, då får han tamejtusan göra det också! Grrr....
    (Ursäkta utbrottet!) 

• Piggley Wink

Jag ska precis som Lena och Pregga till bm i em, men detta besöket känns inte så viktigt, det känns viktigare med spec mvc besöket nästa gång... Idag är det ju bara en massa prover, tror de äntligen ska kolla Hb igen också.

Pyttis: Fy vad jobbigt, vad heter den där salvan med gula och Svarta/blå ränder på tuben, är det miniderm? Den hjälper ju kanonbra... Fick tips om den här...

Milla: Min första tanke var också att livet på förskolan är väldigt annorlunda och att dte är det han reagerar på.

Pregga: Spännande!

M73: När jag skulle opereras så fick jag skriva i en lapp om jag ville använda vårdgarantin eller inte. Antar att det "bara" är att ringa mottagningen och fråga? Remisser försvinner tydligen då och då på vägen fram...

• Piggley Wink

cissi: Inget att ursäkta, ring direkt och fråga vad han menar. Gråt gärna lite i luren, det brukar funka i vården... Min kompis brukar förresten säga: Nu börjar jag bli upprörd så kan jag ringa dig om en stund när jag lugnat mig? Det brukar funka på folk där man ska få saker fixade på garanti iaf

• Gladhannapanna

Juni: Idomin? Jag tycker att inotyonol är bättre, blir ett tjockt lager som skyddar.

Pregga: Goda nyheter!
    Cissi: uscha så tråkigt!!! Hoppas att du kan få remissen ändå!

Idag bet Julia Agnes i bröstet så att det nästan gick hål, hade A inte haft tröja hade det gått hål enligt maken...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8