• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-16 19:56:41 följande:
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
    Tack, va goa ni e tjejer...nu e dom bortblåsta igen...
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 20:00:04 följande:
    Pregga: Jag hoppas att den röda pricken betyder att du nu är på förlossningen!
    tack, hihi DET hade jag med hoppats...men tyvärr....
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-16 19:56:41 följande:
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
    Tack, va goa ni e tjejer...nu e dom bortblåsta igen...
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 20:00:04 följande:
    Pregga: Jag hoppas att den röda pricken betyder att du nu är på förlossningen!
    tack, hihi DET hade jag med hoppats...men tyvärr....
  • IdaVi

Hoppar in lite snabbt för att önska pregga lycka till. Nu måste han ju banne mig kika ut snart!
    Åker iväg till Gränsö slott på spa imorgon och är borta över natten. UTAN barn, vilket lyx!
    Men när jag kommer tillbaka hoppas jag det kommit en liten grabb i tråden.
    Kram på dig!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-16 21:09:01 följande:
    Hoppar in lite snabbt för att önska pregga lycka till. Nu måste han ju banne mig kika ut snart!
    Åker iväg till Gränsö slott på spa imorgon och är borta över natten. UTAN barn, vilket lyx!
    Men när jag kommer tillbaka hoppas jag det kommit en liten grabb i tråden.
    Kram på dig!
    Naaw va söt du e Hjärta jaa jag hoppas han kommer snart, men jag riktigt ser framför mig nu hur han håller sig stenhårt fast i varisin äggledare å har en trotsigt putande mun å blänger-jag tänker inte komma ut! hahahaha
    Gu va härligt agtt komma iväg på spa så å få rå om sig själv, låter ju ljuvligt, hoppas du får det helt fantastiskt.
    kramar om..{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-16 22:31:55 följande:
    Lena: Ha det underbart!

Pregga: Dax för vräkning snart? När är bf?
    haha jaa det kan man ju tycka, har Bf på ons, i övermorgon...men ser framför mig nu hur han sitter å håller sig krampaktigt fast i varsin äggledare, putar trotsigt med munnen å håller sig fast å tänker INTE komma ut. hahaah jag tittar på magen å får känslan av att han stirrar ilsket tillbax, hahaha busfrö...
  • Bubbis10
    Nu ringer mitt x å frågar-HAR DU FÖTT HAN ÄN??

Eh,jag svarade bara -skit du i det, vi tar allt via familjerätten i fortsättningen.
    Han data var viktigare än vår sons födsel, bra då tar vi det därifrån.
    jag sa det med-vi har inget att prata om, han svarade då-öh men det har vi väl-NEJ det har vi inte. så la jag på luren. Tror han på fullaste allvar att han ska svansa in här i vårat liv efter att ha skitit i allt?!

han får gå via Fr med allt nu!
  • Gladhannapanna

Pregga: Att han bara kan med!!! Bra att du håller den konflikten på avstånd just nu, du har bra mycket viktigare saker att lägga energi på!

Men jag blir mest fascinerad över att du inte fått din prins än med tanke på hur envetna värkar du haft!

• Milla C
    Pregga: Jösses, vilken karl. Bra att du sa till honom att allt ska skötas via FR. Han lär ju få reda på genom dem när du fött din prins. Tycker definitivt att han har förbrukat all rätt att "kräva något" ifrån er.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8