• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Assar: Maken skyndar hem så jag kan hinna til studiebesöket, är alltid intressant att se produktionen och kvalitetsarbetet IRl, inte bara i böcker och case...

Grattis till alla Idor idag!

Lena: Grönt snor är absolut bakterieinfektion som man får penicillin för - iaf på hästar

H juni 07, syskon november 10
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2010-09-14 10:30:43 följande:
    Lena: Grönt snor är absolut bakterieinfektion som man får penicillin för - iaf på hästar
    Hö hö! Då får vi hoppas att I får en riktig hästkur av doktorn. *slår mig på knäna för att jag är så rolig*

GRATTIS till både Lenas och Assars Idor idag!

Och så vill jag ju givetvis uttrycka en stor förhoppning om snar bättring till alla som hostar och snörvlar förstås. Inte bara skrocka förnöjt över att jag befinner mig på behörigt avstånd som jag gjorde igår. Skäms

Idag har jag och R varit på ÖF och det var så mysigt. Många trevliga föräldrar och barn och så bakade vi äppelpaj på äpplen som en pappa hade med sig. R stortrivs där vilket känns lovande inför dagisinskolningen nästa vecka. Tänk vilken skillnad det blir på olika dagar - igår regnade det konstant, ÖF var stängt och vi kom oss knappt ut alls = inte kul. Idag mycket bättre! Tyvärr måste jag dock nu inse att kräkningarna är här på allvar. Inatt kräktes jag massor efter att ha stått böjd över R:s spjälsäng för att få henne att somna om. *suckar* Men för att se det positiva i det hela så lyckades jag i alla fall söva om henne bra för jag tror att hon sov 4 ½ timme i sträck efter det!
    Två är dubbelt så bra
  • IdaVi

Ela: Hahaha! Jag skrattar nästan på mig!
    Mysigt med ÖF och äppelpaj, men jobbigt med dina kräkningar! Borde det inte lugna sig snart? Vilken vecka är du i nu?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Glömde ju skriva om vad VC sa för jag har så roligt åt hästskämtet.... Men vi fick ingen tid, det var fullbokat (as usual!) Så vi ska ringa jourmottagningen efter 16.30 istället. Har varit där förut så jag hoppas de kan hjälpa oss.

• IdaVi

Måste bara ställa en "nybörjarfråga". Hur känns förvärkar? Är det bara att magen drar ihop sig och blir hård. Eller är förvärkar den där molande mensvärkskänslan? Jag har nämligen både och nu, men inte alltid samtidigt... Minns att innan värkarbetet drog igång med Ida så hade jag som mensvärk. Men det kanske bara är växtvärk nu?

• Milla C
    Lena: Jag har inte haft förvärkar, men det där du beskriver att magen blir hård, men inte gör ont låter iaf som sammandragningar. Det hade jag lääänge med Lucas. Hoppas att bebisen håller sig på insidan ett tag till.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Ja, nu får den nog stanna ett tag till iaf. Tycker 10-10-10 låter som ett bra datum annars
    Men kanske har mina hostattacker gjort att jag har fått typ träningsvärk eller något som känns som värkar??

• IdaVi

Pyttis: Ja, så är det säkert

• cilla67

Lena, jag hade samma jobbiga hosta som du, med tillhörande läckage osv. Jag hostade mig till sammandragningar blixtsnabbt. Nu har det lättat när hostan bättrat sig, men visst var det sammandragningar. Krya på er!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8