Piggley Wink skrev 2010-09-14 10:30:43 följande:
Lena: Grönt snor är absolut bakterieinfektion som man får penicillin för - iaf på hästar
Hö hö! Då får vi hoppas att I får en riktig hästkur av doktorn. *slår mig på knäna för att jag är så rolig*
GRATTIS till både Lenas och Assars Idor idag!
Och så vill jag ju givetvis uttrycka en stor förhoppning om snar bättring till alla som hostar och snörvlar förstås. Inte bara skrocka förnöjt över att jag befinner mig på behörigt avstånd som jag gjorde igår.
Idag har jag och R varit på ÖF och det var så mysigt. Många trevliga föräldrar och barn och så bakade vi äppelpaj på äpplen som en pappa hade med sig. R stortrivs där vilket känns lovande inför dagisinskolningen nästa vecka. Tänk vilken skillnad det blir på olika dagar - igår regnade det konstant, ÖF var stängt och vi kom oss knappt ut alls = inte kul. Idag mycket bättre!
Tyvärr måste jag dock nu inse att kräkningarna är här på allvar. Inatt kräktes jag massor efter att ha stått böjd över R:s spjälsäng för att få henne att somna om. *suckar* Men för att se det positiva i det hela så lyckades jag i alla fall söva om henne bra för jag tror att hon sov 4 ½ timme i sträck efter det!