• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • cilla67

Lena, Usch ja, ibland är det tungt. Hoppas det ordnar sig och att stackars I slipper mera feber. Stor kram!

• IdaVi

cissi: Tack & kram tillbaka!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Gladhannapanna

Lena: Jobbigt du har det!!! Tycker också att det kan vara värt att testa spjälsängen igen några nätter. Eller ni kanske har en resesäng som är smidigare att ställa upp.

Jobbigt med sjukt barn och jobbigt med gravidkrämpor. När jag var gravid på slutet med Julia fick Agnes helt enkelt inte sova hos oss mer, maken sov i hennes säng med henne istället. Jag gick inte upp en enda natt med henne på slutet, inte i början när Julia var nyfödd heller när jag tänker efter. Efter ett tag ställde "radarn" om sig så jag slutade vakna när Agnes tjoade på natten, det var ju inte till mig ändå!

• IdaVi

Pyttis: Ja, nu känns allt skit rent ut sagt. Och till råga på allt så vantrivs jag så enormt på jobbet nu när jag inte får nån respons från chefen och känner mig helt utanför
    Ska nog testa spjälsängen eller den "gamla" madrassen igen.

Kanske skulle göra likadant som ni gjorde, låter som en bra plan. För detta är ingen bra uppladdning inför förlossningen med sömnbrist. Sist var jag ju vaken ett dygn innan vi åkte till förlossningen. Men då hade jag ju ändå fått sova "normalt" veckorna innan. Hade ju inget barn som väckte mig varje natt...

• Piggley Wink

Kramar Lena! Jag tycker du ska fråga Ida om hon vill ha tillbaka sin gamla säng! Jag tror att hon svarar som hon vill ha det och så är skane ur världen liksom... Eller ställ in den och fråga hur hon vill ha det på kvällen, hon kan ju faktiskt få välja olika olika kvällar. Om hon helst sover på makens sida så kan väl du smyga ner i hennes säng? Jag tycker absolut att du ska ringa 1177, om det var feber igår eller idag spelar väl mindre roll? Såhär kan ju varken ni eller hon ha det! Jobbet har jag tyvärr inga tips om mer än att försöka att inte bry dig, du ska ju snart vara ledig!

Cissi: Jaha, jobbigt med ökad risk men bra att de kollar ordentligt!

Återkommer senare...

H juni 07, syskon november 10
  • asap

Lena - Usch så jobbigt och besvärligt allting... Tycker också att det låter som en bra idé att testa spjälisen igen, och så tycker jag att det är mer eller mindre obligatoriskt att pappan - i egenskap av den som inte föder barn - tar nätterna med storasyskonet inför och efter ankomsten av nästa barn. * Nickar beskäftigt*

juni - Funderade jättelänge på om att "få Skåne ur världen" är någon sorts talesätt som jag har missat tills jag kom på att skane nog ska vara saken...

• cilla67

Å så skönt, nu är RUL klart och allt ser bra ut! Nu vet vi vad det är också, så nu får vi tänka om i namnfrågan! Äntligen kan man börja slappna av och njuta lite mer, det har varit lite skumpig resa fram hit. 

Hoppas alla har det bra och att Lena får sova i natt! Ja, att ALLA får sova i natt! 

• IdaVi

Tack för alla kramar och tips om Idas sömn! Så skönt att ni finns! Kram på er!

cissi: Vad skönt att allt såg bra ut! Var det en med grej eller en tjej?

Blev dåligt med sömn i natt också. Vi hann inte byta säng heller, för Ida hade inte sovit på dagis och slocknade som en stock redan efter kl. 18 igår!! Får se om de lyckas få henne att sova på fsk idag. Hon grät iaf inte när vi lämnade henne.

Nån mer som haft ont i nedre delen av magen i slutet av graviditeten? Känns som en blandning av mensvärk och magvärk. Svårt att förklara

• cilla67

Lena, det var en till likadan! Alice, som vi hade spikat redan för två år sen är kört - sååå könsneutral vill jag inte vara! Även om jag nyss sa till maken att Alice Cooper ju ändå är man...

• IdaVi

cissi: Vad skoj! Grattis till en lillebror! Njae, ni kanske får satsa på typ Albin, Anton eller så?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8