• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Suck... Hade skrivit ganska mycket och så råkade jag trycka på någon tangent så jag hoppade tillbaka till föregående sida och all text försvann Orkar inte skriva om just nu, kikar in i helgen igen.

Hoppas alla får en mysig fredag med lugna magar, snälla barn och karlar som skämmer bort er/oss. Because we're worth it!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Visst är det jobbigt när det blir såSkrikandes. Hoppas att du också får en trevlig fredag och helg, med massor av gos och roligheter, men inget ont .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Jätteirriterande! För jag hade kommenterat alla i princip! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack, har laddat upp med en Ben & Jerrys New York Super Fudge i frysen! Mums! Hoppas du får det jättebra också! Kram!

• Milla C
    IdaVi skrev 2010-09-24 12:37:14 följande:
    Milla: Jätteirriterande! För jag hade kommenterat alla i princip! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack, har laddat upp med en Ben & Jerrys New York Super Fudge i frysen! Mums! Hoppas du får det jättebra också! Kram!
    Tack, tack! Jag ska på kördag hela dagen imorgon. Barnen kommer vara med sin pappa och sina farföräldrar. Svärmor vill sååå gärna komma, för hon har inte sett Lucas gå ännu . Ska bli skönt (men antagligen ganska påfrestande för den ännu hostiga halsen) att vara iväg och sjunga hela dagen .
  • malinkat

Ela, jag blir helt förfärad! Hoppas du kan ta dig ett litet snack med personalen sen, så där får de ju absolut inte göra! Tur att du var ute........ usch, ryser lite när jag hör sånt där, det är så oansvarigt.

Milla, härligt med kördag! Su får väl också lägga upp en video så vi kan höra dig

Hoppas alla ni gravida får en härlig icke-ont kväll med en massa mys! Ja, ni andra med då
    Själv är jag solokvist, ska jobba, har vin och sushi i kylen och inte mindre än två sovmornar framför mig! Men lite ångest hade jag idag, Elviras dagisinskolning går inte jättesmidigt och mitt hej-då idag var inte direkt harmoniskt och glatt... så får jag såna hemska "tänk om något händer-" tankar och detta var hur vi skiljdes åt idag... usch, jag vet, man ska inte tänka så men ibland är det svårt att låta bli. Min pussgurka. 

• IdaVi

Milla: Ha det så jätteskoj!!

malin: Man kan inte alltid vara på topp. Du får ge henne extra mycket kärlek sen istället...

Jag börjar tveka till min existens här på företaget i detta skick! Snubblade för andra gången på kollegans fot idag. Första gången for jag in i diskbänken och andra gången in i hans mage! Och snart ska jag sätta mig bakom ratten och köra bil! Watch out i Norrping-trakten!

Ha en jätteskön fredag allihopa!

• aigee

Tack för pepp!! Det har förståss gått jättebra idag!! hämtning vid 11.30. hem och äta lunch och sova middag. Sedan åkte vi och passade mina föräldrars hus (de är bortresta en vecka till) Tog med mellis i rygga och gick en skogspromenad. sedan bilen hem. Maken kom och hängde en timme. jag och N fick äta pizza ihop! underbart att se henne så lycklig!. vid sju bad hon om en flaska välling (hon slutade dricka välling i våras) och sedan nedvarvning. till slut somnade hon 20.30. då var alla spöken borta och kvällen tyst, mörk och lugn!. Maken har verkligen förtjänat kvällens matlagning med jobbet! nu får man sitta i soffan, se på skavlan och dricka läskeblask!! me like!!

juni: ingen hiss, vilket ohyfs! Hoppas att förvärkarna håller sig undan!!

ela: va, släppa ut ett litet barn själv?! hmm..

• Milla C
    malinkat skrev 2010-09-24 15:00:39 följande:
    Milla, härligt med kördag! Su får väl också lägga upp en video så vi kan höra dig
    Nope! Aldrig i livet .
  • Billabong

Mindre charmig kväll... O som brukar sova som en sten vaknade vid 22-tiden och var pigg som attans. Efter ngn timme när han somnat i min famn (trodde jag) och jag lade honom i sängen gav han plötsligt ett illvrål - som givetvis väckte mer lättväckte G. Så, två vakna pluttskruttar som somnade NU. Hm... Insåg också för en timme sedan att vi alldeles glömt att OSA:a på de två kalasen J är bjuden på imorgn resp. söndag. Piiiiiiiiinsamt. Messade o bad om ursäkt och frågade om vi ändå är välkomna. Det hoppas jag innerligt att mitt barn är - trots sina glömska föräldrar...

Ela: Så korkat gjort att släppa ut T så där från lekplatsen/gården. Jag ser alltid till att ha ögonkontakt med och få ett ok från föräldern om ett barn går precis efter mig när jag är på väg ut genom grinden på Js fsk. Vilken himla tur att det gick bra med T, men så synd på dina fogar.
    Så gulligt av R att bli så observant på hjärtljuden hos BM.

aigee: Skönt att du/ni fick en mysig och ganska lugn kväll.

cissi: Man kan t o m få TVÅ perfekta barn till!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8