• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • lilamy

Lena, det är nog alltid bäst att ringa en gång för mycket! Jag har ofta trott det varit något varit riktigt fel när jag varit dålig i magen. Men det är dumt att gå och oroa sig!

IKEA borde ha nyponsoppa tycker man, skall dit imorgon. Skall se om jag inte känner någon med gjutjärnsgryta också. Jag lyckas få i mig blutsaften på morgonen med min klisterhavregrynsgröt Glad

• asap

Cissi - Aha, så nyponsoppa är bra mat kräksmässigt, alltså? Fast för mig är det dessvärre så att intag av nyponsoppa i sig kan orsaka kräkning, tycker det är riktigt otäckt. Första förlossningen blev jag livrädd när de började föreslå saftsoppa och nyponsoppa, och bad maken om hjälp med att vara riktigt noga att få fram min ståndpunkt i den frågan så att det inte skulle bli några missförstånd. Det gick bra, och jag fick helt vanlig saft att dricka istället.

Lena - Hoppas du har ringt förlossningen?

• Piggley Wink

Lena: Jag borstar tänderna utan tandkräm när jag mår illa av den, man kan sköja flourskölj lite då och då istället eller också så skiter man helt enkelt i det under de perioderna säger min bekant som är tandläkare
    Mina förvärkar/sammandragningar började med precis sånt ont i magen som du beskriver. På 1177 sa de att man alltid skulle in och kolla om man har ont i magen vid graviditet...

Assar: Och jag kräks av blåbärssoppa, när man var liten ville alla ge det om man var dålig i magen och vet ni hur äckliga fläckar det blir av blåbärssoppakräks? Därför får H bara nyponsoppa när hon är dålig

Har varit i skolan hela dagen idag och då drog sammandragningarna igång igen Nu är det bara två veckor kvar och jag ska verkligen försöka klara detta genom att ta det så lugnt som absolut möjligt! Ska till bm på tisdag, funderar på om hon kan kolla hur det står till med tappen eller om det bara är läkare som kan det? På Östra gjorde läkaren ett vul och mätte med maskinen, men kände efter att den var stängd med fingrarna...

H juni 07, syskon november 10
  • oyra

Hej hej vink vink!

Råkade bara se en fråga om "föda utan rädsla" när jag för en gångs skull tittade in. Jag har läst den (hittade den på engelska på "byteshyllan" i grovsoprummet när jag väntade F), den är intressant i ett historiskt perspektiv, men inget att ha inför en förlossning. Skaffa någon av de nyare böckerna i ämnet (kommer ju inte ihåg nu vad de heter, men det vet säkert någon annan).

Hej hej

• asap

juni - Ojoj, två veckor till? Är det tenta sedan, eller? Hoppas du kan ta det så lugnt du bara kan dessa veckor.

• Piggley Wink

Assar: Två veckor kvar i skolan och sen tenta en vecka efter det, men tentaveckan kan jag ju vara hemma och plugga i lugn och ro i soffan....

Idag har valpen för första gången sagt till när hon behövde gå ut! Innan har vi kissat henne när det gått en viss tid... Skönt att det går framåt!

• aigee

natten till fredag blev riktigt jobbig med ONDA förvärkar till långt in på natten. hann både panikpacka till bb, till Nora och panikdiska ifall ifall. men så småningom (framåt 4) klingade förvärkarna av. Tur att N hade några timmar på dagis så jag hann sova. Sedan lämnade jag henne hos mormor och morfar där hon är kvar. Vi har myst i soffan med pizza film och godis och sovit hela natten och halva förmiddagen, läst bok och hinner nu städa ihop. Men det är väldigt tyst utan gullungen!! Tur att vi får hämta henne i eftermiddag! inatt har bebisen sovit gott där inne och spökar inget alls!! Kanske var bra med lite vila!! N har sovit i 12 timmar utan avbrott hos mormor och får plocka svamp och mata grisar och annat kul man gör på landet. alla glada och nöjda med andra ord!!

lena: hoppas att du ringde och kollade!! Kan ju vara tarmarna som inte får plats och som gör uppror... men som sagt kan det ju vara annat också!!

juni: duktig valp!!! hoppas du vilar mellan besöken på skolan!!

• Piggley Wink

Assar: Tentasn är 22 okt och bf är 22 nov så det är ju en hel månad emellan

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8