• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Jag har en kompis som heter Osborn, jag gillar det men det är kanske för att jag gillar honom

lilablå: Du kan laga mat i gjutjärnsgryta, om man har nåt surt i (tomat, vinäger, citron) så frigörs järn från grytan occh hamnar i maten. Jag äter bara vanliga vitaminer och bara ett par gånger i veckan för jag får gräslig diarré av järntabletter och blutsaft ii iaf alla de 6-7 former som jag hittade att prova när ajg väntade H... Försöker att alltid äta lite broccoli till maten mm. Hittills ligger värdet OK iaf, jag har ju så lågt blodtryck så jag mår inte alls bra om hb sjunker...

Ela: Bra jobbat att "ta hand om" den andra mamman!

H juni 07, syskon november 10
  • M73

kom inte o säg att killnamn är svårare.. vi hade ju bestämt precis vad T skulle heta så kom hon ut o var en hon och så fick vi ägna en vecka åt att tjaffsa om namn

• cilla67

Assar, som Ela säger blir ju inget bättre å uppvägen, men andra saker som jag funnit helt ok även i retur är nyponsoppa och jordgubbar! (Jag har som tur är sluppit det mesta illamåendet som gravid, men har "övat" mycket som migränpatient) Mjölkprodukter är läskigt... Jag säger bara nyponsoppa - tack för att det finns!

Aporpå nyponsoppa är det väl en del järn i det också, fast det kanske inte går att få tag på där du bor, Lilablå? 

• IdaVi

juni: Får se hur jag gör sen när jag slutat jobba. Kruxet är att jag då måste ta bilen alt. in till stan (vi har 2 km till bussen) och sen byta buss 1 gång. Lär jag inte hinna. Annars får jag lämna Ida tidigare än man gör när man har 5 timmars-dagar och lämna maken vid jobbet. Och sen hämta maken efter jobbet... Är det värt det för 2-3 ggr är frågan? Hmm, får fundera lite

Ela: Usch för både äckel-blodpudding (som jag avskyr men försöker tvinga i mig ibland) och krånglande fogar!
    Jag förstår precis vad du menar med tandborstningen! Urk! Det värsta är att det satt i även efter graviditeten, den där paniken då det blir lödder i halsen

lilablå: 98 är inte kaxigt! Har du testat Blutsaft som komplement? Det körde jag med förra gången, men det hjälpte iofs inte i slutet. Jag hade 77 efter förlossningen... 

Ris är inte heller trevligt när det vänder och liksom fastnar i näsan på sin väg ut!

Och namn är inte lätt alls. Puh! Och maken vill ju som sagt inte bestämma innan den lilla torrisen!

Nån som läst boken "Föda utan rädsla" förresten? Funderar på att köpa den idag

Ego: Har ganska mycket ont i magen nu. Svårt att förklara hur det känns, men det är liksom invändigt i magen. Känns ungefär som om ligamenten är så uttänjda så de håller på att spricka... Hade ganska ont i natt... Nu får pyret kika ut snart! Komsi komsi!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Börjar fundera på om jag ska ringa förlossningen eller inte. Inte för att jag tror att det är något på G, utan för att jag har ont i magen. Och det kanske är helt normaaalt, men jag har inget minne av att det kändes så här sist?!
    Nu gör det liksom ont hela tiden i magen, från mitten av magen och neråt, mot blygdbenet. Men det kanske bara är ligament/muskler som spökar?
    Det började häromdagen och jag hade ont i natt också... Blir ännu värre när jag går...

• IdaVi

cissi: Jag väntar lite. Jag brukar vänta in i det längsta. Ibland har det då gått över, och ibland blivit värre
    Nu har jag dessutom huvudvärk. Kanske något annat som händer i kroppen??!
    Kram!!

• cilla67

Huvudvärk kan vara början på havandeskapsförgiftning... Inte för att jag vill skrämma upp dig, men ska du inte ringa och fråga i alla fall? Det är väl bättre att få en proffsbedömning av mag- och huvudvärk än att gå och undra? de kanske kan avfärda det hela på telefon, och då är ju det bra - om inte är det ju bra om de säger åt dig att åka in, för själv kommer du väl inte iväg om jag "känner " dig rätt!

• IdaVi

cissi: Hmm... Mmm, kanske borde ringa då... Ska smita ifrån jobbet om ca 30 min och hämta på dagis. Ringer när jag kommit hem om det inte gått över då *envis som en åsna*....
    Du känner  mig nog ganska väl tror jag Tungan ute

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8