• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • cilla67

Vad spännande att det närmar sig, Juni och Lena!
    Handla hem grejer, ja, det känns avlägset här! Förra gången anmälde jag mig på Pampers och Libero och vad det nu var och fick en massa gratisgrejer och prover, nu har jag inte gjort det alls. Undrar om det är för att man inte är så exalterad som förra gången över alla nya, främmande saker, eller för att man tycker att man har det mesta redan? Gratis blöjhink, bah! Liksom!?

• IdaVi

cissi: Precis! Och vi "gick ju på draget" med blöjhinken och har köpt snordyra blöjpåsar till den! Men nu kör vi faktiskt med vanliga påsar i hinken, funkar det med

Näpp, bäst att ge sig iväg...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • cilla67

Lena, haha, ja vi köpte aldrig refillpåsar, vi har kört vanliga påsar eller mindre säckar i den hela tiden. 

Hoppas det går bra hos bm, båda två! 

• Boomie

Halloj!

Inser att det nu kanske är dags att hoppa över till er från "planerar syskon" tråden. Går visst in i vecka 12 i morgon och har idag insett att det är dags att plocka fram tjockiskläderna, redan Förvånad  Vette sjutton hur det här kommer att sluta. Tycker jag ser bautastor ut redan!

Känner ju igen de flesta av er från andra 30-trådar även om jag själv mest bara läser i dem. Har endast varit aktiv i planera syskon-tråden. Och även där har aktiviteten avtagit de senaste veckorna för jag är så förgjordat trött helt enkelt!

juni - nu får du allt snigla dig in och uppdatera oss om hur det gick hos bm!

• IdaVi

Ok-stämpel i rumpan hos Bm även denna gång. Allt såg bra ut, men jag fick ligga på sidan för att kunna lyssna på hjärtljuden. Bebisen blev upprörd när jag låg på rygg så hjärtljuden blev jättesnabba

Fixerat är det också, så nu bör det väl stanna där

Nu ska jag slänga mig i soffan och hoppas på en bra natt!

• IdaVi

Boomie: Välkommen hit! Vecka 12 redan, du plussade ju nyss?!!

• Boomie

Lena - vecka 12 ja. Fast jag tycker att tiden gått långsamt, tvärtemot vad de flesta "omgravida" (vad kallar man oss egentligen?) brukar tycka. Men det kanske beror på att som diabetiker så kretsar det mesta i ens liv kring just diabetesen när man är gravid så det blir så himla påtagligt och omöjligt att glömma bort ens för korta stunder.

Men vad skönt med ett fint litet märke i rumpan även denna gång! Hoppas du har en god natts sömn framför dig!

• aigee

Boomie: välkommen över!! ÄR du säker att det inte är två där inne?? Bra att du fyller på här när vi är ett par som snart får våra bebisar!

Lena: skönt att du är okejad! Sa bm nåt mer om förvärkarna??

Juni: hur har det gått med allt som skulle hända idag?! Framför allt vad sa bm? Mina förvärkar har också kommit när jag vilat i flera timmar... eller som sagt när man ställer sig up... inte logiskt och enligt min bm helt normaaaalt!

var hos min bm igår. hon bara fnissar när jag säger förvärkar och slutar samtalet med att vi ses om en vecka... suck! Tycker att det vore hemskt snöpligt om man gick över tiden nu när man haft förvärkar i flera veckor... men mamma sa precis att hon hade massor förvärkar och jag kom 10 dagar efter bf... (jag är tredje barnet) nåväl.. skönt att det inte blev bebis på min egen födelsedag! satsar på 10e istället?! skulle bli fint och enkelt personnr..

• Piggley Wink

allt var bra med Barba2, hjärtljud och tillväxtkurvan var bra. Eftersom den också rör sig bra så sa bm att den mår bra iaf! Ska till läkaren på måndag och mäta tappen, för att se om den är påverkad

Slinker ut för att plugga inför morgondagen, föräldramötet var toppen!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Boomie: Välkommen!

Lena: Skönt att allt var OK.

bm sa att efter 33 fulla veckor så försöker man inte stoppa en förlossning om den börjar. Det är enligt deras plan på tisdag, men enligt min beräkning (äl-test) på torsdag. Alltså två dagar kvar tills Barba2 är tillräckligt stor och fräck enligt sjukvården. Det känns bra iaf, och att få mäta tappen på måndag gör ju att jag vet om frövärkarna och sammandragningarna påverkar blivande förlossning eller inte. Maken ska ju till Barcelona på kurs nästa vecka och om det är nåt på G vill han ju inte åka... Ska bli skönt att få veta!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8