• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Milla: Trist när alla är sjuka, men skönt att de sover när de är sjuka iaf. Det brukar ju underlätta för den som är frisk... Hoppas du klarar dig!

aigee. 12 dagar är ju OK att hänga i även om livet är sunkigt. Jag känner nu att de typ 45 dagar jag har kvar är alldeles för många, men hoppas att det lugnar sig när skolan är klar... Det är SÅÅÅÅ sunkigt att inte kunna gå 100 meter utan att få massor av sd.

Lena: Låter toppen med shopping, annars får du visa vad du köpt på FB om det är känsligt med reklam här...

Idag är ingen bra dag, har fått massor av sd och har nu ONT i regionen runt tappen. När hon känt på den sist så var jag ju öm hela kvällen och precis så känns det idag Maken fick ta över H när han kom hem så nu ligger jag i soffan och ska skriva lite inför morgondagen... Hoppas att det ser bra ut imorgon fm så jag slipper åka till skolan imorgon em.

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C
    Aigee: Gnäll på du bara. Det är (bl a) det vi är till för . Och jag hoppas att bebisen slutar att plåga sin mamma och kommer ut snart.

Lena: Åh, härliga och unika barnkläder. Me like! Ett par gånger har det varit en kvinna som sålt egensydda, unika och roliga barnkläder på klädbytardagarna här i krokarna. Tyvärr för mig mest tjejkläder .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Boomie

aigee - jag drömde faktiskt att det var två stycker där inne - mardröm typ   Men nä, vi har kollat och det var bara ett hjärta som slog. Jag har bara tjockat på mig helt enkelt
    12 dagar kvar bra, så håll ut!

juni - skönt att allt var bra med Barba2! Spännande att se hur det går med tappkollandet och mannens utlandsresa!

Lena - tackar som frågar! Men ja, diabetsen har blivit mer stabil nu och mina nätter är mycket lugnare. Men så jobbar jag ju bara halvtid också och har minskat ner på stressen så mycket det går.
    Kramp i rumpan låter inte skönt! Hoppas den avtar snabbt! Annars får du beordra hem maken så att han kan massera bort den!

Milla - fy för feber! Hoppas den lilla kraken kryar på sig snabbt.

Här har dagis stängt resten av veckan så jag är hemma med dottern i morgon och sambon på fredag. Ingen av oss har egentligen tid att vara hemma, men är så illa tvungna då vi inte direkt har några barnvakter i närheten. Får försöka jobba lite när hon sover efter lunch. Och eventuellt muta med lite Molly Mus på dvd så mamma får sitta ifred framför datorn och svara på viktiga mejl

• aigee

Lena: nu är jag genast mycket gladare. tuppluren i förmiddags hjälpte. dessutom har en massa vänner ringt och det är ju alltid härligt!! Röstar också på att bebis tittar ut. den har ju varit fixerad i tre veckor eller något liknande...  både läskigt och spännande att det kan bli när som helst!!

juni: tycker att sd lugnar sig betydligt med vila. det är det jag jobbar på nu! tur att ditt pluggande snart snart lugnar sig!! du behöver vila dig i form och ja, det är trist att man inte kan röra sig. det blir lätt långtråkigt! När var det dags för "tappkoll"?

• Milla C

Glömde ju hälften (som vanligt):

Juni: Usch! hoppas verkligen att du kan få ta det lugnt och slipper allt för jobbiga sammandragningar nu.

Ego: I morgon kommer jag att få det roligt - eller kanske inte. Jag kommer vara hemma med en febrig pojke - och en som inte är febrig alls. Och P kommer att åka tidigare och komma hem senare imorgon eftersom de ska på studiebesök någonstans i "Långtbortistan". Men om jag gnäller redan nu kanske dagen imorgon inte blir så illa som jag tror - eller så kanske jag kan "go with the flow" lättare .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

aigee: På måndag morgon

Milla: jag tror på att "go with the flow" och inte ha några krav och ambitioner alls! Inte så lätt men man mår mentalt bättre då!

• IdaVi

juni: Hur känns det idag då med sd och ömhet? Hoppas det är bättre!

Milla. Vi kan ju roa varandra medan vi vabbar!?? Tjoflöjt!

aigee: Skönt att lite vila gjort susen. Jag får testa det jag också när Ida sover middag.

Blir tyvärr ingen shopping idag för Ida är sjuk och jag vabbar. Maken är på tjänsteresa så jag hoppas på en lugn natt också. Och ingen bebis helst just nu
    Börjar känna mig lite stressad för imorgon skulle jag träffa min vikarie och lämna över lite arbetsuppgifter. Men det får vi skjuta på till nästa vecka... Vad ska man göra när ens barn är sjukt och maken bortrest??!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Igår kväll var det vidrigt, hade jätteont och magen var stenhård hela tiden. Hur är era sd, är de som värkar att de kommer och går? Min mage blir stenhård och håller sig så jättelänge! Ska försöka hålla mig hemma idag, vi får väl se för projektet ska ju lämnas in imorgon...

• IdaVi

juni: Usch, låter inte kul alls Jag tycker det är lite blandat. Häromnatten var ju magen stenhård nästan hela tiden. Men ibland så blir den liksom stenhård en stund och sen försvinner det...
    Tycker du gör klokt i att vara hemma och vila upp dig. Det är nog vad din kropp behöver!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Skönt att din mage också är hård länge! Man blir ju lite fundersam... Har under de sista dagarna förresten känt mig svimfärdig flera gånger. bar när jag sitter/ligger i soffan. Mitt blodtryck är ju som vanligt 105/60 så det borde ju inte påverka, kan ju iofs vara blodtrycksfall ändå, men det brukar ju komma när jag reser mig?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8