• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong

FB: Roligt att höra att allt är bra med dig! Det är fritt fram för inhopp av mer sporadisk karaktär. Vi vet alla att livet emellanåt inte rymmer FL på samma sätt. Förresten, är jag halvblind eller har du aldrig stått med i BF/Syskonlistan? Länken är i TS, vore kul om du skrev in dig! (Eller upplyser mig om att du faktiskt står med redan! )
    Ha det gott!

• Fredrika Bremer

Jag vågade aldrig lägga in mitt bf av vidskepliga skäl... Nu när det gått bra kan jag ju fundera på att lägga till mig

• Gladhannapanna
    IdaVi skrev 2010-10-08 10:47:43 följande:
    Pyttis: SKönt att du mår skapligt under omständigheterna. Är du sjukskriven nu eller??
    Japp, heltid i en månad, därefter på 20%. Får inte ens promenera förrän det gått en vecka!

FB: SÅ kul att läsa om din vardag, härligt!!!
  • malinkat

Förresten, tack för svar om hosta!! Kanske går till läkaren igen måndag om det inte blir bättre. Inatt har varit vaknatt... ZzzZzz

• IdaVi

Pyttis: En månad var det ja... Frågade precis i den andra tråden. Aningens förvirrad!

malink: Håller tummarna för en lugnare natt för er. Så jobbigt när man inte får sova på nätterna!

Ego: Ida är feberfri! Tjohooooo! Det tog bara 2 dagar den här gången. Så det innebär förmodligen att jag kan jobba mina sista 5 dagar och lämna över till vikaren. Sen är jag jobbfri jäääääätteeeeeläääääängeeee!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

FB: Heeeej! Skönt att ni har det bra och välkommen in när du har tid och lust!

Lena: Skönt att hon är  feberfri! Vore ju skönt att få lämna över ordentligt!

Idag har jag slappat hela dagen, så det har varit lugnt i magen (sd alltså, inte Barba2). Igår fick jag massor av sammandragningar när jag höll Hs kusin som fyller  ett nästa vecka. Hon hade jsut slagit i läppen så den sprack och behövde sys Fick åka till Östra mitt på fredagkvällen, tur det var innan alla smakade på vinet så jag slapp sitta där hela kvällen, det hade jag inte klarat efter att ha varit i skolan hela dagen. Undrar om an kan få en säng till medföljande förare på akuten för att den får sd

Räkorna och kräftorna var underbara! Idag blev det kalvfärsbiffar (älg), ocså mumsigt!

H juni 07, syskon november 10
  • Gladhannapanna

Juni: Bra att du tar det lugnt!!! Stackars lilltjejen som slagit sig, skönt att du slapp sitta på östra hela kvällen!

• aigee

Ang min htc.. hittills funkar den att både ladda ner massor med kul grejer och ringa ifrån så ännu är jag nöjd!!

juni: lilla skrutt som skadat sig.. tur ändå att var på östra OM något skulle hända med dina sd... nära till förlossningen ifall ifall... tur att det gick bra ändå! Tack för skaldjurstipset. igår blev det räkor till hela familjen! Lycka!!

Lena: gött att du snart är ledig, det kan rekommenderas!! Tur att lilskrutt är friskare ocskå!!

FB: trevlig att se dig!!

Idag har det varit en trevlig dag! FIka med brorsans familj och sedan tupplur efterföljt av mannens grymma viltskavsgryta. N fick ett utbrott mitt i middagen eftersom hennes korkade föräldrar sa ordet efterrätt. då skulle hon inte äta mer för hon skulle äta lördagsgodis. till slut gick det korta utbrottet över och hon åt upp och fick njuta stort av lördagsgodiset i soffan toppat med vindruvor och clementin! Lycka! Härlig dag!

• Fialialej
    IdaVi skrev 2010-10-09 20:32:36 följande:
    Ego: Ida är feberfri! Tjohooooo! Det tog bara 2 dagar den här gången. Så det innebär förmodligen att jag kan jobba mina sista 5 dagar och lämna över till vikaren. Sen är jag jobbfri jäääääätteeeeeläääääängeeee!!
    Och jag gjorde min sista dag igår! Tjoho! Och då kom jag plötsligt på att bebisen ska ut också... Har inte riktigt hunnit tänka på det förut. Men det ordnar sig säkert. Spännande framöver!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8