• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Hörrni, är ni bra på det där med hosta? Tycker att man borde kunna det här nu efter drygt 4 år med barn.... Elvira blev ju sjuk förra fredagen, magen, och så var hon snorig. När magen blev bra blev hon hostig och i tisdags var vi hos läkaren och han hörde inget i lungorna. Har haft två bra dagar på dagis (med en E som inte gråtit en tår, bara GLAD ;) men nu i morse tycker jag hostan låter värre. Som att den sitter djupare, torrhosta som blir till slemhosta. Och så har hon lite feber, inte mycket men ändå. Vi blir ju hemma idag, men jag vet inte om det ger någon mening att springa till läkaren igen? De gör väl inget? Hur länge kan de hosta och hur illa kan det vara? Hon är klart besvärad av det, men så är det också värst på morgonen..... hmmmm

• Piggley Wink

malin: H har hosta nu, är pigg och glad och ingen feber men hostar på nätter och mornar. Dock gör lite mollipect å kvällen och morgonen susen, hon vaknade inte av att hon hostade (även om sömnkvaliteten förmodligen var sämre) men JAG vaknade mitt i nätterna . På morgonen verkar det som hon behöver hjälp att få upp slemmet, sen hostar hon inte mer. Jag tycker du ska gå till läkaren och be att få nåt slemlösande för jag har hört att barn inte orkar få upp slemmet själva så som vi vuxna kan. Vet inte om det är sant, någon annan kanske kan säga det, men jag tycker det är sköt att H blir av med slemmet för annars så blir det säkert nån äcklig infektion i det.

Idag är det dags för min sista presentation i skolan för den här gången. Räknar verkligen ner nu... Ikväll blir det skaldjursfrossa hos svågern (och hämtning av lite bebiskläder som de haft ett tag) för svärmor fyllde 65 för någon vecka sen. Hon får skaldjursfrossa istället för en massa presenter som hon redan har allt hon behöver av. Hon ska få några latte-glas för hon har precis köpt en kaffemaskin

H juni 07, syskon november 10
  • cilla67

Å! Jag vill också ha skaldjursfrossa! Dessvärre är maken måttligt förtjust i skaldjur så det blir nog på sin höjd en räkmacka.

Boomie, härligt att se dig här!

• aigee

surar ihop med cissi... vill ochså ha skaldjursfrossa.... kanske vore något för kvällen!! Tack för tipset! Kanske ska frångå pizza/paj eller tacofredag för en räkfredag?! mumsigt!!!

har köpt mig en ny leksak... en androidtelefon. Hur kul som helst!! Den skulle man haft när man försökte bli gravid. den har ju massa coola appar att ladda ner som gravidkalender, menstruation och ägglossningskalender etc... coolt! sitter mest och leker här hemma. det är sklönt när man ska vila i soffan!!

• aigee

Pyttis en htc wildfire blev det. Mannen köpte en härom vekcan och brorsan har en ericsson som han är sådär nöjd med. Valde htc pga batteritiden mest. och att abonnemanget inte blev dyrare än de 99 kr/mån jag har nu (till iphone verkar det lägsta abonnemanget ligga runt 500/mån) Men det tar en stund innan jag lär miog hitta mellan menyer etc. ska om en stund kolla på ett skyddsfodral till den så att den inte blir repig.... oh, va fånig man kan bli för en teknisk pryl!

hur mår du nju förresten?!

• Gladhannapanna

Jag mår rätt bra. Väntar på att få träffa en läkare innan utskrivning. Maken och jag har haft tre htc tillsammans och inte gillat någon så det kommer jag inte köpa. Dåliga att ringa på, kopplar ner mitt i samtal mm. Hoppas att du blir mer nöjd med din!

• IdaVi

Ja, popcorn var verkligen en höjdare! Ida sa mera innan hon ens ätit upp sin lilla skål Gav henne bara de kärnfria små bitarna också, så det funkade bra!

juni: Skönt att det är måndag snart, så du får kolla upp det där!

malin: Svårt det där med hosta. Ida har ju blivit sjuk igen och igår hostade hon så mycket i sängen så hon nästan kräktes flera gånger. Och vi har varit till läkare med henne vid 3 tillfällen pga hosta och feber, men de medicinerna vi fått de andra 2 gångerna har inte hjälpt mycket. Oftast är det bara ett virus som kan envisas och sitta kvar hur länge som helst och vi har bara fått typ luftrörsvidgande eller slemlösande vilket inte hjälper så mycket tycker jag. Sist fick vi lite starkare grejor när hon hade infektion och virus...
    Det var ett långt inlägg utan svar på dina frågor Men ring om du är orolig, hosta är jobbigt - både för barnen och föräldrarna!

aigee: Jag har en HTC som är helt värdelös! Minns inte vad modellen heter, men den är seg, trög och ful. Och man kan inte ladda ner en massa roliga grejor till den. Men det är iofs min jobbtelefon

Skaldjur - mums! Både jag och maken älskar det! Och Ida älskar räkor!

Ego: Ida sov till kl.22 nästan efter lite välling vid 06. Har 38 graders feber, snorig och hostig, men glad. Jag har sovit ganska bra i natt - gräsänka och allt. Men det känns som livmodern gjort sit ups hela natten. Har typ träningsvärk

Nu ska jag ta på mig lite kläder. Kan ju inte gå i morgonrock hela dagen!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Pyttis: SKönt att du mår skapligt under omständigheterna. Är du sjukskriven nu eller??

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Fredrika Bremer

Tittar in lite kort för att säga HEJ, jag hoppas ni mår bra alla fina mammor Jag är väldigt frånvarande från FL för tillfället men istället väldigt närvarande i mitt 2-barnsliv, och smygjobbar lite också, så det är fullt upp. Hittills har det i alla fall varit väldigt mycket underbart och väldigt lite jobbigt med två små knattar, och jag är så oändligt glad över att vi kunnat få två barn trots våra fertilitetsproblem (guldstjärna till årets medicinpristagare!).Vi mår bra alla fyra och njuter av tillvaron - ja så mycket mer nyheter är det väl inte härifrån, tittar in igen när jag har ngt mer spännande att rapportera och måste ju försöka hålla ett litet öga på er som ska föda snart förstås!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8