• Rose Bay Willow

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Hej!
    Jag har en liten kille född i v.26+5 som har sjuka lungor och som blev knapp-opererad i september 2008.
    Jag har märkt att de trådar om knapp som finns här på FL, handlar ganska mycket om ungdomar och äldre barn med knapp- så den här tråden tänkte jag skulle vara för oss som har barn från nyfödd till 5 år.
    Lillen kaskad-kräker även nu, sen operationen, så jag är mycket intresserad av matningar, olika mat mm mm
    Fick själv ett jättebra råd av en annan FL mamma- be sjukvården om kräkpåsar- sen vi fick dem har vi kunnat halvera tvätt-tiderna!
    Kraaam
    M

Dags för ny tråd....

Nu är ju de flesta av våra prematurer runt  1  2 1/2 år- tiden flyger iväg!!!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 15:13
    Vi utökar tråden till att omfatta barn från nyfödd to.m 6 års ålder.
    Min kille och flera här inne fyller snart 3 år! Det känns märkligt och underbart!
    Trodde inte att vi skulle få uppleva det och dessutom att det gått så snabbt!

Min kille är numera en piggelin som kan alla siffror till 9, kan få vilken teknisk pryl som helst att funka och som har sin kanpp på magen.
  • Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
  • 060810

Knappen behöver du inte kolla som med sonden. Den sitter där den sitter så att säga. Smidig som tusan. ;)
    Har de kollat om han har reflux? Låter ju som det. Just att inte vilja ligga och kräkningarna låter ju som reflux.

• bdmc

ja han har reflux. har testat både nexium och zantac. hjälper inte alls. så nu har han ingen medicin. har även testar garviscon eller vad det heter ihop med zantac. han kräker lika mycket ändå...
    schnappi: jag tror det var dig jag träffade på barnakuten i k-stad. vi kom in med vår lilla prematur och du var där med din dotter (och syskon) 

• 060810

Var det din lilla som låg i vagnen o jag sa: skönt med en unge som ser normal ut? han hade sond då väl?

Hihi det var inte illa att du kommer ihåg mig i så fall! :p
    Hade Jonalie sonden då eller hade hon fått sin knapp?

Trist att inte de medicinerna hjälper. För oss hjälper endast Losec. Inget ni ska testa?
    Skitjobbigt med kräk och matbekymmer... :(

Lust att ses nån dag annars? Vi kan ju inte bo så långt ifrån varandra ju! :p Så kan du få en liten knapp-lektion! :)
    Kram!! 

• bdmc

Nej, hade honom i famnen och du sa direkt att "han är prematur va". Han hade sond.

Din lilla tjjej hade fått knappen och ni skulle få hjälp med något rött som var runtom.

Vi bor utanför Sjöbo.     

• 060810

Aha! ;) ja men då vet jag. :) säg bara till om du vill ses nån dag. :) är ni ofta i k-stad? Bara hojta till i så fall. :) hon hade fått granulom. Den skiten är fortfarande kvar men mindre nu.

• bdmc

neo sköter ju alla vägningar och kontroller. så är där ungefär 1ggr i månaden.  väger däremellan på bvc.

sen har han ju logoped och dietist i k-stad. så blir en del resor dit.
    nu väntar vi på inläggning igen.  

• 060810

Ok ja säg bara till nästa gång ni är där så kan vi nog komma in o snacka lite. :) väger ni hos Erika då? Det gör vi. Vi går inte ens till BVC.

• bdmc

Sonen blev inlagd idag. Så nu får vi se vad som händer.....!

• 060810

Håller tummarna!! Är ni kvar på tisdag kan jag komma o hälsa på om du vill.

• Amelie av Paris

Jag tyckte det var rätt jobbigt att beställa hem nya kräkpåsar hela tiden. Det blir ju många varje dag. Det fungerar lika bra med plastmuggar. De kan man skölja och diska. Kräkpåsar är dock smidiga när man lämnar huset.

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!