• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • kramiiis

hej nu har jag hittat er!

crijo: bra med ny tråd!

caribe: nej jag blev magsjuk med hög feber i torsdags och har varit deckad några dagar, så det blir middag nu på fredag istället

sodkt: sprutan är tagen! inga probs med den 
    men tjejen bara rd 6 än så länge, jag tror på plus med dina finfina embryon du har i dig

irma: tummar till dig! våra vänner tittade på kliniken i alicante, men de var aldrig där då de lyckades naturligt istället ...

♥ Det finns inget finare än kärleken, ingenting är starkare! ♥
  • LoLiNi
    Rödhåriga tjejen skrev 2010-03-16 10:48:24 följande:
    Ja, så sa hon till oss först också, dvs "freezing is included", men när vi frågade om det gällde alla åren embryona får vara frysta så kom det fram att det bara gällde första året. Sen fick man betala per år. Jag tror mycket av de konstiga svar man får beror på språkhinder. Ett tips är att förklara varför man frågar (tex i mail), tex jag frågar detta för att min jag skall kunna be min svenska doktor skriva ut recept innan jag kommer till er. Då har jag alltid fått bättre svar. Då har jag ofta frågat något innan utan förklaring, tex vilka mediciner skall jag äta. Och fått till svar att det får du veta när du kommer hit. Men när jag då har skrivit tillbaka och upprepat frågan med förklaring så har jag alltså fått veta det jag velat. (Gäller AVA Riga.) Jag var med på listan tidigare men har nog försvunnit någon gång när den uppdaterats. Sen har jag inte vågat skriva upp mig igen... Ja, ni vet hur man kan hålla på.. Vi får sen när jag tar mod till mig och lägger upp mig igen.
    Det där med att förklara varför man frågar något hjälper inte på Elite! Och nu har jag även provat att gå via hans sköterska/administratör/fru(?). Det hjälper inte heller! Förmodligen för att han inte informerar henne heller om hur behandlingen kommer att se ut.
    Blir j-ligt irriterad på att man inte kan få de svar man söker. Varför är det ett problem att vara tillmötesgående och ge generella svar innan man kan ge specifika?
    När jag bodde i USA så var man alltid väldigt noga med att visa hur någonting brukar gå till och sedan även gå in på vad som kan förändra behandlingsplanen och vad som händer då! Tycker mig se tendenser till samma ovilja att förklara och hjälpa till även här i Sverige!

Sådärja - nu känns det bättre igen! :)

Kram alla,
    Låla
  • kramiiis

låla: hihi du är härlig! visst är det skönt att skrika ut det ibland

kram på dig söt!

• LoLiNi
    omstart skrev 2010-03-16 11:56:14 följande:
    låla: hihi du är härlig! visst är det skönt att skrika ut det ibland kram på dig söt!
    Tack! :)
    Jo irritationen blir ganska stark lite nu och då! Är inte särskilt tålamodig av mig, så hela den här processen är ganska frustrerande!

Kram tbx
    Låla
  • kramiiis
    LoLiNi skrev 2010-03-16 12:18:19 följande:
    Tack! :)Jo irritationen blir ganska stark lite nu och då! Är inte särskilt tålamodig av mig, så hela den här processen är ganska frustrerande!Kram tbxLåla
    ganska? får jag korrigera till väldigt??

• crijo

Låla: Det låter som USA skulle passa mig bättre!!!!

• Irma01

Omstart: då får jag se det som att jag kan bli den som ger tips om alicante senare!{#lang_emotions_wink}

Låla, förstår din frustration...det är så mycket man ska ha koll på, så man vill bara få svar på sina frågor och inte "Varför vill du veta" tillbaka...{#lang_emotions_yell}

Nu har jag bett Instituto Bernabeu att komma tillbaka till oss med datum för ett första besök, så får vi se hur vi gör...Håll tummarna för oss! Jag berättar så klart när jag vet mer!

Ha det gott i solskenet (iaf här i huvudstaden, fast shit vad det är kallt...)

• sodkt

Låla..Så dj. tråkigt och frustrerande att inte få ett tydligt och klart svar! Jag hade nog blivit lika frustrerad som dig.

Annars hade jag EGV eller Elite kliniken i bakhuvudet om det blir en nystart med ÄD och klinikbyte för oss. Jag hoppas det ordnar upp sig omedelbart så du får mer ro i kroppen, det är ju inte bara hormonerna som spökar!

Jag är rätt mycket mednickande ang. sjukvårdens biten du tar upp, Jag har bara bättre erfarenheter av snabbhet, engangemang och resurser mm. från min tid då jag bodde i USA men även från Filippinerna, även om jag får betala ( 70 kr/ per spec läkar besök) min sjuk- och förebyggande vård.

Idag har jag en egen OB läkare, spec, i fertilitetsfrågor, egen midwife och egen sjukskötterska som gjorde hembesök hos mig då jag var sängliggande i 10 v. vid min förra graviditet pga blödningar och högt blodtryck!

Ursäkta om det blev utanför protokollet, men svensk sjukvård får nog importera snart både det ena och andra!

Hoppas det löser sig vännen, känner mig också förtvivlad att någon av oss tjejer ska behöva genomgå detta också!

Caribe, Tusen tack för din omtanke! Jag vill ju vara med i er latteklubb, så småningom!

Omstart! Kul att du är på G! Kram till dig!

• kramiiis

irma
    alicante är annars ett msyigt ställe, har varit där några gånger. Tror att spanska kliniker överlag är rätt bra.
    kram!

och tummar förstås!

sodkt kul?  njao...allstå jag är mest irriterad kanske är det nedregleringshormonerna som redan börjat spöka.

appropå nada. Seriöst mina bröst har ökat en kupstorlek sen i förra veckan. Vad hände med dem lixom?  Vart ju tvungen att köpa ny bh pga det! Kan ju inte gå runt på jobbet och har brösten halvt ur bh:n

• crijo

hahaha...samma problem med brösten har jag haft förra ggn, fast från vaggisar eller graviditet. Nu har jag 2 bh 1 storlek större som väntar på mig.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3