-
-
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
-
Jag vet inte om de kommer ha stängt under sommaren. Hör av dig till de.Bengalen skrev 2010-03-18 20:24:31 följande:Hej, Är det någon som vet om AVA i Riga brukar ha sommarstängt och i så fall när ungefär och hur länge? Planering, planering... Kramar på er alla!
Kram och trevlig helg. -
Flix: Grattis!
Inkan: Min gyn förklarade att klinnikerna vill inte att min egen ÄL "spökar". De vill helt enkelt vara på den säkra sidan och kunna plannera bättre. Jag tror oxå att här i Sverige är olika beroende på orsaken till barnlöshet. -
Inkan70: Jag har funderat på akupunktur, och dem erbjuder och rekommenderar det på AVA i Riga. Det kommer att låta fegt nu, men tanken känns så obehagligt att jag vill inte testa! JAg tuppar av att se nålar in i huden eller blod. Att bearbeta det tar tid om det ens går...
Förra ggn vid färska försöket fick jag mardrömmar när koordinatorn föreslog det som "läkarens rekommandation". Tyvärr där går gränsen för mig! -
Hej,crijo skrev 2010-03-19 07:52:07 följande:Inkan70: Jag har funderat på akupunktur, och dem erbjuder och rekommenderar det på AVA i Riga. Det kommer att låta fegt nu, men tanken känns så obehagligt att jag vill inte testa! JAg tuppar av att se nålar in i huden eller blod. Att bearbeta det tar tid om det ens går... Förra ggn vid färska försöket fick jag mardrömmar när koordinatorn föreslog det som "läkarens rekommandation". Tyvärr där går gränsen för mig!
Akupunktur är jättebra, känns knappt kan jag säga. Jag gick och fick akupunktur mot min migrän. Det var bra, jag blev av med min migrän.
Bette -
crijo: det är så j-la skönt att göra akupunktur att det finns bara inte! Man blir så härligt loj efteråt! Hon som jag gick hos var så skicklig att sätta nålar att det inte ens kändes! Och det blöder inte, om inte de "lyckas" att sticka i ett ytligt blodkärl. Hos min akupunktör är det dessutom lite lagomt mysmörkt och man ligger på en varm skön brits med filt om du behöver och avslappnande musik. Du behöver absolut inte titta på några nålar i huden.
Tror att om du går till en akupunktör här i Sverige som någon av oss säkert kan rekommendera och att du sen förklarar hur rädd du är för nålar så får du en jättefin upplevelse.
Kram
Låla -
Kan man inte göra äggdonation här i Sverige?
Eller söker man sig ut i Europa för andra orsaker? -
Flix ett stort Grattis till ditt plus.
Crijo vad synd att du har dom problemen med nålar, oftast ser man inte akupunktur nålen och väldigt sällan blöder det.
Om det skall ha en riktigt bra effekt bör man gå på ett par besök, du är väl på G nästa vecka?
Hade en riktigt skräckupplevelse i går när jag gjorde äggledarröntgen är fortfarande helt skärrad.. själva katetern var inga problem det vara denna bauta tång hon använde när hon skulle komma åt min livmodertapp och knipsa dit något som även där gjode så jäkla ont. Sen har jag blött en del efter men det är kanske normalt.
Jag har läst att det kan göra lite ont, men det här var helt sjukt höll på att svimma av smärta...
Är fortfarande rejält öm i dag. -
Hej,
Flix stort grattis till plusset! Härligt!!!
Crijo, jag är jätterädd fär nålar (efter min behandling, vilket är konstigt man borde vänja sig .
Har gjort akupunktur, det känns INGENTING!!!! Dessutom behöver du inte titta!
Hormigita: För att köerna i Sverige är väldigt långa, och dessutom fast man ska ha rätt till tre finansierade försök, så får man oftast en och sedan måste man vänta igen rätt länge vad jag förstår. Eftersom åldern är också en faktor i det hela, vill man helst inte vänta och kanske öka sina chanser.
I en del andra länder är ÄD helt anonymt, vilket gör att de har gott om donator, vilket ej är fallet hät i Sverige.
Mvh, -
Men om man har en egen donator måste man vänta på tider i allafall?
-
Fliix STORT grattis till plusset
Inkan låter som du hade rejält otur att det gjorde så ont, på mig spände det bara lite när dom sprutade in koksalt annars gjorde det inte ont alls... men jag var väldigt rädd innan kommer jag ihåg!
Inkan jag blev inte nedreglerad inför FET och min ägglossning är annars som en klocka...
Crijo jag har ju gått på akupunktur regelbundet i över ett år, jag gillar inte heller nålar, men man vänjer sig, jag har ju fått behandling för massa obalanser i kroppen och då har hon stuckit många nålar i fötterna och det känns faktiskt... men den akupunkturen man får innan ET är främst i magen och dom nålarna känns inte överhuvudtaget, däremot tror jag verkligen på att dom hjälper till! Jag har gjort akupunktur innan båda mina försök, dagen innan eftersom vi tog båten över dagen innan! Tror verkligen att det ökar blodgenomströmningen i livmodern, främjer slemhinnan etc