• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • milou67

hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er!
    Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..

• villsågärna38
    milou67 skrev 2010-03-16 20:56:40 följande:
    hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er! Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..
    Hej!
    Har hört ryktas om att det kan vara ganska meckigt med visum och så men kanske har jag missförstått. Nog bra att kolla upp iaf. Lycka till!! Kram
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • LoLiNi
    hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er! Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..
    milou: dom har ibland jättemycket att göra på Reprocentralen och det kan ta ett tag att få svar då! Men svar brukar man få.

Lägg gärna upp länk eller skriv ut klinikens namn så är det nog större sannolikhet att någon känner igen det. Jag har bara hört någon nämna att det finns kliniker i Ukraina, men för mig var det för långt att åka och lite otryggt som nation i mitt tycke, så jag läste nog inte ordentligt är jag rädd!

Kram
    Låla
  • LoLiNi

Rödluvan: jo det är trist men allt jag kan göra nu är att vänta på den j-la tant röd igen - borde komma snart. Då ska jag börja med östrogen 2 mg x 3/dag. Sen får jag besked om vad jag ska göra härnäst…
    Försökte förklara att jag behöver ha lite ledtid för att boka undersökningstider hos min gyn, men det hjälpte inte.

Men, men…

//Låla

• Bette
    Vet ej när du får svar från dem, vad tråkigt att du känner så. Jag skulle nog inte skicka in pengar i något om jag inte visste att det var bra. De har säkert mycket att göra. Har de en hemsida?

Bette
  • crijo

Låla: Jämfört med hur det fungerar för dig med kommunikationen ska jag inte längre klaga på Riga! Jag förstår att du är sur på dem!

Milou: Jag tittade på Kiev och på St.Petersbourg i början. De är billigare men det kändes bökigt med resorna! Tänk på att vid färsk försökk få ni beskedddd när ni ska resa med rätt kort varsel. Om man ska åka dit och bo i 1-2 veckor där, känns inte längre billigt.

• Bette

Milou67: Om du t ex åker till Riga så behöver du bara vara där över dagen, det var jag vid den senaste behandlingen, jag åkte dit på morgonen och kom hem på kvällen, mycket smidigt.

Kram

Bette

• Emmylou

Tack Omstart, Caribe & ZXZX för svar! Låter ju allt som allt som en bra klinik, skönt att höra. Ja, det kostar ju en slant där & det är betydligt billigare i Riga tex, men jag är halvfinne själv & det skulle kännas bra att få en halvfinne till i magen Kram

• LoLiNi

Jag gissar att de flesta, om inte t o m alla, här i tråden vet det mesta om äggdonation redan, men tänkte att det kanske är någon som skulle ha glädje av den här länken:

Så småningom kommer även en artikel där jag blivit intervjuad. Det är säkert fler av er som har fått en förfrågan från Mia.
    Kram
    Låla
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3