• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • ÄlvanAlva

Emmylou: Vi har också varit i Åbo - och efter första ÄD, har vi nu en dotter på 8 månader samt 7 eskimåer. Vi har varit supernöjda med den kvinnliga läkaren & övrig personal där. All kontakt har löpt otroligt smidigt!
    Jag har tidigare vid IVF haft problem att få slemhinnan att växa till, varför hon direkt rekommenderade plåster + tablett av östrogen - vilket fungerade utmärkt.
    Skönt att få tala igenom allt i lugn & ro vid första besöket o att det man sa verkligen gjorde att de tänkte efter o tog beslut utifrån det.
    Matchningen har varit perfekt - dottern liknar på pricken tidigare barn, som är "helt genetiskt våra". Tyvärr ser man inte på blodgrupp.
    Det har betytt mycket för oss att inte vara ett nummer på löpande band, utan att vi har känt att man verkligen varit intresserade av att vi skall lyckas få ett efterlängtat barn!
    Lycka till med sista försöket - om det inte lyckas är AVA Åbo ett bra val!

• Nidra

Låla:
    Jättetråkigt att du inte får ordentligt med information. Jag och min sambo går också på behandling hos Elite men vi har fått jättebra bemötande och information. Dr Sõritsa har svarat snabbt och så exakt han kan. Synd att det ska behöva bli sådär för er!

På måndag är det dags för UL för att se om jag är nedreglerad, hoppas allt ser ok ut. Det närmar sig nu...

• crijo

Nidra: vad spännande!
    ÄlvanAlvan: Grattis till dottern! Kul att höra om machningen!

• LoLiNi

Nidra: Bemötandet är okej tills saker inte går som det brukar! Jag tycker inte det är för mycket begärt att få reda på hur behandlingen kommer att se ut i sin helhet - jag har talat om att jag inte förväntar mig exakt info förrän det är dags men att jag skulle önska lite mer insikt vad jag har att förvänta mig! Det är mer än dr Söritsa kan hantera, uppenbarligen!
    Han kommunicerar bara väl så länge behandlingen fortskrider i normal form - tror att han saknar engelsk vokabulär för de avsteg som kan bli! Manlig fåfänga skulle jag vilja tillskriva!
    Tror också att han är trevlig så länge man inte försöker tänka själv och ställer besvärliga frågor!  Att min engelska är för detaljerad och nyanserad borde väl inte ligga mig till last! Eller?

Allt jag har fått som svar på mina frågor när jag ifrågasatte varför jag skulle gå på östrogen så länge var i princip "Gör som jag säger!" Det tycker inte jag är ett okej svar!
    Jag ville ha en förklaring och fick nästan ingen alls!

Ledsen att jag blir så upprörd, men vi betalar 45000 kronor (för andra gången) och får inga garantier! Då tycker jag att man borde tillhandahålla bättre förklaringar och måna lite mer om att patienten/klienten känner sig trygg med behandlingen! Tycker att det är nonchalant, på gränsen till ansvarslöst att tycka att jag bara ska känna att det är okej att han säger "Lita på mig, jag vet vad jag gör!"
    Precis fel svar för en vetgirig person!

//Låla

• kramiiis

åhh låla stor kram! håller helt med dig i ditt inlägg! du har rätt att kräva ett svar.

♥ Det finns inget finare än kärleken, ingenting är starkare! ♥
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2010-03-17 13:00:21 följande:
    Nidra: Bemötandet är okej tills saker inte går som det brukar! Jag tycker inte det är för mycket begärt att få reda på hur behandlingen kommer att se ut i sin helhet - jag har talat om att jag inte förväntar mig exakt info förrän det är dags men att jag skulle önska lite mer insikt vad jag har att förvänta mig! Det är mer än dr Söritsa kan hantera, uppenbarligen! Han kommunicerar bara väl så länge behandlingen fortskrider i normal form - tror att han saknar engelsk vokabulär för de avsteg som kan bli! Manlig fåfänga skulle jag vilja tillskriva! Tror också att han är trevlig så länge man inte försöker tänka själv och ställer besvärliga frågor!  Att min engelska är för detaljerad och nyanserad borde väl inte ligga mig till last! Eller? Allt jag har fått som svar på mina frågor när jag ifrågasatte varför jag skulle gå på östrogen så länge var i princip "Gör som jag säger!" Det tycker inte jag är ett okej svar! Jag ville ha en förklaring och fick nästan ingen alls! Ledsen att jag blir så upprörd, men vi betalar 45000 kronor (för andra gången) och får inga garantier! Då tycker jag att man borde tillhandahålla bättre förklaringar och måna lite mer om att patienten/klienten känner sig trygg med behandlingen! Tycker att det är nonchalant, på gränsen till ansvarslöst att tycka att jag bara ska känna att det är okej att han säger "Lita på mig, jag vet vad jag gör!" Precis fel svar för en vetgirig person! //Låla
    Usch va jobbigt. Håller helt med dig. Jag hade också blivit irriterad om jag inte fått svar på mina frågor. Är också en vetgirig person Handlar säkert som du skriver om språksvårigheter, manligt ego och kanske även om kulturkrock. För 50 år sen tror jag inte många patienter frågade läkarna i Sverige om mycket, de var i princip "gudar". Idag säger många läkare jag känner att patienterna pga internet ofta är grymt pålästa och förväntar sig ett helt annat bemötande och en annan dialog än bara för 10-15 år sen. Kramar
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • Caribe

Låla jag fattar inte ens hur du orkar genomföra behandling under dom omständigheterna... om jag inte känner mig trygg i behandlingen och vet vad som skall ske och får ifrågasätta om protokollet frångår normen ja då skulle jag inte palla....

Nidra hoppas allt ser bra ut på UL och att du är nedreglerad! spännande!

• kramiiis

ibland undrar jag om jag är senil.

Undrade förut varför var så konstigt trött och varm. Kände igen det men kunde inte sätta fingret på vad.
    Sen lite senare så insåg jag att ja just det jag tog ju procren sprutan i lördags. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH, nedreglering.
    Knäppo lixom

sambon ska försöka boka en stuga i smögen i sommar (via jobbet) kan nog bli msyigt! och kissen kan följa med för det var ok med husdjur

låla: extra

♥ Det finns inget finare än kärleken, ingenting är starkare! ♥
  • crijo

Låla: hur ser avtalet ut mellan dig och kliniken? Kan du inte kräva pengarna tillbaka? Kan du inte prata med din gyn och be om råd när det gäller behandlingen, i fall du kan inte ta tillbaka pengarna? Det är helt otroligt!!!

• villsågärna38
    crijo skrev 2010-03-17 15:20:57 följande:
    Låla: hur ser avtalet ut mellan dig och kliniken? Kan du inte kräva pengarna tillbaka? Kan du inte prata med din gyn och be om råd när det gäller behandlingen, i fall du kan inte ta tillbaka pengarna? Det är helt otroligt!!!
    Håller med. Det är ju helt rimliga krav du har och de beter sig ju riktigt illa mot dig. Hoppas att det löser sig för er! Usch, blir mer och mer upprörd ju mer jag tänker på detta. Lider med er! Kram
    Nån gång ska det väl ändå gå...
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3