• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Kanon bra Crijo tack för att du fixade åt oss! {#lang_emotions_kiss}

Nidra lycka till med ditt FET den 8-9 april!

Omstart nu är du igång igen, härligt! Hur var middagen med din man var inte det i fredags?

Rödluvan kul att se dig på hugget här inne hur är det med dig vännen ? och tack för din gulliga komplimang {#lang_emotions_sunny}

Grattis Bettina till fint UL, det är en fantastisk känsla

• Caribe

Milou - på AVA Åbo kostade äggdonation per juni förra året 7400 Euro, sen får du betala extra om du skall frysa ned några embryon, har för mig att det kostade 385 Euro extra.

Irma har tyvärr ingen erfarenhet från klinikerna du frågar om bara från AVA Åbo!

• Caribe

Sodkt "hang in there", jag kände inte mkt i början jag heller och för den delen inte sen heller... vecka 17 nu och fortfarande lika orolig då jag helt enkelt mår för bra för att tro att jag är gravid....

• Caribe
    Låla känner igen mig i tankarna om att man inte har tur utan allt man har, har man fått kämpa för, tro mig så har det varit hela mitt liv ända sen min födsel och jag brukar tom skämta med min man att med min tur så vet vi ju att det inte händer...
    Och med tanke på mitt första ÄD försök där det inte ens blev några ägg att föra tillbaka så tänkte jag att tom med ÄD har jag maximal otur, har knappt hört om ngn som inte fått några ägg att föra tillbaka?

MEN sen blev jag gravid när vi fick en ny bra donator, men det blev Ma i vecka 13 ohc jag var övertygad om att oturen fortsätter följa mig, men sen blev jag gravid igen på FET och jag inser nu att det inte har med tur att göra den här gången, det har att göra med riktigt bra embryon och eftersom du blev gravid på första försöket så finns det MYCKET GODA CHANSER att du blir gravid igen på ditt FET, det är iallafall jag övertygad om
  • Caribe

Förlåt mitt inlägg om att ha tur var ju menat som ett svar till Crijo, sorry skrev fel!!!

Rödluvan åh vad underbart att bebis sparkar och ännu mer fantastiskt att din man fått känna den första sparken nu måste det ju kännas verkligt och på riktigt? Längtar tills det händer mig!

Sodkt om du visste hur jag hoppas på att du får resa hem med ett plus i bagaget.... jag hoppas såååå...

• Caribe

Irma - jag tror att om man forskade lite så är det väldigt många underbara människor i den här tråden som har varit med om mer än sin beskärda del av jobbiga saker här i livet, men som du oxå säger, tänk vilka starka människor vi har blivit, ödmjuka inför livet och med en stor portion empati och tacksamhet för de gåvor vi faktiskt fått brukar tänka så ibland, att tänk den människa jag har blivit av att ha fått kämpa så med olika saker i livet och känner stolthet faktiskt

Och som du säger det finns ju hela tiden dom som har det otroligt mkt värre än en själv! Det är nyttigt att tänka på det ibland så att man uppskattar det man faktiskt har!

Sen är det så skönt att få ventilera här när man tycker synd om sig själv och är nere, såsom man naturligtvis gör i sina svackor, man är ju mänsklig även om man är stark! och vad kan vara bättre då än att få råd av andra starka tjejer

• Caribe

Emmylou - jag har varit på AVA Åbo och är nu gravid i 17:e veckan! Jag tyckte mkt om kliniken, skönt att prata svenska, ordning och reda på allt och en mkt snäll omtänksam läkare, dock kostar det ju ganska mkt på det klinikerna, 7400 Euro för ÄD! Fast det är mkt smidigt att ta båten över tycker jag!

• Caribe

Låla jag fattar inte ens hur du orkar genomföra behandling under dom omständigheterna... om jag inte känner mig trygg i behandlingen och vet vad som skall ske och får ifrågasätta om protokollet frångår normen ja då skulle jag inte palla....

Nidra hoppas allt ser bra ut på UL och att du är nedreglerad! spännande!

• Caribe

Fliix STORT grattis till plusset {#lang_emotions_gravid}{#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_sunny}

Inkan låter som du hade rejält otur att det gjorde så ont, på mig spände det bara lite när dom sprutade in koksalt annars gjorde det inte ont alls... men jag var väldigt rädd innan kommer jag ihåg!

Inkan jag blev inte nedreglerad inför FET och min ägglossning är annars som en klocka...

Crijo jag har ju gått på akupunktur regelbundet i över ett år, jag gillar inte heller nålar, men man vänjer sig, jag har ju fått behandling för massa obalanser i kroppen och då har hon stuckit många nålar i fötterna och det känns faktiskt... men den akupunkturen man får innan ET är främst i magen och dom nålarna känns inte överhuvudtaget, däremot tror jag verkligen på att dom hjälper till! Jag har gjort akupunktur innan båda mina försök, dagen innan eftersom vi tog båten över dagen innan! Tror verkligen att det ökar blodgenomströmningen i livmodern, främjer slemhinnan etc

• Caribe

Tjorven om du vill gå på södermalm så finns där en kanon akupunktör både jag och zxzx har gått hos henne och vi är ju gravida nu hon jobbar med kinesiskt akupunktur och örter och är mkt trevlig och empatiskt men främst mkt kunnig inom infertilitet!

http://www.sophielagercrantz.se/

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3