-
-
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
-
Hoppas det går bra med att fortsätta med tråden.
-
Kanon bra Crijo tack för att du fixade åt oss!
Nidra lycka till med ditt FET den 8-9 april!
Omstart nu är du igång igen, härligt! Hur var middagen med din man var inte det i fredags?
Rödluvan kul att se dig på hugget här inne hur är det med dig vännen ? och tack för din gulliga komplimang
Grattis Bettina till fint UL, det är en fantastisk känsla -
Hej på er,
Är ganska ny på forumet, ligger i kön för ÄD på KS, men maken och jag funderar på att göra ett försök utomlands under tiden. Några av er som har något att säga om Instituto Bernabeu i Alicante? Har varit i kontakt med dem, och de känns rätt så proffsiga.
Vill bara veta om någon har använt dem och känner sig nöjd eller inte?
Har kontaktat AVA i Riga också, har ni några kommentarer om dem?
Tusen tack för tips och hjälp.
Mvh, -
Vi har bara gott att säga om AVA kliniken i Riga, vi har varit där, har en son som imorgon blir 15 veckor.Irma01 skrev 2010-03-15 10:03:41 följande:Hej på er, Är ganska ny på forumet, ligger i kön för ÄD på KS, men maken och jag funderar på att göra ett försök utomlands under tiden. Några av er som har något att säga om Instituto Bernabeu i Alicante? Har varit i kontakt med dem, och de känns rätt så proffsiga. Vill bara veta om någon har använt dem och känner sig nöjd eller inte? Har kontaktat AVA i Riga också, har ni några kommentarer om dem? Tusen tack för tips och hjälp. Mvh,
Bette -
Milou - på AVA Åbo kostade äggdonation per juni förra året 7400 Euro, sen får du betala extra om du skall frysa ned några embryon, har för mig att det kostade 385 Euro extra.
Irma har tyvärr ingen erfarenhet från klinikerna du frågar om bara från AVA Åbo!
-
Aha, är det här ni är tjejer!
Crijo, bra att vi får en ny tråd!
Omstart. Hur var middagen och är sprutan tagen, hoppas på det!
Irma, välkommen hit, men du kankse redan är bekanta med tråden.. Jag har läst om någon annan som också varit nöjd med Alicante kliniken, men har det inte inte i minnet nu. Tyvärr har jag själv bara erfarenhet från en enda klinik, AVA Tammerfors, en bra klinik, inte den billigaste kanske.
Det är svårt att rekommendera kliniker, det är ju inte bara deras priser och väntetider man jämför.
För egen del blir det allt viktigare vad som ingår och inte, om man måste ha flera återupprepande kontakter att de är skickliga, ger tid för omprövningar i behandlingen, kanske föreslår kontroller mm. innan övergången till FET eller rent av innan ett nytt ET görs..
Löpande band känslan finns nog i denna bransch också.
Ruvardag 6 för mig idag, känner ingenting!
Lycka till med hela processen nu! -
Sodkt "hang in there", jag kände inte mkt i början jag heller och för den delen inte sen heller... vecka 17 nu och fortfarande lika orolig då jag helt enkelt mår för bra för att tro att jag är gravid....
-
Sodkt: håller tummarna för dig!
Irma01: Jag kan ingenting om dem i Alicante, men vad jag kan tänka mig är att om du är blond med blåa ögon, lång dessutom, kanske tar det lite tid för dem att hitta machande donator.
Jag är under behandling inför FET på AVA i Riga. De verkar vara proffsiga och har bra resultat men kommunikationen var olika inför ET och inför FET.
Fördelarna: lätt och billigt att ta sig dit, billiga hotell med bra standard, ingen kö till donator- vi fick välja donator redan efter första besök, 10 år lagring av frysta embryo som ingår i pris, trevlig läkare (hade Violeta Fiodina) som pratar ganska bra engelska, lätt att hitta donator med machande utseende.
Nackdelarna: dyra om man ska göra upprepade försök, kommunikationen inför FET var dåligt. Jag fick snabba men inte konkreta svar på mina frågor, utan bara typ "detta är bäst för just dig", men inte varför. Som Sodkt utryckte sig: "löpande band känsla" när man känner sig mest sårbar.
-
Caribe skrev 2010-03-15 10:45:27 följande:
Milou - på AVA Åbo kostade äggdonation per juni förra året 7400 Euro, sen får du betala extra om du skall frysa ned några embryon, har för mig att det kostade 385 Euro extra. Irma har tyvärr ingen erfarenhet från klinikerna du frågar om bara från AVA Åbo!
hej.
Jag va med och betalade under flera års försök olika priser/kostnader till olika kliniker , det lägsta med bästa rek och personalen va i Estland - Med bra kontakter och har redan en pojke 15 mån och går nu till samma klinik för andra barnet med IVF juni.
Tycker samtidigt att man ska tänka sig noga eftersom det handlar ju om barn och tid och pengar.
Om man går hus fel läkare,det kan ju kosta tid+peng+Ej Plus res.
Så det hela kan ju hänga ihop , Plus att man kan ju ångra sig med allt besvär och kostnader mm.
Tänk er förre så kan ni spara tid och pengar,plus sluta med en bra resultat .
Efter första försök hus dem så fick jag 7 bra ägg , 3 av dem gick till frys och 2 va bra för IVF som jag fick min son från.
Jag gick hus olika kliniker 4 år ,en av dem sagt att jag kanske kan aldrig få barn - men det vissade sig va rena Bullshit , kvacksalvare som är där för att känna pengar och prata skit när dem misslyckas .
Känner för att gå med min son och fråga va fan pratade du om när du misslyckade med ditt jobb?
Jag blir nästan galen när jag tänker att jag va på väg att gå barnlös hela livet pga vad han sagt,men gick till nytt klinik och försökte igen ,tacka min man och alla nära som stöttade mig hela vägen.
Tycker att allt bra och dåligt vi varit med ska va öppet ,eftersom några nya som ska försöka med IVF eller dylikt ska veta vad som kan hända.
Ge aldrig upp , om du tror på det så kommer det gå bra någ gång.
-
Hej,
Tack för alla era svar!
Crijo, grejen är just det att jag är mörk med bruna ögon, och väldigt många tror att jag är spanjorska (egentligen från Frankrike), därför känns det som att det borde vara bra lättare att hitta en sonator som liknar mig i Alicante...
Håller med er, det är inte priset vi tittar mest på, då skillanderna är inte sååå stora. Det går faktiskt att flyga till Alicante med Ryanair också till exempel.
Nej, vi koncentrera oss på känslan vi får av de olika kliniker, och just nu ligger nog Alicante på topp, så vi får se vad som händer...Nu ska jag försöka få KS att skicka mig min långa journal (hoppas de inte behöver blanda in alla avdelningar jag har varit på...) och skicka den vidare.
Hoppas hoppas på en "bebisförsök"senast under sensommar, hösten. Håll tummarna för oss!
Och Lycka till allihopa med era försök, eller era små juveler, för er som har blivit föräldrar!