Inlägg från: Important1nF02 |Visa alla inlägg
  • Important1nF02

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Caribe skrev 2010-03-15 10:45:27 följande:
    Milou - på AVA Åbo kostade äggdonation per juni förra året 7400 Euro, sen får du betala extra om du skall frysa ned några embryon, har för mig att det kostade 385 Euro extra.   Irma har tyvärr ingen erfarenhet från klinikerna du frågar om bara från AVA Åbo!

hej.

Jag va med och betalade under flera års försök olika priser/kostnader till olika kliniker , det lägsta med bästa rek och personalen va i Estland - Med bra kontakter och har redan en pojke 15 mån och går nu till samma klinik för andra barnet med IVF juni.

Tycker samtidigt att man ska tänka sig noga eftersom det handlar ju om barn och tid och pengar.

Om man går hus fel läkare,det kan ju kosta tid+peng+Ej Plus res.

Så det hela kan ju hänga ihop , Plus att man kan ju ångra sig med allt besvär och kostnader mm.

Tänk er förre så kan ni spara tid och pengar,plus sluta med en bra resultat .

Efter första försök hus dem så fick jag 7 bra ägg , 3 av dem gick till frys och 2 va bra för IVF som jag fick min son från.

Jag gick hus olika kliniker 4 år ,en av dem sagt att jag kanske kan aldrig få barn - men det vissade sig va rena Bullshit , kvacksalvare som är där för att känna pengar och prata skit när dem misslyckas .

Känner för att gå med min son och fråga va fan pratade du om när du misslyckade med ditt jobb?

Jag blir nästan galen när jag tänker att jag va på väg att gå barnlös hela livet pga vad han sagt,men gick till nytt klinik och försökte igen ,tacka min man och alla nära som stöttade mig hela vägen.

Tycker att allt bra och dåligt vi varit med ska va öppet ,eftersom några nya som ska försöka med IVF eller dylikt ska veta vad som kan hända.

Ge aldrig upp , om du tror på det så kommer det gå bra någ gång.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3