• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • crijo

Hoppas det går bra med att fortsätta med tråden.

• crijo

Sodkt: håller tummarna för dig!

Irma01: Jag kan ingenting om dem i Alicante, men vad jag kan tänka mig är att om du är blond med blåa ögon, lång dessutom, kanske tar det lite tid för dem att hitta machande donator.
    Jag är under behandling inför FET på AVA i Riga. De verkar vara proffsiga och har bra resultat men kommunikationen var olika inför ET och inför FET.
    Fördelarna: lätt och billigt att ta sig dit, billiga hotell med bra standard, ingen kö till donator- vi fick välja donator redan efter första besök, 10 år lagring av frysta embryo som ingår i pris, trevlig läkare (hade Violeta Fiodina) som pratar ganska bra engelska, lätt att hitta donator med machande utseende.
    Nackdelarna: dyra om man ska göra upprepade försök, kommunikationen inför FET var dåligt. Jag fick snabba men inte konkreta svar på mina frågor, utan bara typ "detta är bäst för just dig", men inte varför. Som Sodkt utryckte sig: "löpande band känsla" när man känner sig mest sårbar.

• crijo

Irma01: Då väljer du en super fin ort! Jag ska åka dit en vecka på semester i slutet av maj! {#lang_emotions_cool} 
    I Riga är det blandat när det gäller donatorer. Men jag har dock inte sett så många mörka människor.
    Lycka till med ditt val!

• crijo

Rödluvan: Woaw, du är ju i v25!!! Tiden går så fort. När du skriver, upptäcker jag ännu ett fel som koordinatorn har gjort: hon sa att fryssning av embryo gäller för 10 år i priset av färsk försöket. {#lang_emotions_undecided} Det verkar som hon har svårt med siffror eller tangentbordet...

Du är inte på listan.

Låla: Du har helt rätt när det gäller statistik. Jag såg på AVA Riga hemsidan att dem skriver om procentsats efter positiv hcg prov. nåväl...även jag har plussat. När jag tänker på resultat, tänker jag på hur många som hänger här i trådarna som har fått eller är pg att få sina bebisar. Men även det kan vara tillfällighet, en tränd här på FL, osv.

Sodkt: Du kommer att lyckas nu!{#lang_emotions_smile} Jag förstår att du har svårt att tänka på en ny ruta. Du har ingen anledning att göra det nu.

I mitt fall: "Att ha tur" brukar inte hänga ihop med mig. Allt jag har åstadkommit är pgav jag ger inte upp, utan kämpar för vad jag vill ha.
    Därför tror jag inte att jag lyckas nu med FET. Allt verkar hänga i "att ha tur". Jag skulle vara nöjd om jag inte får någon sjukdom i stället...
    Så, jag har redan nu börjat titta efter en annan klinik (ska vi göra flera försök är AVA för dyrt helt enkelt).  Jag har tom sagt till maken att stanna hemma denna ggn, ingen idé att följa med. 

Otroligt vad hormonerna påverkar humöret. Igår var jag posittiv inställd, idag är inte.

• crijo

Ni är underbara!

Caribe: du har nog rätt. Som tur det är brukar jag inte ta något beslut när jag är så...Bara ventilerar mina känslor, sedan mår jag bättre. Kalla fötter!

Jag har jobbat hemmifrån en del dem sista veckorna. Lyxigt! Men det gör att jag kan inte låta bli att söka på olika förskningspapper om assiterad reproduktion. Rätt dumt egentligen! Jag blir inte lugnare av det jag läser, utan får ännu flera obesvarade frågor.

• crijo

Nu blev jag tårögd! J---a hormoner! Förra ggn mådde jag mycket värre fysiskt, men jag var inte så känslomässig. Jag var positivinställd hela tiden. Eh, det går nog över.

Irma: man brukar ta för givet hälsan och fertiliteten, eller hur? Det är först när man själv eller någon i vår närhet som vi bryr oss om drabbas när vi börjar ändra inställning. Det är min uppfattning.
    Jag var i alla fall en som tog för givet att jag kan plannera när jag ska få barn. Sedan, orättviss eller inte, är vi här och gör bäst av situationen.

Bette: Ska du inte lägga ut en foto med lill Christian? På din sidan...

• crijo

Låla: Det låter som USA skulle passa mig bättre!!!!

• crijo

hahaha...samma problem med brösten har jag haft förra ggn, fast från vaggisar eller graviditet. Nu har jag 2 bh 1 storlek större som väntar på mig.

• crijo

nilisen: det verkar ha fördubblas som det sak.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3