• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Irma01 skrev 2010-03-15 10:03:41 följande:
    Hej på er, Är ganska ny på forumet, ligger i kön för ÄD på KS, men maken och jag funderar på att göra ett försök utomlands under tiden. Några av er som har något att säga om Instituto Bernabeu i Alicante? Har varit i kontakt med dem, och de känns rätt så proffsiga. Vill bara veta om någon har använt dem och känner sig nöjd eller inte? Har kontaktat AVA i Riga också, har ni några kommentarer om dem? Tusen tack för tips och hjälp. Mvh,
    Vi har bara gott att säga om AVA kliniken i Riga, vi har varit där, har en son som imorgon blir 15 veckor.

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-03-16 07:10:04 följande:
    Rödluvan: Woaw, du är ju i v25!!! Tiden går så fort. När du skriver, upptäcker jag ännu ett fel som koordinatorn har gjort: hon sa att fryssning av embryo gäller för 10 år i priset av färsk försöket.  Det verkar som hon har svårt med siffror eller tangentbordet... Du är inte på listan. Låla: Du har helt rätt när det gäller statistik. Jag såg på AVA Riga hemsidan att dem skriver om procentsats efter positiv hcg prov. nåväl...även jag har plussat. När jag tänker på resultat, tänker jag på hur många som hänger här i trådarna som har fått eller är pg att få sina bebisar. Men även det kan vara tillfällighet, en tränd här på FL, osv. Sodkt: Du kommer att lyckas nu! Jag förstår att du har svårt att tänka på en ny ruta. Du har ingen anledning att göra det nu. I mitt fall: "Att ha tur" brukar inte hänga ihop med mig. Allt jag har åstadkommit är pgav jag ger inte upp, utan kämpar för vad jag vill ha. Därför tror jag inte att jag lyckas nu med FET. Allt verkar hänga i "att ha tur". Jag skulle vara nöjd om jag inte får någon sjukdom i stället... Så, jag har redan nu börjat titta efter en annan klinik (ska vi göra flera försök är AVA för dyrt helt enkelt).  Jag har tom sagt till maken att stanna hemma denna ggn, ingen idé att följa med.  Otroligt vad hormonerna påverkar humöret. Igår var jag posittiv inställd, idag är inte.
    Jag vill bara skicka lite positiva vibbar till er alla och specially for you, för oss gick det vägen på andra försöket på AVA Riga, nu är sonen 15 veckor. Det kommer gå vägen för er. Vi gjorde vårt andra försök med ny donator för det blev inga embryon över efter första försöket.

Bette
  • Bette
    Irma01 skrev 2010-03-16 09:41:30 följande:
    Hej, Det här med tur känner jag verkligen igen... Samtidigt så har jag alltid haft dåligt samvete då jag vet att det finns dem som har det bra mycket värre än jag. Men ändå...Lite synd får man tycka om sig själv innan man ställer sig upp igen och kämpar!! Försöker ofta tänka på allt positivt jag har i mitt liv: en underbar man, en fantastisk familj, underbara vänner, världens bästa hund osv.. Så, what att jag var mobbad i skolan, att jag fick cancerbesked när alla andra fick graviditets besked, att jag lyckades bli dessutom den på tio som blir steril av behandlingen också, att jag kan få återfall. Det har gjort mig till den jag är idag. Även om jag ibland har god lust att skrika att allt detta är så j**** orättvist så inser jag samtidigt att det har gett mig en inre styrka som inte alla har. Och det är den som ger mig kraften att fortsätta kämpa. Och jag förstår att de flesta av oss här känner en sådan kraft , och den lyser igenom mycket. Tänk på den när allt känns mörk och tungt. Kram till alla medsystrar
    Vad du har gått igenom mycket. Jo jag känner igen det där, att man blir otroligt stark som person. Alla vi har ju vårt i bagaget om man säger så. Det handlar om att aldrig ge upp och dessutom på något sätt se allt på ett positivt sätt, även det mest jobbiga, för det finns inget negativt som inte har något positivt med sig i slutändan.

Bette
  • Bette

Jag är så glad för er Caribe och ZXZX som väntar barn, det är ju helt underbart. Mamma föreslog idag att vi skulle göra en behandling till ganska tight för att få syskon då behåller man sin föräldrapenning som den är. Jag vet inte om jag är så sugen på att ha ett barn till just nu. Ett litet knyte tar ju sin tid så att säga.

Kramar

Bette

• Bette
    nilisen skrev 2010-03-16 17:02:21 följande:
    Det är jag igen som funderar så mycket över mina hcg-värden. I mina ögon så anser jag dem vara låga och denna väntan är rena tortyren tills mitt UL nästa vecka. Inga tecken på blödning och har alla graviditetssymtom man kan tänka sig. Vad tänker ni när ni läser nedan resultat? Vad kan det vara om ingen graviditet? Missfall på g? Ofostrig graviditet? Utomkvedsskap? Kram på er i vårsolen Mitt hcg var på ruvardag 11=11                       ruvardag 14=25                       ruvardag 17=109                       ruvardag 24=490
    Det verkar ha fördubblats som det ska, du kan ju vara låghormonare så att säga. Svårt att säga på rak arm. Vet bara att när jag tog mitt gravtest på ruvardag 14 så visade den starkt gravid, men som sagt man kan vara låghormonare också. Du får tids nog veta om allt står rätt till med graviditeten.

Kramar

Bette
  • Bette
    milou67 skrev 2010-03-16 20:56:40 följande:
    hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er! Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..
    Vet ej när du får svar från dem, vad tråkigt att du känner så. Jag skulle nog inte skicka in pengar i något om jag inte visste att det var bra. De har säkert mycket att göra. Har de en hemsida?

Bette
  • Bette

Milou67: Om du t ex åker till Riga så behöver du bara vara där över dagen, det var jag vid den senaste behandlingen, jag åkte dit på morgonen och kom hem på kvällen, mycket smidigt.

Kram

Bette

• Bette

Hej Låla,

Det är nog språket som är det svåra för honom, han menade säkert inte så när du ifrågasatte, sedan vill han säkert inte medge att han är sämre på engelska än vad du är. Det kommer att ordna sig ska du se.

Bette

• Bette
    Sodkt: Visst är det märkligt det här med behandlingsplanerna. Jag gick vid min första behandling hos den manliga läkaren på AVA i Riga Lakutins heter han och då fick jag bara progynon och progesteron, jag kände mig inte helt konfident med honom så jag bad att få byta till den kvinnliga läkaren vid den andra behandlingen som vi gjorde, jag menar man betalar ju så mycket så vilken läkare man skall ha skall man få bestämma själv. Den kvinnliga läkaren gav mig dexamethason (kortison som transplanterade brukar få) + trombyl och sedan så ökade hon på progynondosen innan insättning för min slemhinna var lite tunn och så efter ET så fick jag även ökad dos progesteron (gravidbevarande hormon). Hur de kan ha så olika behandlingar förstår inte jag. Men den kvinnliga läkaren är helt klart den bästa på den kliniken, gör vi syskonförsök någon gång så blir det självklart hon igen.

Bette
  • Bette
    Bengalen skrev 2010-03-18 20:24:31 följande:
    Hej, Är det någon som vet om AVA i Riga brukar ha sommarstängt och i så fall när ungefär och hur länge? Planering, planering... Kramar på er alla!
    Jag vet inte om de kommer ha stängt under sommaren. Hör av dig till de.

Kram och trevlig helg.
    Underbara underbara son snart 16 veckor
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3