• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

crijo skrev 2010-03-19 07:52:07 följande:
    Inkan70: Jag har funderat på akupunktur, och dem erbjuder och rekommenderar det på AVA i Riga. Det kommer att låta fegt nu, men tanken känns så obehagligt att jag vill inte testa! JAg tuppar av att se nålar in i huden eller blod. Att bearbeta det tar tid om det ens går... Förra ggn vid färska försöket fick jag mardrömmar när koordinatorn föreslog det som "läkarens rekommandation". Tyvärr där går gränsen för mig!
    Hej,

Akupunktur är jättebra, känns knappt kan jag säga. Jag gick och fick akupunktur mot min migrän. Det var bra, jag blev av med min migrän.

Bette
  • Bette
    fliix skrev 2010-03-18 20:50:00 följande:
    Hej! Har varit både på Elite i Estland och på EGV i Riga. Kan varmt rekomendera EGV i Riga. Har nyss  gjort embryodonation med frysta embryo där. Fick mitt livs första pluss i måndags! Kan inte förstå att det är sant.
    Stort grattis till plus, vad härligt. Njut nu av graviditeten.

Kram

Bette
  • Bette
    Hinos skrev 2010-03-19 11:52:31 följande:
    Igår drog Signe ur sin sond och sen dess har hon bara ammat och ändå fått i sig vad hon behöver!! Äntligen börjar det släppa... nu ska vi bara amma i ett dygn utan att väga henne och sen ska vi se hur mycket hon väger imorgon och hur mycket hon får i sig... Så nu börjar vi närma oss hemgång - äntligen Den här tråden hade jag missat... får läsa igen senare idag...
    Vad härligt, snart dags för hemgång då. Vi låg ju på Neo med C i fem dygn, personalen där var helt underbar, vi kände oss så trygga när vi åkte hem. Du vet att du får tillfällig föräldrapenning när du ligger på Neo med ditt barn, kolla upp det, läkaren skriver intyg till försäkringskassan, dina föräldradagar behöver alltså inte gå åt då du ligger på sjukhus och tar hand om ditt barn. Din sambo/make behöver då inte ta ut sina 10 dagar förens ni är hemma igen, ett tips bara.

Krama om hela familjen, trevlig helg

Bette
  • Bette

Sodkt och tjorven01: massa kramar till er, hoppas att ni fortfarande vill kämpa vidare i behandlingsträsket.{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

• Bette
    crijo skrev 2010-03-24 08:36:09 följande:
    Hej, tjejer! Nu är det gjort! Slemhinna 11,6 mm. Jag ruvar på 2 st embryo. Alla 3 har överlevd upptinningen och börjat dela på sig, men fått tillbaka dem bästa 2. Jag har fått trombyl oxå denna ggn och hon vill avvakta hur jag reagerar på den. Hon gav mig massa prover att ta i slutet av april. Kunde man inte göra det i förväg???? Dock har jag fått ta bara 2 st 400mg vaggisar/dag (800mg). Någon som har erfarenhet av lägre doser?
    Jag fick utrogest också 200 mg/dag så jag tog alltså 1000mg/dag. Jag hade samma läkare som du har.

Kram kram
  • Bette
    crijo skrev 2010-03-24 10:32:51 följande:
    Nu har jag läst genom tråden. Det har hänt så mycket! Tjorven och Sodkt: vad tråkigt! Jag är ledsen för er skull. Kramar Gottisen: Grattis! Jätte roligt att läsa! Det börjar närma sig...När har du BF? Fliix: Grattis! Det låter jätte bra ju. nilisen: Jag håller tummarna för dig! Bette: Jag fick Utrogest vid första försöket oxå men hade problem att stoppa in. Det gled inte och fastnade hela tiden, var rädd att skadda mig. Jag sa det till läkaren och frågade om jag kan ta 3 vaggisar i stället, men hon sa nej. Jag ska ta bara 2 st. Jag förstår inte vad hon var rädd för... Jag försöker vara glad eftersom alla embryo var envisa, sega rakare, men det är svårt. Jag har en period när jag lätt målar f-n på vägen...
    Men utrogest tar du per os, det är inte vaggisar.

Kram kram
  • Bette
    nilisen skrev 2010-03-24 21:41:15 följande:
    Ett tickande hjärta på UL idag :). Glädjen är enorm, dock är även oron stor hur det ska fortskrida.......så är det väl för oss alla som kämpar för ett litet barn.... Irma, tack för lyckoönskningen. Önskar dig all lycka över vad som komma skall :) Crijo, tack för din tumhållning och grattis till din ruvning av två ägg. Vår situation liknade er. Vi fick tre toppägg av bästa kvalite efter befruktning. Vi hade bestämt oss för att vi gärna sätter in två. Nu kändes det svårt att kasera ett toppägg samt fel och dyrt att frysa endast ett toppägg. Vi vågade efter samrådan med läkare att sätta in alla tre, det ökar ju chanserna till en graviditet markant och risken/chansen till en trillinggraviditet låg på 5 procent. Nu har jag ett levande hjärta i min mage :) Gottisen, stort grattis till din tvillinggraviditet! Kram, kram på er alla
    Hej,

Stort grattis till tickande hjärta.

Kram kram
  • Bette
    crijo skrev 2010-03-25 09:07:37 följande:
    nilisen: Grattis! Det kommer att gå bra för lilla ärtan! H-n var ju den starkaste av 3 st. På kliniken vill dem inte sätta in 3 embryo. Maken ville försöka övertygga dem för han tyckte att det var synd att ta bort ett som var helt livsduggligt, men jag vågar helt enkelt inte. Man vet aldrig om man tillhör dem 5%. Bengalen: Nej, proverna ska jag ta oavsett om jag testar positiv eller negativ. Jag kan inte utantill, men jag återkommer till dig med vilka prov det var. Kanske hon söker efter autoimuna sjukdomar.  Angående svaret du fick av dem...Nåväl, anledningen att jag var så negativ inställd var ju deras tråkiga svar. Löpandeband känslan vid FET... Läkaren var igen jätte trevlig och visade intresse i ens fall när jag träffade henne. Hon visade att hon har försökt hitta en orsak till första misslyckande. Hon var nästan säker på att det inte berodde på embryo, slemhinnan var finn vid insättning och alla mina blodprov är perfekta. Oavsett om hon gjorde det bara för att ge förtroende eller det var äkta, om detta skulle speglas även i deras emailkontakt skulle jag ha en annan inställning.
    Hej,

De har nog bara grymt mycket att göra på kliniken, koordinatorn har väl hand om flera utländska par samtidigt etc. Ingen ursäkt men i allafall.

Bette
  • Bette
    javabönan skrev 2010-03-28 20:36:01 följande:
    Hejsan. Jag har just börjat fundera i ÄD-banorna. Jag funderar lite på det här med anonyma donatorer, har ni koll på hur det är i olika länder. Visst är det så att i Finland kan barnen få reda på vem som är donatorn? Hur är det med t.ex. Lettland i den frågan?
    I Lettland/Riga är alla donatorer anonyma. Vi var på AVA kliniken i Riga och har nu en son som är snart 4 månader.

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-03-31 12:03:09 följande:
    kramar om er alla söta har kommit ett steg närmre på vägen, blodprovet visar att jag är väldigt nedreglerad. Happ, bra antar jag. Typ. Det enda som verkar funka för min del. grrr. Kan jag inte bara få stiga in klimakteriet då istället helt och hållet för alltid så kan jag slippa min mens iaf. Idag fick jag en gråtattack påväg till jobbet. Längtan gör så ont för tillfället, jag kan inte se barn absolut inte röra vid dem. Det kommer aldrig funka för oss, jag är så bombsäker så det finns inte, jag tror verkligen inte på det och ändå så fortsätter jag Vaför varför varför skulle det funka nu för? jag vet jag är superneggo, ännu en biverkning av nedregleringen iaf för min del.... MORR, dumma hormondepp. irma: positivt med mens! härligt! loddi: vi ställde oss i kö i finland i slutet av maj, fick en donator i augusti och var igång med donationen i oktober har jag för mig. kan bli svårt att hinna med innan sommaren. kram!
    Hej,

Du får försöka vara positiv, det fungerar inte att vara negativ, då fungerar det ju inte. Hoppas att du snart kommer in i bättre mood.

Kram

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3