• Irma01

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej på er,

Är ganska ny på forumet, ligger i kön för ÄD på KS, men maken och jag funderar på att göra ett försök utomlands under tiden. Några av er som har något att säga om Instituto Bernabeu i Alicante? Har varit i kontakt med dem, och de känns rätt så proffsiga.

Vill bara veta om någon har använt dem och känner sig nöjd eller inte?

Har kontaktat AVA i Riga också, har ni några kommentarer om dem?

Tusen tack för tips och hjälp.

Mvh,

• Irma01

Hej,

Tack för alla era svar!

Crijo, grejen{#lang_emotions_smile} är just det att jag är mörk med bruna ögon, och väldigt många tror att jag är spanjorska (egentligen från Frankrike), därför känns det som att det borde vara bra lättare att hitta en sonator som liknar mig i Alicante...

Håller med er, det är inte priset vi tittar mest på, då skillanderna är inte sååå stora. Det går faktiskt att flyga till Alicante med Ryanair också till exempel.

Nej, vi koncentrera oss på känslan vi får av de olika kliniker, och just nu ligger nog Alicante på topp, så vi får se vad som händer...Nu ska jag försöka få KS att skicka mig min långa journal (hoppas de inte behöver blanda in alla avdelningar jag har varit på...) och skicka den vidare.

Hoppas hoppas på en "bebisförsök"senast under sensommar, hösten. Håll tummarna för oss!

Och Lycka till allihopa med era försök, eller era små juveler, för er som har blivit föräldrar!

• Irma01

Låter härligt med semester...{#lang_emotions_sunny}

Ja, ska man ändå stanna 1 vecka för behandlingen kan man lika gärna göra det där och njuta lite av havet och solen förhoppningsvis...

De har redan svarat igen på mina frågor, så det känns väldigt bra och proffsigt. Få prata med maken och bestämma oss snart...!

Känns väldigt spännande och pirrigt!

Ha det gott!

• Irma01

Hej,

Det här med tur känner jag verkligen igen... Samtidigt så har jag alltid haft dåligt samvete då jag vet att det finns dem som har det bra mycket värre än jag.
    Men ändå...Lite synd får man tycka om sig själv innan man ställer sig upp igen och kämpar!!
    Försöker ofta tänka på allt positivt jag har i mitt liv: en underbar man, en fantastisk familj, underbara vänner, världens bästa hund osv.. Så, what att jag var mobbad i skolan, att jag fick cancerbesked när alla andra fick graviditets besked, att jag lyckades bli dessutom den på tio som blir steril av behandlingen också, att jag kan få återfall. Det har gjort mig till den jag är idag. Även om jag ibland har god lust att skrika att allt detta är så j**** orättvist så inser jag samtidigt att det har gett mig en inre styrka som inte alla har. Och det är den som ger mig kraften att fortsätta kämpa.

Och jag förstår att de flesta av oss här känner en sådan kraft {#lang_emotions_sunny}, och den lyser igenom mycket.

Tänk på den när allt känns mörk och tungt.

Kram till alla medsystrar

• Irma01

Omstart: då får jag se det som att jag kan bli den som ger tips om alicante senare!{#lang_emotions_wink}

Låla, förstår din frustration...det är så mycket man ska ha koll på, så man vill bara få svar på sina frågor och inte "Varför vill du veta" tillbaka...{#lang_emotions_yell}

Nu har jag bett Instituto Bernabeu att komma tillbaka till oss med datum för ett första besök, så får vi se hur vi gör...Håll tummarna för oss! Jag berättar så klart när jag vet mer!

Ha det gott i solskenet (iaf här i huvudstaden, fast shit vad det är kallt...)

• Irma01

Hej på er tjejer,

Låla, vad tråkigt att läsa allt du går igenom.Man blir faktiskt arg! Om det finns en sak man verkligen behöver är det förtroende för sin läkare. Inte nog att man inte kan språket, inte känner sig "hemma" om man dessutom inte känner förtroende då blir det väl frustrarande och jobbigt.
    Hoppas att det ordnar sig för er.

Vi ska till Alicante på första besök i mitten på April, nu är det bekräftat. Kul!{#lang_emotions_laughing} Än så länge tycker jag attd e har sköt sig exemplariskt, man får jättesnabba svar från dem, de erbjuder en chaufför som hämtar en på flygplatsen osv (kostar inget extra, men med tanke på behandlingspriset så..). Bad om mina journaler från KS, och när jag ringde till fertilitetsenhet sa dem att kötiden har blivit kortare, och då började fundera lite...Men sedan sa sköterskan att ja, till första besöket så dröjer det kanske 5-6 mån, men sedan kan de dröja några månader till innan behandligen sätts igång ju...Så det känna andå helt rätt att prova i Spanien först.

Med en del tur kanske vi inte behöver vår plats på KS...Men, men vi får se. Idag ska jag ta en massa prover som de behöver ha. Tyvärr är allting redan taget då jag låg på KS men alla svar är från dec 08 dvs äldre än ett år...

Usch, och jag som har blivit jätterädd för sprutor efter all cellgift (helt sjukt, förut var jag blodgivare och hade inga som helst probelm med sprutor, nu stressar jag bara de ska ta blodprover...löljigt{#lang_emotions_embarassed})

Nåväl, få se hur det känns där borta och vad de rekommenderar.

Önskar er alla en härlig dag!

Kram!

• Irma01

Hej,

Flix stort grattis till plusset! Härligt!!!

Crijo, jag är jätterädd fär nålar (efter min behandling, vilket är konstigt man borde vänja sig {#lang_emotions_surprised}.

Har gjort akupunktur, det känns INGENTING!!!! Dessutom behöver du inte titta!

Hormigita: För att köerna i Sverige är väldigt långa, och dessutom fast man ska ha rätt till tre finansierade försök, så får man oftast en och sedan måste man vänta igen rätt länge vad jag förstår. Eftersom åldern är också en faktor i det hela, vill man helst inte vänta och kanske öka sina chanser.

I en del andra länder är ÄD helt anonymt, vilket gör att de har gott om donator, vilket ej är fallet hät i Sverige.

Mvh,

• Irma01

Sodkt och Tjorven, är så ledsen för er skull . Förstår att det känns oerhört tungt just nu. Det finns tyvärr inte så många ord som hjälper. Men tänk att det fortfarande finns möjligheter, även om det inte är det man tänker på just då.

Tänker på er!

Kram!

• Irma01

Då säger jag Lycka till Nilisen!! Håller tummarna att allt ser finfint ut!

Crijo, vad kul att det är på G! {#lang_emotions_smile}

Själv har jag svårt att fatt att det är bara lite mer än 2 veckor tills vi ska till Alicante...Känns inte att det är på riktigt ännu faktiskt!

Men det är en heltidsjobb att samla ihop mina journaler kan jag säga....

Nej usch nu måste jag jobba lite...

Ha en härlig dag allihopa!

Kram från en huvudstad med fantastisk soligt väder (tur att man är instängd på kontoret {#lang_emotions_frown}!)

Kram!

• Irma01

Hej allihopa...

Jättedum fråga, men jag blev lite stressad av de senaste inlägg:

Jag har inte haft mesn sedan dec 08 och min sista cellgift... Men ändå fick jag remiss till ÄD, och ofta hjälper dem ju kvinnor som har hamnat i klimakteriet pga chemo...

Men när ni har skrivit på sistone verkar det som om man måste ha mens för att kunna göra ÄD, eller har jag helt missupfattat??? {#lang_emotions_surprised}

Känns lite snurrigt just nu!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3