• Irma01

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej hej,

Estra stort grattis till prinsen! Vilken berättelse! Hoppas ni NJUTER nu!!!Solig

Låla, helt underbart, man blir faktiskt tårögd...Så glad för din skull!!!

Kram till er alla!!

• Irma01

Hej på er!

Omstart, nu är det er tur, vi håller allt vi kan för er!

Låla, kul att läsa om dig, helt fantastiskt med tvillingar!!

Villsågärna, skickar en stor kram, och hoppas att ni snart kommer igen.

För vår del har det blivit lite mycket åt alla håll och kanter...Först var man steril för gott, sedan kom mensen tillbaka, sedan visade det sig att jag ändå hade ägglossning igen, och efter det så har ett AMH test visat att kvaliten är tyvärr en katastrof...Så tillbaka på ruta 1 iaf!

Nu ska vi dock satsa, vi får se om det blir Et i slutet på september eller oktober...spelar inte så stor roll egentligen!

Samtidigt är det skönt att veta i vilken riktning man ska nu, det har varit lite väl omtumlande med alla besked...

Håller tummarna för er alla som ska börja och naturligtvis för att alla små miraklar som är på väg växer som de ska i magen!

Kram!

• Irma01

Låla, klart att det är det! Vi håller tummarna o tassarna för er i morgon!!!

Kram!

• Irma01

Kära omstart, skickar stora kramar, önskar kag kunde göra mer för dig!

Låla, helt underbart...Ja ja, maken får väl leva med allt detta i 8 månader, sedan kommer han att totalt glömma hur din humör var under graviditetet!

Crijo, ja, tiden går fort, och jag veta tt oktober kommer snabbt...Dessutom känns det bättre då också, förhoppningsvis är jag fortfarande i remission...(det är nästan så att jag lömmer att jag går på regelbundna kontroller fortfarande ju)

Loisan lycka till med försöket.

Kram på er!

• Irma01

Nidra lycka till!

Loisan, underbart med syskonförsök, önskar er lycka till.

Nu en fråga: Fick veta från läkaren i Spanien att det fanns en liten risk att de skulle behöva söva mig inför insättningen pga hur det såg ut när de undersökte mig sist...

Någon som har varit med om det?

Mvh,

• Irma01

Låla, kul med inskrivning! Klart att de där två håller sig fast!BabyBaby

Saknar (eller saknade!) knutte stort grattis!!Nalle

Loisan, då kommer vu förmodligen att köra samtidigt...

Jag ska börja med progyluton i augusti, och Et borde göras i början på november...Sedan kommer jag att hoppas med allt jag har på en augusti bebis!! Det enda jag är lite skraj gör är att det finns tydligen en risk att de behöver söva mig inför ET...men men, värre saker finns..

Kram på er!

• Irma01

Hej,

Nidra och Inkan, är så ledsen för er skull.
    Nidra, vi hoppas fortfarande på att blodprovet ger ett annat svar...

Inkan, ja, det är väldigt tungt med denna långa resan mellan hopp och förtvivlan...Menn vad gör man inte för att få en dag håll i sin famn sin bebis?

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå vägen för er två snart.

Kramar!

• Irma01

Oro,

Jag har själv haft cancer, ingen bröstcancer dock men en lymphom, blodcancer, som har gjort att min enda hopp för barn är ÄD. Och jag tror nog att min läkare skulle ha avrått mig om det var så att risken var stor att jag skulle få cancer pga behandlingen.

Så alla dessa skrämmande fakta osv ska man nog ta med en nypa salt också. Östrogen är farligt i stora doser, och speciellt när du egentligen är i klimakteriet, då kroppen inte producerar dem själva. Men jag skulle ha fått östrogen om inte mina mens till slut hade kommit tillbak, eftersom risken annars är att få benskörhet...

Så att välja mellan pest och koleran...

Så tack för infon, men jag känner verkligen att jag inte kan leva hela mitt liv med att bli skraj för cancer. Det kom en gång, jag hoppas den håller sig borta, och jag kan också bli påkörd när jag går över gatan...

Dessutom kan man absolut inte säga att IVF eller ÄD ger bröstcancer, det beror på så mycket andra faktorer.

Mvh,

• Irma01

Oro:

Här kan du läsa från FASS

"Det finns en liten ökad risk för bröstcancer hos kvinnor som behandlas med östrogen/hormonell substitutionsbehandling. Risken tycks öka med behandlingstidens längd, men avtar efter avslutad behandling så att den efter fem år återgått till samma nivå som hos icke-användare. Risken tycks vara högre för kvinnor som använder östrogen i kombination med gestagen jämfört med enbart östrogen.

För att kunna upptäcka en brösttumör tidigt rekommenderas att kvinnor är uppmärksamma på eventuella förändringar i brösten och rapporterar dem till sin läkare. Dessutom är det viktigt att man deltar i hälsoundersökning med mammografi."

Att det skulle vara riskabelt när du inte tar den över en lång period finns inte...Och som min läkare också berättade, risken är större hos kvinnor som har kommit i klimakteriet än hos kvinnor som har fått klimakteriet pga sjukdom eller så och som är inte ännu i klimakteriets åldern. Dessutom är risken större om man använder en gestaten samtidigt t.e

Så jag tycker verkligen inte att någon här ska behöva oroa sig för detta!

Tjejer, vi har ju tillräckligt att oroa oss för Flört

Önskar er alla en trevlig eftermiddag... 8själv håller jag på att dö av uttråkning på kontoret...Tur att det är bara 3,5 dag kvar!)

Kram på er!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3