Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
Hej Låla!
Tack för förklaringen.
Man känner sig lite korkad med all dessa frågor, men det är ju verkligen en djungel!
Nilisen, stort GRATTIS vad kul!!!
Hej Låla!
Tack för förklaringen.
Man känner sig lite korkad med all dessa frågor, men det är ju verkligen en djungel!
Nilisen, stort GRATTIS vad kul!!!
Hej tjejer...
Det hände nåt helt sjukt igår... Jag satt på toa och döm om min förvåning när jag plötsligt ser att vattnet är rött, helt mörkt rött...
Ja, tänt röd verkar ha gjort sin stora comeback, efter att ha varit borta i nästan 1,5 år....Efter att fått höra från läkarna "Det är väldigt stor sannolikhet att du har kommit i klimakteriet". Och detta 12 dagar innan vi ska till Spanien????!!!! Snacka om timing...
Nåvääl, nu ska jag till gynekologen i morgon, kolla att det inte är något annat typ av blödning ändå.
Sedan vet jag också att det absolut inte betyder att allt fungerar som det ska iaf. Som läkarna sa kan äggkvalité vara väldigt dålig, om det ens finns ägg ju...
Men jag är så glad över att jag nu slipper förhoppningsvid oroa mig för det beslut som väntade: ska jag ta östrogen piller för att undvika benskörhet senare i livet eller är det typ det eller förhöjd risk för bröstcancer. Skönt att slippa ni anar inte...
Ja ja, nu är det bara vänta och se... Ville bara berätta detta,m det visar väl att verkligen allt kan hända...
Hoppas ni mår bar där ute, att ni får en glad påsk och jag håller tummarna för att det blir en hel del som plussar snart!
Kram på er...
Hej!
Omstart: är säker på att det bli som för mig, när du minst tror och anar det så händer det 8och nej jag nemar inte trisslott)
Håller iaf alla tummar o tassar vi har hemma för er!! Och skickar massor av styrka och mod!!
Crijo, samma sak där, vi finns där och tänker plus plus hela tiden! Och jo, våra kroppar regaerar olika, men eftersom det tog så lång tid för mig och det såg ut som om det var klimakteriet enl läkarna så blev jagminst sagt chockad. Men det är som allt: de kan faktiskt inte allt!
Glad påsk på er tjejer! Tydligen ska visa sig!
Hej på er tjejer!
Nu är man hemkommen från Alicante med lite mer info! Det kändes bra på första besöket, alla gjorde ett gott intryck, och nu har vi bestämt oss för att "köra" i slutet på augusti början på september, då jag måste äta p piller i 2 månader minst inna jag börjar med Progylon. Eftersom det är mitt i semester tid annars och vi vill gärna har samma läkare som vi träffade, så känns slutet på augusti bättre. Dessutom gör väl inte 2 måander någon skillnad nu känns det som!
Jag köpte alla läkemedel därnere (trodde att det skulle kosta en förmögenhet men nej bara 100 EUR), så jag slipper jaga progylon här hemma.
Känns lite pirrigt nu. De bad oss att bestämma om vi vill ha en eller två embryo (beroende så klart på hur de utveckar sig!) och äkaren tyckte inte att det fanns nåfot som gjorde mig till riskgrupp, därför tyckte han själv att två var den bättre alternativ, så vi får se.
Ville bara informera lite...
Ha det gott alla där ute!
Crijo, vad duktig du är!
Det är ju inte lätt när man är rädd för nålar ju!
Caribe, tack...Ja vi får se framöver vad som händer...
Hej!
Crijo: vi sätter igång med läkemedel i maj tror jag, och försöker åka ner dit för embryo transfer i slutet på augusti, början av september... Jag vill inte vara stressad, och inna sommaren känns det alldelles för kort tid...Vi har väntat länge ju, så tre månaders skillnad gör nog ingenting!
Caribe: Klart du ska känna dig duktig vännen!
Krma!
Låla, jag håller tummarna för dig och hoppas det löser sig på något sätt. Här är en länk som jag hittade på google.
http://www.treatmentinspain.com/medical-tourists/infertility/ginefiv/
Lycka till, hoppas det löser sig på bästa sätt!
Låla, Gud så skönt!!!! Är så glad för din skull!!!
Lycka till med bussresan, du får väl hälsa mitt hemland från mig (antar att ni kör genom Frankrike)
Hoppas det inte blir för jobbigt...men det viktigaste är att du fick tag på dina mediciner!
KRAM!!!
Hej Låla,
Skönt att ni är hemma igen och att du fick i dig alla mediciner du behövde...
Ja, vem hade trott att det skulle bli på det viset pga en vulkan??? I och för sig kan vara bra för männsikan att påminnas ibland att det fortfarande är Moder Natur som ha kontroll över jorden..
Nåväl, önskar dig en trevlig helg och hoppas att VUL går bra.
Mvh,
Hej Omstart!
Oj vad bra!!!! Kul att det var så många! Nu håller vi tummarna för att fortsättningen blir lika bra!
Kram!!