• Irma01

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Tatzy: vi håller tummarna för er idag!!

Julia Romare, nu är det nära...

Själv väntar jag på bekräftelsen angående datumet. Allt är bokat, så jag hoppas de inte ändrar dagen nu i sista minuten...vi får väl se...

Låla, lite roligt det där med genetik, för min del valde vi Spanien just för det, efersom jag själv är från södra europa...

• Irma01

Julia Romare: vad trist att slemhinnan inte var tillräckligt tjock. Förstår att du är jättebesviken, men det kommer att bli bättre när du äter mer progynon! Så, försök tänka på att det är ett hinder på vägen, och lite försening, men att det inte betyder att det inte ska fungera.
    Denna berg och dalbana är inte helt lätt att hantera, men den blir absolut inte bättre av att man anklagar sig själv. Visst, det är lättare sagt än gjort (tro mig jag tyckte riktig illa om min kropp som lyckades få cancer fast jag var 31, åt rätt och motionerade regelbundet...).

Men självklart är det bra att låta känslorna komma ut, att gråta är bara nyttigt! Men du ska se att ET dagen kommer fortare än du tror. Din slemhinna behöver bara lite mer hjälp på vägen, det ordnar sig!

Skickar massor av kramar!Hjärta

Tatzy: Grattis till ruvarstatusen! Nu håller vi tummarna, och bättre med 3 överlevare än med flera som inte har högsta kvaliten ju!

Emmylou: Hoppas ni får åka snart!

Hinos: Trevlig resa och lycka till!

Själv blir det flyg på torsdag, ägget plockas ut enl senast nytt på fredag eller lördag....Så vi får se.Då är vi förhoppningsvis ett gäng nervösa ruvare snart....

Kram på er!

• Irma01
    Irma1 skrev 2010-11-23 09:48:45 följande:

Julia Romare: Hur mycket progynon har du tagit?? Jag tog 3 tabletter dagl o dag 8 så va den bara 5 mm men fick sedan plåster o då öka den till 6 mm o blev treskiktad.. har bara haft slemhinna på 6-7mm vid VUL på dag 8-9 o sista gången blev jag gravid men fick missfall i vecka 8.. Så jag tror att om du får plåster så kommer den växa till sig.. Tror mycket på att embryot ska vara av bra kvalite.. På SU sa dom att dom varit med om graviditeter på 4mm.. Ska hålla tummarna för dig..

Oj, nästan samma namn!Flört
  • Irma01

Hej! Nu blir det fömodligen resa på lördag i stället för i morgon...Nya UL visade att de kommer med all sannolikhet att äggplocket blir av tidigast på måndag...och det går ju inte att hitta flyg på söndag, men jag ska inte gnälla för en extra dag ifrån detta horribelt väder... Hade sett fram emot att åka i morgon, men men man vet ju att det kan ändras snabbt, i denna "bransch". Julia, vi hoppas så klart för goda nyheter för er. Kram,

• Irma01

Hej på er!

Hinos: Även om det först var ett tråkigt besked så var det juhelt fantastiskt att de kunde köra en ED i stället, och vi håller alla tummar för att Piff o Puff ska hålla sig kvar där inne!

Emmylou, kul! Lycka till. Själv fixk jag bekräftelse att det blir donatorn ÄP på måmndag också men förmodligen ET på fredag...

Paltkomma, lycka till med ET!

Tatzy och IVF dagar, ja tiden går alledelles för långsam i vissa fall (och för fort för det mesta...), grattis till ruvning statusen iaf!

Julia: Hoppas det gick bra med slemhinnan!

Vi åker i morgon, och är borta en vecka...förhoppningsvis ruvar jag snart också....Ska iaf blir skönt att slippa snökaoset ett tag!Solig

Kram på er!

• Irma01

Hej på er,

Grattis till alla ruvare!

För oss gick det inget bra, vi kom hem tidigare, då min slemhinnan var plötsligt alldelles för tunn, och i stället för en färsk försök blir det förmodligen FET senare. Just nu väntar vi på att få veta hur många embryos ska frysas, 12 ägg plockades, 10 stycken är befruktade, vi väntar nu på att veta hur många blastocyter det blev....

Är just nu väldigt trött på denna berg och dalbana, hade verlkligen inte förväntat mig att det inte ens skulle gå att få ett försök!

Nu måste jag jobba, jag återkommer senare...

Kram på er alla, jag har inte hunnit läsa allt nytt sedan jag åkte, men stort grattis till alla ruvare! Och kram och lycka till till alla som är på G.

• Irma01

Julia tack!

Ja, jag vet också att man reser sig och fortsätter, vi vet här alla hur otroligt jobbigt det känns, men på något sätt är dte så att man fortsätter att sätta en fot framför den andra....eller hur?

Tydligen hade de kunnat frysa 6 stycken blastocyter, och vi ska försöka igen i slutet på december eller i januari, beroende på vilka datumen blir....FET på julafton någon???Ha ha!

Isisisis, jag ska tydligen ta urogestran (det heter så på spanska ) det är just vaginalt...så det kanske blir bättre...

Vi får se, hålla tummarna och hoppas är allt man kan göra...

Kramar till er!!!

• Irma01

Monand, välkommen hit! Här kan man iaf få mycket stöd och hjälp under denna berg o dalbanan!

Tatzy, EmmyLou, Julia, Hinos, vi håller tummarna för er...

IVFdagar, tror att jag läste att det blev + på stickan! Grattis!

Nej, nu tar vi nya tag här...ingen idee att sitta, surra och gråta, det blir ingen bebis av det!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3