• sodkt

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Aha, är det här ni är tjejer!

Crijo, bra att vi får en ny tråd!

Omstart. Hur var middagen och är sprutan tagen, hoppas på det!

Irma, välkommen hit, men du kankse redan är bekanta med tråden.. Jag har läst om någon annan som också varit nöjd med Alicante kliniken, men har det inte inte i minnet nu. Tyvärr har jag själv bara erfarenhet från en enda klinik, AVA Tammerfors, en bra klinik, inte den billigaste kanske.

Det är svårt att rekommendera kliniker, det är ju inte bara deras priser och väntetider man jämför.

För egen del blir det allt viktigare vad som ingår och inte,  om man måste ha flera återupprepande kontakter att de är skickliga, ger tid för omprövningar i behandlingen, kanske föreslår kontroller mm. innan övergången till  FET eller rent av innan ett nytt ET görs..

Löpande band känslan finns nog i denna bransch också.  

Ruvardag 6 för mig idag{#lang_emotions_frown}, känner ingenting!

Lycka till med hela processen nu!

• sodkt

Caribe,, Jo, vi vet ju, man vill ju s¨gärna känna lite, eller mycket, för då är de ju en chans att det är som man vill! Nu känner man efter hela tiden och far upp och ner i humöret, så mycket står på spel..

Har för stunden svårt att börja om från ruta 1, med ny klinik, donator och alla dj.. långresor,, tänk om man Bara kunde ta båten över sundet osv.. Nä, vore dumt att klaga, kanske..

Crijo.. Tack!

Rödluvan, oj, vad tiden går du är ju redan en bra bit på väg! Hoppas du får upp orken nu.

• sodkt

Crijo.. he he,, Upp och ner av dessa förb... hormoner är väl nästan värst med denna behandling. Vid mina två första behandlingar mådde jag shit, hormonerna riktigt spelade mig ett spratt, negativt. Första gången tänkte jag aldrig mer, men så fortsätter man, gång efter gång!

Jag är nog lite less på ruvningen nu, vill ju så gärna flyga hem till maken med ett pluss i bagaget! Det är ju roligare än att komma hem med ett minus! För annars blir nog  samtalsämnet genast, Vad gör vi nu? När är du ledig så du kan leverera din dos någonstans i Europa,, bla bla.

Kom igen nu Crijo! Vi ska vara positiva nu!

• sodkt

Låla..Så dj. tråkigt och frustrerande att inte få ett tydligt och klart svar! Jag hade nog blivit lika frustrerad som dig.

Annars hade jag EGV eller Elite kliniken i bakhuvudet om det blir en nystart med ÄD och klinikbyte för oss. Jag hoppas det ordnar upp sig omedelbart så du får mer ro i kroppen, det är ju inte bara hormonerna som spökar!

Jag är rätt mycket mednickande ang. sjukvårdens biten du tar upp, Jag har bara bättre erfarenheter av snabbhet, engangemang och resurser mm. från min tid då jag bodde i USA men även från Filippinerna, även om jag får betala ( 70 kr/ per spec läkar besök) min sjuk- och förebyggande vård.

Idag har jag en egen OB läkare, spec, i fertilitetsfrågor, egen midwife och egen sjukskötterska som gjorde hembesök hos mig då jag var sängliggande i 10 v. vid min förra graviditet pga blödningar och högt blodtryck!

Ursäkta om det blev utanför protokollet, men svensk sjukvård får nog importera snart både det ena och andra!

Hoppas det löser sig vännen, känner mig också förtvivlad att någon av oss tjejer ska behöva genomgå detta också!

Caribe, Tusen tack för din omtanke! Jag vill ju vara med i er latteklubb, så småningom!

Omstart! Kul att du är på G! Kram till dig!

• sodkt
    Låla,, Jag blir så ledsen att behöva läsa om vad du varit med om.. Man ska banne mig int behöva utstå detta! Man har rätt att ställa krav, man har rätt att få en vettig dialog med förklaringar.

Jag har också fått känslan att när man är en engagerad patient/client kan det bli helt fel,, man ska följa "vattnet med ån", vilket inte ligger i min natur, om man anser att man har sunda och självklara frg. osv...

Jag beundrar dig att du också orkar med denna kampen med läkaren, det är ju nog ändå. Men degt är nog efter återkommande och fleråriga relationer med en klinik som man vet vad de går för och inte,,,

När jag började vid AVA Tammerfors, frågade jag om medicineringen, om jag kunde få prednisolon. Då fick jag svaret, att det inte fanns några vetenskapliga belägg att det var positivt, vid insättningen av embryot.. Nu erbjuder AVA Tammerfors medicinen, så självklart frågade jag på vilka rön man vilar sin förändring i behandlingsplanen,,

Svaret blev,, vi har inga vetenskapliga belägg, men vi har egna erfarenheter som styrker att det är värt att prova...Självklart funderar jag på om det är patienterna/klienterna som tryckt på detta, vilket i sin tur betyder att om jag får de medicienr jag vill ha, så är jag också mer nöjd med kliniken... bla bla..

Låla.. Sänder dig en varm kram och hoppas det ska bli bra nu och gå er väg! Det är er tur nu!!!

Ang. min ruvning, det är dag 8,, känner lite dragning i underlivet, som jag gjort tidigare både vid plus och minus resultat sedan tidigare.. Det suger nu,, jag vill ju gärna resa hem till maken med ett pluss i bagaget!

• sodkt

Flix, Grattis! Åh, va härligt!

Jag har inte gjort akupunktur, men inför detta et, är ruvare numera, har jag gått på akupressur och bindväsmassaage varje vecka i syfte och tro att det ska förbättra min blodcirlukation och därmed kanske min slemhinna skulle vilja feta till sig!

Om det nu hjälpet till ett plus nästa vecka, står ju oskrivet än, men jag har hursomhelst mått bra av behandlingarna!

Lämnar vintriga Sverige idag för att återförenas med maken i Asien, vill vara med honom när det ska testas.. Därefter får vi se om det blir omtag med ny klinik, pga. ålderskäl elelr om vi får acceptera ett fortsatt liv tillsammans utan barn.

Hursomhelst, har jag min byskola och mina elever har skolavslutning den 27 mars, 67 elever, det är tur att man har dem så man lättare kan gå vidare,,

Men fortsatt finns postiva tanker trots att jag inte känner av ruvningen, trots dag 10.

• sodkt

Det blev ett minus på vårt andra FET. Om det blir omtag eller ej vet vi inte idag, vi får ge det lite tid och sedan se om vi orkar med en ny behandling med tanke på långresor och väntan osv..

Tack för ert stöd. Kram från ett +35 C tropikerna!

• sodkt

Tack tjejer för Ert stöd! Ledsen tjorven att det inte gick Er väg heller.

Detta var mitt tredje ÄD försök. Nu har vi inga fler i frysen att använda. Det kändes ju häftigt att veta att vi hade 10 befruktade ägg,, men men

Jag har slutat med alla medicinera tvärt, har hjärtklappning och det rusar på bra i kroppen.  Vi vet ej om vi orkar vidare, vi tar ett break nu för stunden. Det är ju inte bara behandlingen som är tuff, det är jobbigt att resa från Asien hit varenda gång också, samt att plånboken blir rejält tunnare för varje behandling.

Jag har inte läsa vad i tråden allt som hänt, återkommer.

Lycka till, till er som är ruvare, som plussat eller är på G. Sedan en extra kram till alla som kämpar på och inte får till det. Vet hur det känns,, Kram

• sodkt
    hymafr

Vi hade ingen kö i Finland alls, fick donator vid första besöket. Beror nog på matchningen.
  • sodkt

Crijo. Lycka till nu!
    Omstart.. Vännen, tänk positivt nu! Klart vi ska lyckas,, du först!

Ha en skön och förhoppningsvis Glad påsk! Håller mina tummar och tår för er tjejer som är på G.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3