• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • fendt87

hej hopp tjejer!

vi väntar och väntar. bf idag men ingen bebis i sikte... fast vi hotade med indragen veckopeng häromdagen om den inte kommer i tid. vi bytte sen taktik och lockade med fyrhjulingar (om ett par år), radiostyrd traktor, söta mormors-stickade mössor och sköna åkturer i vagnen. får se om det hjälper.
    är ju trots allt valdagen idag och kan inte vår bebis göra ett aktivt val att komma ut då? det tycker vi i allafall. men den som väntar på nåt gott...
    men som jag resonerade innan, så många kan ju inte bli gravida alls, inte ska jag då gnälla om jag får vara det några dagar extra. det borde ju bara vara en bonus så som vi kämpat för denna lilla unge!

hoppas det är bra med er andra! kram!

• Maskrosungen

Fendt87: Har du haft några känningar? Spännande att det snart är dags.

Jag är nu i v 14 och ska på Nupp i veckan. Skönt att äntligen få se den lill* igen och hoppas på att allt är bra. illamåendet börjar bli lite mer kontrollerat men tröttheten har inte försvunnit. Magen börjar puta lite =)

• fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-09-19 11:23:48 följande:
    Fendt87: Har du haft några känningar? Spännande att det snart är dags.

Jag är nu i v 14 och ska på Nupp i veckan. Skönt att äntligen få se den lill* igen och hoppas på att allt är bra. illamåendet börjar bli lite mer kontrollerat men tröttheten har inte försvunnit. Magen börjar puta lite =)
    inga känningar att något skulle vara på gång, tyvärr. försöker att inte känna efter för mycket, blir bara besviken då, hahaha. men jag lovar, ni får veta när bebis är ute!
  • Kappan

Blev moster för en timme sedan. Vet inte vad jag ska svara på alla "hjärtliga gratulationer"...

Fendt: Syrran kände inget för 24 timmar sedan... ;)

• fröken sy

Vi har varit och tittat på bebis idag hos Besima, och allt såg bra ut Den är 26 mm stor nu och hade 2 armar och 2 ben. Den vinkade och sprattlade en himla massa Hon flyttade oss igen, så nu är vi tillbaka på det datum som vi själva trott. Blir spännande att de hur det blir vid RUL sen. Vi fick två små bilder så jag sitter och tittar på dem nu och kan inte riktigt fatta att det faktiskt är sant...

Tyckte att jag kände mig bättre nu idag på morgonen men nu har jag suttit och kramat toastolen en stund så det är väl bara att inse att det är fortsatt så... men vad gör väl det, bebis mår bra och det är ju det viktigaste.

• lilla sigge

Hej! Jag går också hos besima.. 

Hon ringde för ett par dagar sen och sa att min mans prov inte såg bra ut, mer sa hon inte. Jag frågade inte heller... i morgon ska vi dit iaf. (Vi började utredning före sommaren och nu är alla resultater blitt skickade till besima)..

Är det någon som vet hur lång kötid det är här i kronoberg i IVF kö? 

• fendt87
    lilla sigge skrev 2010-09-22 10:36:51 följande:
    Hej! Jag går också hos besima.. 

Hon ringde för ett par dagar sen och sa att min mans prov inte såg bra ut, mer sa hon inte. Jag frågade inte heller... i morgon ska vi dit iaf. (Vi började utredning före sommaren och nu är alla resultater blitt skickade till besima)..

Är det någon som vet hur lång kötid det är här i kronoberg i IVF kö? 

hej lilla sigge! och välkommen till tråden!
    just jag vet inte hur lång kötid det är för ivf i kronoberg, men det kan säkert någon annan här i tråden svara på.
    vill du berätta lite om dig själv och din partner tycker vi det är trevligt, så får vi lära känna dig lite :)

önskar dig all lycka till!
  • FiaLotta

IVF-kön är ju inte endast för Kronoberg utan hela södra upptagningsområdet som Malmö står för. Men vad jag har förstått nu efter sommaren o även innan så är kötiden runt max 3 månader. Vissa får kallelsen redan efter en månad. Det som tog tid för oss var ju att Besima måste skicka remissen till kvinnokliniken på CLV och överläkaren där ska skriva under innan det går till Malmö och den läkaren var megaseg förra hösten. Tog 2 månader innan hon ens skrivit på. Men verkar inte vara så nu. Verkar som IVF-köerna är ganska långa på andra ställen runt om i landet så tur att vi tillhör Malmö i Kronoberg.

hur är det med er alla? Mysigt att se bebisen på Ul Fröken Sy. har ni blivit flyttade fler gånger vad gäller bf?
    Jag är just nu helt sjukskriven i 4 veckor. Får inte i mig särskilt mkt näring eftersom jag mår illa konstant. Jag är svag och yr och ser dubbelt. Men det är ju klart värt det :). Var inne på kk förra veckan för var orolig för missfall men fick se ett litet hjärta slå :). Ska till Malmö nästa vecka för VUL innan de släpper oss. Är i v 8 nu :). Känns underbart. Tur att det finns ivf.

• Maskrosungen

Hej tjejer och välkommen lilla sigge.

Jag har fått värre illamående igen. Var på nupp nu i veckan och fick se den lill* som nu är 8 cm. Allt såg bra ut och det ser nu verkligen ut som en riktigt liten människa. Helt magiskt att sitta och titta på skärmen. Känner mig fortfarande fruktansvärt orolig för missfall. Är nu i v 14.

Fialotta: Hoppas illamåendet lägger sig snart. Håll koll så du får i dig tillräckligt med energi och kräv att de ska kolla upp med blodprover så du inte får näringsbrist. Det finns näringsdrycker att köpa på apotektet. Prova dem de tas upp ganska snabbt så kan man bara behålla de ett tag har du i alla fall fått i dig lite näring.

Fröken sy: Härligt att allt går bra!

Kappan: Kramar om. Förstår att det känns tufft. Har en vän i min närhet som kämpat i många många år och fått missfall för ett halvår sedan. Vi grät ihop när hon ville glädja sig åt min graviditet samtidigt som hon blev så smärtsamt påminnd om allt hon själv varit med om. Det gäller att försöka (om man vill förstås) att prata öppet. Vi pratade länge sedan och fick bolla tankar och känslor.
    Jag känner igen allt vad gäller svartsjuka osv. Jag orkade själv inte vara kvar i tråden en tid då det verkade som "alla" i tråden blev gravida men inte jag. Men din tid kommer!

• lilla sigge

Hej.

Vem är jag? 23 år galen norsk tjej som är gift med världens härligaste svenske. :) Jag plugger på universitet.  Har bott i sverige i lite mer än två år. Började utredning hos Besima efter ca 14-15 månader efter vi slutade med p-piller. Var där första gången efter kanske 7 månader eftersom min mens var lite oregelbunden (tyckte jag, och tänkte kanske at jag hade PCO, och då kollade hon med VUL men allt var som det skulle vara.
    Nu efter sommaren (låååång sommar, blev så besviken när vi fann ut att vi var tvungna vänta över en mnd med att lämna in spermiaprovet pga sommarlov på lasarettet) har hon entligen fått alla prov.

Jag verkar helt frisk och normal, men hon sa på telefonen att min mans prov "ser ikke bra ut".. Ska dit i morgon så får vi se vad hon säger då.

Har varit verkligen jätteledsen och sånt, men i dag bestämde jag mig för att inte vara det. Det blir ju inte bättre av att bara gråta och se negativt på saken, iallafall nu som man inte har alla fakta på bordet.
    Och eftersom vad jag förstått så lyckas 2/3 av IVF ( 3 forsök). :) Och går det inte på de forsöken flyttar vi til norge och tar tre forsök där, även att det kostar hur mycket som helst. 

Min mann är föresten 28 år, och himla snygg. Så vi måste ju få barn, de kommer ju bli världens finaste!! :)

Jag har typ alltid drömt om att få en jättestor familj, minst 5 barn.. men nu så hoppas jag på iaf 1.

Men så bra att denna gruppen finns! 

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3