Inlägg från: lilla sigge |Visa alla inlägg
  • lilla sigge

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej! Jag går också hos besima.. 

Hon ringde för ett par dagar sen och sa att min mans prov inte såg bra ut, mer sa hon inte. Jag frågade inte heller... i morgon ska vi dit iaf. (Vi började utredning före sommaren och nu är alla resultater blitt skickade till besima)..

Är det någon som vet hur lång kötid det är här i kronoberg i IVF kö? 

• lilla sigge

Hej.

Vem är jag? 23 år galen norsk tjej som är gift med världens härligaste svenske. :) Jag plugger på universitet.  Har bott i sverige i lite mer än två år. Började utredning hos Besima efter ca 14-15 månader efter vi slutade med p-piller. Var där första gången efter kanske 7 månader eftersom min mens var lite oregelbunden (tyckte jag, och tänkte kanske at jag hade PCO, och då kollade hon med VUL men allt var som det skulle vara.
    Nu efter sommaren (låååång sommar, blev så besviken när vi fann ut att vi var tvungna vänta över en mnd med att lämna in spermiaprovet pga sommarlov på lasarettet) har hon entligen fått alla prov.

Jag verkar helt frisk och normal, men hon sa på telefonen att min mans prov "ser ikke bra ut".. Ska dit i morgon så får vi se vad hon säger då.

Har varit verkligen jätteledsen och sånt, men i dag bestämde jag mig för att inte vara det. Det blir ju inte bättre av att bara gråta och se negativt på saken, iallafall nu som man inte har alla fakta på bordet.
    Och eftersom vad jag förstått så lyckas 2/3 av IVF ( 3 forsök). :) Och går det inte på de forsöken flyttar vi til norge och tar tre forsök där, även att det kostar hur mycket som helst. 

Min mann är föresten 28 år, och himla snygg. Så vi måste ju få barn, de kommer ju bli världens finaste!! :)

Jag har typ alltid drömt om att få en jättestor familj, minst 5 barn.. men nu så hoppas jag på iaf 1.

Men så bra att denna gruppen finns! 

• lilla sigge

Var där i dag. och... det finns ingen riddare.. Så nu blir urolog det nästa. Jaja, börjar nästan vända mig vid tanken på att adoptera istället. Det kan ju forfarande gå, det kan vara många anledningar till at det inte finns några soldater.. 

Usj, nu ska jag bara överleva..  

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3