Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Fialotta. Jag håller tummarna för att det släpper lite snart för dig. Jobbet ska nog gå bra ska du se. De kan ju inte tvinga dig att vara kvar utan mår du pyton får du väl gå hem?
Här går illamåendet i vågor. Får jag inte sova så kräks jag på morgonen. Börjat spänna en del i magen men ännu bara gått upp 2,5 kg. Är i v 18 (17+2). Har börjat känna lite fladder tror jag. Känns helt annorlunda mot magbubbel. Har lågt järnvärde och käkar nifrex. Ska på ultraljud den 27 okt. Hoppas det går bra för resten av er!
Här härjar foglossning och barn i magen men det är bara att kämpa på =)
Jag älskar apelsin förresten, märkligt att jag upptäckte det först när jag är 34.... ;)
går in i v 21 i morgon magen börjar synas men ännu har inte många fattat...
Kappan, jag fattar nog inte riktigt. Klamydia och igenväxta äggledare är en gemensam nämnare? Och du är säker på att du har haft K? Jag hoppas du får rätt i alla verktyg du behöver. Har ni hamnat i IVFkön än? Vill du hamna där nu eller hur kännes det? Hur mår du? STOR KRAM till dig
FiaLotta hur gick det på jobbet?
Kram till alla!
Blom: Nej, jag vet INTE om jag haft Klamydia. ;)
K ger sig på äggledarna och en äggledarinflammation kan i sin tur göra att äggledarna växer samman i ärrvävnad.
Nu har vi iallafall testat och vet att vi iallafall att vi inte har K just nu.
Tydligen kan man vara symtomfri vid K och det kan läka av sig självt. Jag väntar på svar från centralarkivet om vart mina testsvar har tagit vägen.
I övrigt går livet vidare. Hinner mest bara plugga.
Jag har nog accepterat det hela. Det underlättar verkligen att veta vad som är fel.
IVF-remiss skickas när Sambon och jag gjort varsitt blodprov. För egen del så är det DAG 2-3-provet som ska göras och det lär bli inom den närmaste veckan.
Så jag tänkte ringa Besima om två veckor och höra om hon fått svaren och om hon skickat remissen... och hört något om kö´n...
Det pratas mest (lyckade) graviditeter och illamående här i tråden. Var är mina medsystrar?
Tack alla för allt stöd hittills iallafall.
Jävla piss. Nu har det hänt igen!
Skulle ta blodprov (dag 2) idag. Men ingen öppnar på Linnéan
så jag sprang upp på KK men de kunde inte ta reda på vilket prov det var (?!?).
Konstigt att de inte vet vad en utredning går ut på...
Hoppas att Linnéan kan skicka remiss ändå på mitt gamla prov så jag kan komplettera men ett nytt nästa månad.
Besima har förhalat min utredning alldeles för länge pga kurs, semester och idag stängt av någon oförklarlig anledning. Jag har ju varit där förr på fredagar och de ska ju ha öppet 8-12 idag enl skylten.
Kappan, det hände ju mig också en gång. Då lipade jag till mig ett blodprov som de frös ner så beställde Besima i efterhand vad de skulle kontrollera, kan du inte försöka lämna i morgon någonstans. Sambo googlade upp hennes mobil den kvällen och pratade med henne sen hur ledsna vi var. Förstår dig precis! Sånt här får inte hända!!!
Varför är det viktigt att du lämnar blodprov nu? Vi lämnade på cura. Jag håller på dig!
Jag är också kvar...hopplöst ogravid...
Gjorde spolning för ca 2 veckor sedan och sen har det blivit någon slags mens mitt i perioden...knas
När jag får mens på riktigt nästa gång ska jag ringa och kanske blir det dags för sprutor då ...ihhh..
Loppa8: Jag blödde också efter spolning... fick Provera på det eftersom det inte ville sluta.
Du har inte haft sprutor förut då förstår jag... det är ingen fara att ta dem. Första gången är nervöst men sedan så gör man det utan att tänka.
Vi försökte med att sambon gav mig sprutan, men det blir ju två nervösa personer på en gång... mycket svårare.
Blom. Alla prover ska lämnas igen. Men sambons spernmaprov får inte vara äldre än 6 månader så han har fått dispens. Då borde väl jag också få dispens på mitt Dag-3 prov.
Ska iallafall gå upp till Samira på månda och kräva att de skickar remiss NU!
Kappan, det ska du absolut göra! Lycka till!
Loppa8: Jag blödde också efter spolning men inte så mycket.
Kappan: Usch så mycket strul du verkar ha. Jag bad om pappersremisser när jag skulle ta prover och sedan kunde jag gå till vilken vårdcentral som helst. Men jag gick ju inte i växjö på min utredning fast du kan ju prova om det är lättare med tillgängligheten. Tycker det verkar som du måste be om ett samtal med Besima och diskutera din frustration kring allt som hänger upp sig. Det är väl inte meningen att man ska ha jobbigt både pga av barnlösheten och sedan att sjukvården ska strula!
Tänker på er alla som kämpar på och hoppas att det snart blir er tur
Hejhej
Det löste sig och om en vecka ska remissen vara på väg...
Jag tänker såhär: Om detta hade framkommit för ett halvår sedan så hade vi kommit igång tidigare... men då hade jag (troligtvis) även varit kvar på mitt "jobbiga jobb" och hade inte sökt till den utbildning jag nu går. Jag trivs så bra på utbildningen och jag längtar så tills jag kan börja jobba!
Skolan låter mig dessutom pausa en stund om jag skulle få barn. Jag ämnar försöka plugga samtidigt. I vilket fall så kommer jag ju ha gått mer än halva utbildningen innan ett ev. barn kommer ut i världen.
Håller dock tummarna för en enkel graviditet... när den kommer förstås.
Puhhh... så mycket tankar... så mycket OM. Men just nu mår jag ganska bra.
Det finns små ljus i allt tråkigt som händer!
Hur mår ni?
Hur mår flickan Fendt?