Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
hihi, tack! det blev en liten astrid och namnet bestämde vi när vi började försöka få till henne :)
hon är jättelätt att sköta om, äter och sover sedan i 3,5-4 timmar sen äter hon igen och så går det så runt, runt, runt.
än så länge... man vet aldrig, det kan ju ändra sig...
kram!
Grattis Fendt!! Jag misstänkte att det hänt något i veckan eftersom vi inte har sett till dig =) Skönt att hör att allt har gått bra.
Jag längtar massor efter vår egen bebis som ska komma om en dryg månad. Nu är det verkligen bara väntan och jag går och kikar på de små, små kläderna vi har köpt.
Åhh, grattis Fendt!! Jag blir alltid lika rörd när jag läser en förlossningsberättelse! Å grattis alla gravida ( och ni som snart kommer att bli ; ) Känns bra att nyblivna föräldrar och gravida hänger kvar i tråden, och håller hoppet uppe..
Brukar sitta och lipa med ett leende på läpparna när jag ser förlossningsprogram. Min sambo tycker jag är knäpp, men jag misstänker att jag inte är ensam...
På måndag är det dags att försöka få tag i Linnéamottagningen för att försöka göra en spolning igen ( det var ju stängt i mitt maskineri sist och gick inte att få in röret ens). Är på mensdag 2 idag. Hoppas jag kommer fram på telefon!
Grattis fendt87! Kul med en tjej. jag måste säga att jag också trodde på en pojke!
Skönt att allt gick bra och att ni fick en lugn fin liten bebis till slut!
Fialotta: Tror verkligen det här med att man får sova tillräckligt är viktigt. I natt sov jag ururselt och kräktes upp frukosten. Har inte kräkts på 5 dagar och trodde det äntligen var över. Men tji fick jag! Jag tror inte att man ska vara rädd för att äta sött eller liknande. Äta det man kan och sedan försöka med lite varierat i den mån det går.
Loppa: Hoppas du får tid till spolning snart och att det visar bättre resultat denna gången!
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS Fendt!!! Helt underbart med en liten Astrid, och så fint namn!! Grattis även till lilla Astrid på hennes 1 veckas dag
Själv träffade jag läkaren igår, så nu är jag sjukskriven oktober ut. Känns både skönt och jättejobbigt. Är riktigt trött på att vara illamående och bara ligga i soffan. Men hon tyckte att det var viktigt att jag fortsätter ta det riktigt lugnt eftersom det är enda sättet för mig att få behålla någon mat. Ska peta i mig det jag kan och hoppas på att vågen inte fortsätter peka så mycket neråt.
Har gjort spolning och idag funkade det, så jag behöver inte sövas!
Själva spolningen gick ganska bra. Det var lite motstånd. Gjorde inte ont alls.
Fick bekanta mig lite med Puregonsprutan också, men det blir inget med den förrän nästa månad.
.
Ganska lättad, men ont i kroppen efter all spänning
Loppa8 vad skönt att spolningen gick bra. Hoppas du blir gravid nu efter det är rensat lite i rören :)
Fröken Sy: Skönt att du är sjukskriven okt ut. Förstår att det är jobbigt men som sagt du behöver vila. Jag har känt mig bättre några dagar men idag blev det sämre idag. Är sjukskriven till 17 okt o jag hoppas det räcker. Hoppas du får behålla maten. Jag har börjat ha svårt att sova har knappt sovit på 2 nätter nu, helt slut. Vet inte vad det beror på.
Hej tjejer
Jag är en halv människa idag. Titthål var inget för mig... mår som en hösäck och har jätteont.
Jag har fått veta att jag har endometrios... något jag aldrig hade trott eftersom jag aldrig haft mensvärk (det största symptomet). Mina äggledare är helt igensatta. De försökte ta bort en del men det gick inte så bra.
Ska besöka Besima på måndag.
Vem av er var det som hade igensatta äggledare... var det du Fialotta?