• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • loppa8

Nu senast försökte vi spola på ca dag 8. Ska bli dag fem nästa gång. Om det inte går får det bli med nersövning på kvinnokliniken. Jag har aldrig blivit nersövd, så det skulle kännas lite läskigt...

• Blom

Loppa 8 nersövning är absolut inget att grunna på om det blir så det fixar du galant men först och främst så håller vi tummarna för dag 5!

Fendt, lova att skriva så fort h*n är ute!! Är så nyfiken på allt =)

Kappan: när skulle du göra dina hål? hur går ni vidare om det är ok?

Jag börjar känna mig tjock, känns tidigt. 14+3  Kommer bli stor som ett hus känns det som nu. Men det är ju detta jag längtat efter så =)  Huvudsaken är att det går att rida fortfarande och att hästen orkar mig  ;)

Trevlig lördkväll!

• fendt87

blom: klart jag skriver när bebisen kommit! ni ska få alla smaskiga detaljer... ;)

• Maskrosungen

Loppa8: Sövas är inga problem det fixar du om det blir aktuellt. Jag jobbar själv inom sjukvården och har aldrig hört om någon sövning varit problem med. Men först håller jag också tummarna för dig på nästa spolningsförsök.

Fendt87: Så himla spännande! Jag ska hålla utkik efter någon förlossningsberättelse. Har du känt om det är något på gång ännu? Själv mår jag ok. Kräks fortfarande varje morgon och har nu börjat känna mig svullen och uppblåst. Det syns att jag är större än vanligt. Men vi har fortfarande inte berättat. Jag är i v 13 (12+0) i dag!

Blom: Är det bebis mage du fått eller är det mest gaser fortfarande? Själv har jag svårt att se skillnad då min mage alltid sett lite halvgravid ut tycker jag så nu är det svårt att dölja....

• fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-09-12 21:13:31 följande:
    Fendt87: Så himla spännande! Jag ska hålla utkik efter någon förlossningsberättelse. Har du känt om det är något på gång ännu? Själv mår jag ok. Kräks fortfarande varje morgon och har nu börjat känna mig svullen och uppblåst. Det syns att jag är större än vanligt. Men vi har fortfarande inte berättat. Jag är i v 13 (12+0) i dag!
    nej, inte känt ett enda dugg att det skulle vara något på gång. fast vi håller igång här hemma på gården och rullar stora 250-kilos halmbalar på höloftet, springer och flyttar kor och lamm, klättrar på stenmurar, klättrar i och ur grävmaskinen och traktorn och staplar lite ved :)
    men inget hittills.
    fast den har ju tills på söndag på sig att komma, så det kan nog hända mycket nu i veckan. ska till barnmorskan imorgon iallafall och kolla läget, alltid lika mysigt!
    jobbigt med illamående, men det är ju för en god sak... berätta när du vill, många vill ju vänta tills efter RUL, på mitt jobb berättade jag i vecka 15 tror jag, när vi hört hjärtljuden. glöm inte ta magbilder varje vecka förresten, skitkul att ha och kolla på!
    kram!
  • Kappan

5 okt ska jag få mina hål... nedsövd. är 99.9 på att det är fri passage så det blir bara till att fortsätta försöka på egen hand. Jag har ju just börjat plugga så det kan få vänta ett tag till.
    OM... det inte är fri passage så blir det väl IVF. Men jag undviker helst fler hormonbehandlingar nu.

Lycka till alla.

• Blom

Maskrosungen: Det är väl en bebismage men man känner sig lite tjock, vågen stod på 1+ i morse...  det är väl bara att gilla läget.

Fendt: DU är ju hur hurtig som helst, helt fantastiskt! Lite avundsjuk är jag allt ; ) 

Kappan: Hur går det med skolan? Känns det rätt? Hormonrubbningar är jobbigt men för en god saks skull när man orkar.

Kram

• fröken sy

Hej tjejer.

Här pekar vågen neråt, har faktiskt tappat en del kilon nu och det känns inte så bra. Jag är fortfarnade sjukskriven, har varit hemma 2 veckor och blir iaf hemma 2 veckor till... Jag mår pyton, kräks inte så mkt men är konstant illamående. Pga får jag inte i mig nästan någon mat, och det enda som gör att jag mår lite bättre är om jag tar det riktigt lugnt. Så nu är det soffan som gäller...

Tycker att min mage oxå börjat puta, men det är väl inte möjligt att det syns redan i v9? Är väl kanske bara svullen.

Ha det bra alla goa tjejer och håller oxå utkik efter när trådens lill* bebis tittat ut!

Kramar

• Maskrosungen

Var på inskrivning i går. Allt såg bra ut vad gäller prover och kontroller. Har gått ner 2 kg från start och upp 1,5 kg nu igen. Så snart börjar jag väl också gå uppåt.... Just nu känner man sig ju bara lite tjock som du säger blom.

Fröken sy: Vad jobbigt med allt illamående men snart så vänder det nog. Jag kräktes inte alls igår men mådde lite illa och i dag har jag mått illa och kräkts men det känns att det börjar lugna ner sig.

Kappan: Håller tummarna för dig på titthålsoperationen.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3