• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • fendt87
    ellen05 skrev 2010-08-31 12:51:38 följande:

Hej alla! har oxå börjat gå på Linneamott. Men jag skiljer mej lite från er då jag närmar mej 40 och har ingen man. Har funderat länge på barn och då "mannen i mitt liv" lyser med sin frånvaro så tänker jag ta saken i egna händer så att säga. hoppas det är ok att jag "hänger" med er och lycka till alla.

hej!
    välkommen till tråden! klart du får hänga här med oss :)
    ja du har ju ett lite annat utgångsläge än oss andra.
    hur gör besima med dig? och varifrån får du donatorn?
     jag känner mig helt lost inom det "området" så du får jättegärna berätta hur du ska gå till väga, verkar spännande! önskar dig förstås all lycka till och hoppas du kan få några kloka svar och råd från oss här när det behövs :)
  • hoppas82
    Hej Alla!
    Har inte varit på denna tråden på ett tag . Var hos Besima idag och hon fick avbryta behandlingen då en äggblåsa växt för mycket. Är knäckt över det.  Det var 4:e omgången med puregon och misslyckats med två sista cyklarna. De två första cyklarna var jättebra..
    Hur många gånger puregon eller pergotime behandlingar har ni fått?
     Vi pratade idag om IVF med Besima men det är inte aktuellt ännu. Känner själv att jag vill pröva puregon ett par gånger till.

Ellen05 lycka till...
  • ellen05

Hej igen och Tack för att jag får "hänga"

Jag har gjort ett försök på klinik i Danmark. Fick pos. ÄL-sticka på dag 8 men började tråkigt nog blöda på dag 18. Jag blödde i 3 dar ganska rikligt sen tvärstopp - nada. ringde till kliniken som sa att det kunde vara ett jättetidigt
    missfall och att jag kunde räkna det som mens. Så första blödningsdagen = första mensdagen.
    Så där är jag nu... väntar på ÄL... som nu är 5 dagar senare än förra gången.  SÅÅÅÅÅÅ FRUSTRERANDE!!
    Ska till Besima i veckan o kolla om allt är ok...funderar även på hormoner då om jag har förstått det rätt det är lättare att veta när man har ägglossning.

Fendt87: Om jag läser rätt så har du något underbart i magen.. GRATTIS!!

Hoppas82: När jag läser om din situation så förstår jag att det är jobbigt med hormoner oxå!

• fendt87
    ellen05 skrev 2010-08-31 18:05:51 följande:
    Fendt87: Om jag läser rätt så har du något underbart i magen.. GRATTIS!!
    jodå ;) och det där underbara ska ut om 19 dagar tycker jag. tack så mycket!
  • Kappan

Mens igen. Måste väl ringa Samira i morgon.

Välkommen Ellen.

....*Suck*...

• fendt87
    Kappan skrev 2010-08-31 21:49:23 följande:
    Mens igen. Måste väl ringa Samira i morgon.

Välkommen Ellen.

....*Suck*...
    men blööö :(
    ge inte upp bara! kram!
  • Maskrosungen

Välkommen Ellen05. Jag känner inte heller att jag kan så mycket om just din situation. Får man insemineras som ensamstående i Sverige eller måste du åka till danmark?

Kappan: Styrkekramar till dig.

Hoppas82: Frustrerande att det inte funkar med hormonerna. Jag vet själv hur det känns när jag skulle prpva pergotime och hade otroliga förväntningar på att det skulle funka. Fick 5 ! äggblåsor och sexförbud och fick aldrig mer äta den medicinen. Har också provat med ägglossningsspruta efter insemination utan större lycka. Till slut när vi gav upp pga att vi hade massa annat på gång så märkte jag efter 1 vecka att mensen var sen och där blev det ett litet "gravid". Men nu har jag förmodligen haft ägglossning någorlunda trots försök i nästan 2 år och inte lyckats och mannens spermier är ok. Så vårt "problem" är fortfarande okänt.

Fendt87: 19 dagar!!! Jösses vad nära det är nu! Det är bara att hålla tummarna. (Jag tror på pojke .... om man får gissa =)

• fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-09-01 10:08:00 följande:
    Fendt87: 19 dagar!!! Jösses vad nära det är nu! Det är bara att hålla tummarna. (Jag tror på pojke .... om man får gissa =)
    18 dagar idag :)
    ja gissa på ni, alla andra tror att det ska bli en tjej så kul med lite variation!
  • fröken sy

Det finns en liten där inne i min mage som har ett hjärta som slår!! Den är 6,7 mm stor, eller liten kanske man skall skriva... ska dit på ett till vul om knapp tre veckor, då skall den förhoppningsvis vara större så man kan se lite mer sa Besima. Känns så skönt att allt är bra så här långt!! Besima flyttade tillbaka oss fem dagar från uträkningen vi hade, från 21 april till 26 april. Men vi kommer fortsätta räkna efter så som vi gjort för jag är säker på när jag hade ägglossning och hon räknade bara från senaste mensens första dag.

Jag är riktigt illamående, var hos min bm igår och fick tabletter utskrivna så hoppas att det blir bättre snart. Är sjukskriven denna och nästa vecka så det känns skönt, då borde det hinna bli lite bättre. Det som känns jobbigt är att jag kommer behöva berätta på jobbet om bara någon vecka... de kommer ju undra varför jag varit borta i nästan 3 veckor... rektorn kommer jag ringa på fredag och berätta för och det känns ju lite konstigt att göra det redan eftersom jag bara är i vecka 7 nu. (Går in i vecka 8 på fredag)

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-09-01 12:45:21 följande:
    Det finns en liten där inne i min mage som har ett hjärta som slår!! Den är 6,7 mm stor, eller liten kanske man skall skriva... ska dit på ett till vul om knapp tre veckor, då skall den förhoppningsvis vara större så man kan se lite mer sa Besima. Känns så skönt att allt är bra så här långt!! Besima flyttade tillbaka oss fem dagar från uträkningen vi hade, från 21 april till 26 april. Men vi kommer fortsätta räkna efter så som vi gjort för jag är säker på när jag hade ägglossning och hon räknade bara från senaste mensens första dag.

Jag är riktigt illamående, var hos min bm igår och fick tabletter utskrivna så hoppas att det blir bättre snart. Är sjukskriven denna och nästa vecka så det känns skönt, då borde det hinna bli lite bättre. Det som känns jobbigt är att jag kommer behöva berätta på jobbet om bara någon vecka... de kommer ju undra varför jag varit borta i nästan 3 veckor... rektorn kommer jag ringa på fredag och berätta för och det känns ju lite konstigt att göra det redan eftersom jag bara är i vecka 7 nu. (Går in i vecka 8 på fredag)
    härligt att höra att det är bra med lillbebisen! 6,7 mm, men den växer snabbt! så kul att allt är bra! njut! kram!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3