• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Blom

Fröken Sy, förstår dig så in i bängen. Hoppas att ditt ger med sig vid v 12. Mitt härjar fortfarande och jag är så less på det, ligger som ett kolli i sängen så fort jag kommer hem från jobbet. Det enda positiva är att vikten pekar snarare nedåt än uppåt har ju lite att ta av men börjar ändå bli lite orolig eftersom jag inte behåller mkt mat eller äter så mkt alls..

Välkommen Ellen! Har faktiskt en kompis som går i dina tankar då herr perfekt inte vill dyka upp. Spännande, håll oss uppdaterade!

Kappan: Nu måste vi hitta energi och titthål till dig så du få komma vidare. Känner sååååå för dig. KRAM

Hoppas: Har oförklarad barnlöshet, perfekta simmare, bra ägglossning... Behandlad 3 ggr pergo och 2 puregon tror jag sen IVF, vi kunde ju skynda på karusellen hur vi ville eftersom vi var tvugna att betala IVF själva. Vid IVF upptäckte de att mina skal var rätt hårda så att de kanske inte kunde fästa när de var befruktade så de tunnade ut skalet på den som befinner sig i magen nu..

• hoppas82

Kanske finns hopp för mig med..vet inte vad jag ska tro för tillfället..usch
    Man va redo efter sommaren att köra igång. Tänkte att nu är man utvilad och avslappnad. Men ändå skiter det sig..funderat  mer på IVF

Blom..hur går det till med IVF.. Besima sa att hon tar kontakten med lasarettet och sen remiteras man till Malmö. Hon sa att det inte finns några köer??

• Blom

Vi fick komma igång direkt men som nämnt så betalade vi själva. Var på cura i malmö de är toppen. De tar även emot från landstinget men ja vet inte om det är lite kö för de som inte ska betala själva. Men lång kö tror jag inte att det är i vilkdt fall.

• FiaLotta

Hej tjejer. Tittar bara in och meddelar att frysförsöket i Malmö tog denna gången :). Går in i v 6 på lördag. Känns helt overkligt, men hoppas att det ska hålla :). Ska på ultraljud i Malmö 30 september. Grattis till alla er som lyckats i tråden, känns som det är många sen vi startade tråden :), och lycka till ni som fortfarande kämpar.
    Kram.

• Maskrosungen

Fia Lotta: Grattis!

Fröken sy: Så härligt med en liten liten krabat där inne! Att berätta är inte lätt. Till chefen kan man ju berätta när som om det är pga av sjukskrivning då de har tystnadsplikt. Man måste inte heller lämna den delen av sjukskrivningen där det står vad man har fått för diagnos eller varför man är hemma. Man behöver bara lämna själva "beslutet" om hur länge man ska vara hemma. Vad gäller jobbarkompisar så får man dra ut på det lite och avleda med något annat. Eller helt enkelt säga att det är privat ? Beror ju på vad man har för relation naturligtvis

Fendt87: Håller tummarna för att allt går bra för dig och att den lill* kommer snart

Blom: Hårda ägg. Spännande. Menar de att skalen är så hårda att spermierna inte kan komma in då heller? Det har jag hört en annan som hade problem med.

• fröken sy

Grattis Fialotta!! Vad härligt!!

• fröken sy

Nu har jag pratat med rektorn och berättat hur det ligger till. Vi bestämde att så länge skall han säga att jag åkt på inflensan två gånger på rad, och så kommer jag berätta för dem jag vill när jag kommer tillbaka. På ett vis känns det skönt, han uppskattade min ärlighet. Men sen känns det som jag sviker dem på jobbet... men samtidigt visste dem ju att jag var nygift när jag började, och att jag är i den åldern då det börjar bli aktuellt med barn... jag har ju ändå jobbat där ett år nu.

• fendt87

fialotta: supergrattis! gud så härligt för er! fått några "härliga" symptom än? ;) håll oss underrättade. kram!

• Kappan

Hejhej
    Fasen vad det händer grejjer här. Jag hinner inte med att hänga med i turerna.

Grattis FiaLotta - Äntligen.

Fröken Sy, det hade jag missat, så nu att du skrivit om det tidigare. Grattis till dig med.

Hoppas och Ellen: Är vi de enda kvar?

Idag fick jag en kallelse till CLV och KK. Titthål 5/10 om inte mensen börjar strula så den kommer mitti planeringen.
    Fick en massa instruktioner och desificerings-medel som jag ska duscha i kvällen före och samma morgon som OP. Tvätta sängkläder och byt sista natten. Rena kläder på! Sambon ska få plugga in sig på vart enda ord han också... OCH vara med hela dagen!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3