• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • lilla sigge

Var där i dag. och... det finns ingen riddare.. Så nu blir urolog det nästa. Jaja, börjar nästan vända mig vid tanken på att adoptera istället. Det kan ju forfarande gå, det kan vara många anledningar till at det inte finns några soldater.. 

Usj, nu ska jag bara överleva..  

• Maskrosungen

Lilla sigge: Ta det lugnt och låt inte tankarna skena i väg. Det kan vara så att det är stopp i sädeslederna. Man kan då få ut små killar/tjejer på annat sätt (har jag för mig). Någon operation för att "rensa rören" finns dock inte. Har ett par bekanta med samma problem. Men de fick ut spermier på något annat sätt och har gjort ivf.

Fendt87: Hur går det för dig? Det är väl 5 dagar över tiden nu?
    Hoppas du ligger på förlossningen och har det bra Flört

• fendt87

hej hopp!

nej då, jag ligger bara hemma och har det bra, äter choklad och gottar mig i soffan. bf+6 idag...

• Blom

Fendt: Är så nyfiken så nu måste den titta ut!! Ät lite choklad åt mig också, låter så gott men jag är inte sugen tyvärr. Egentligen är jag ju glad för att jag tappat suget  =)

Har fått ont i ländryggen är rädd för att det är foglossningar bak, fram har jag ju redan. Vill ju inte sluta rida ;)
    Fast jag ska inte klaga jag har ju bönat och bett om detta!

• Maskrosungen

Fendt87: Skönt att ligga hemma och ha det bra. Här har en enorm trötthet smygit sig på och jag somnar som en stock runt 21 varje kväll. Trodde man skulle bli piggare nu?

Blom: Hur långt är du nu? När började du känna av foglossningar?

• Blom

Maskrosungen: 16+4, kände av dem i v 9 - 12 men så lugnade det sig lite men nu verkar det vara tillbaka. Har svårt för att resa mig, ändra ställning och röra mig för mkt... Var sjukskriven sista 3 månaderna förra gången, då kunde jag inte röra mig. Men det är väl svårt att bli sjukskriven tror jag om det blir aktuellt, hoppas inte det för jag vill gärna jobba länge denna gången. Fast idrottslektionerna börjar bli jobbiga att ta.

• Maskrosungen

Blom jobbigt med foglossningar! Jag har sluppit  än så länge!

Är fortfarande ganska trött. Har fått provsvar på ferritin som tydligen var lågt trots att blodvärdet var högt så nu ska jag knapra lite järntabletter och hoppas på att bli lite piggare!

• fröken sy

Hej tjejer.

Jag är fortfarande sjukskriven, inne på femte veckan nu. Bm kunde inte sjukskriva mig längre så jag skall träffa läkaren, men hon hade inte tid förrens i nästa vecka så hon får sjukskriva mig då.

jag tyckte att illamåendet började bli bättre, så jag har försökt vara uppe en del. Men det funkar inte alls utan nu är jag tillbaka på att jag blir mycket sämre så fort jag försöker göra något... är ju i v. 11 nu så tycker att det borde bli bättre snart.

Många kramar

• Blom

Kämpa på fröken sy, förstår så väl hur det känns. Tur jag hade sommarlov när jag var i din period. Hoppas hoppas det vänder! Ska hålla alla två tummarna jag har! Det vände för mig i v 14. Men visst spyr jag lite då och då, varför ta bort en ny vana....  ;)

• FiaLotta

Fröken Sy: Hoppas du blir bättre snart. jag känner precis som dig. jag har varit hemma 3 veckor nu o är sjukskriven till 17 okt till att börja med men hoppas att det ska vända snart. Är i v9 nu. Konstant illamående dygnet runt o klarar inte av att göra något alls. Har du något som funkar för dig med illamåendet? Ibland mår jag bättre när jag äter gröna äpplen men mår ganska snart dåligt igen. Kom på att söta saker nog gör det värre iaf för då spyr jag alltid. Kämpa på!!! Vi får hoppas vi båda blir bättre snart. Imorgon ska jag till Malmö på VUL innan de släpper oss efter denna ivf:en.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3