Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
kappan: När jag läser din berättelse känns det som om jag går i dina fotspår. Har tagit trippel pergo ovitrelle och tagit kladdtabletter(glömt namnet) Gjort spolning som såg ok ut, och ska nog börja med sprutor snart och vi har pratat om att det kanske blir titthål.
Men hur kan det vara helt igensatt när du gjort spolning?
Hoppas du mår bättre snart efter titthålet.
kram
Loppa8: Besimas spolning är högst tvivelaktig. Inte på något sätt farlig men frågan är hur mkt man kan lita på det. "inget motstånd" sa hon ju egentligen bara.
Jag tyckte det gjorde ganska ont, men sa att det var ok. Hade jag sagt att det gjorde skitont (men bara ett kort tag) så kanske hon sagt något annat. Det kanske inte alltid är bra att "bita ihop".
Kladdtabletter? Progesteronvagirorer menar du?
Mitt enda tips ät att ligga på och inte låta det ta för lång tid. Besima är bra men tiden kan ofta dra iväg enligt vad jag förstått på många berättelser.
Därför ringde jag redan i morse och bad om en tid. Besima har kanske fått beskedet idag eller hinner iallafall få det tills jag kommer på måndag... hoppas jag.
Jag har dock inte sett den medicinska beskrivningen på problemet men faktum kvarstår. IVF är enda utvägen sa läkaren igår.
Kappan: Ja jag har stop o äggledarna eller iaf vad Besima säger. Det gick ju inte att spola alls. Tråkigt för er men det finns ju andra sätt. Antar att det blir ivf för er också nu. Ni kommer också lyckas det vet jag. Men förstår att du mår dåligt just nu. Jag hade jätteont sist de gjorde titthål på mig. Var sjukskriven i 3 veckor tror jag. Krya på dig.
Fröken Sy: Ja kissa får man ju göra stupalöst på nätterna nu. Men kan tänka mig att detta med sömnen är en övergående sak. Hoppas jag :). Vi hoppas på en bra natt för både dig o mig i natt :)
Kappan: Stackars dig, hoppas smärtan snart försvinner. Hur ser du på att IVF är enda utvägen? Självklart förstår jag att det är bedrövligt samtidigt som man får en förklaring varför ingenting har hjälpt! Många kramar och tankar till dig!!!
Många tankar till er som kämpar med illamåendet verkar bara vara Humlan och Fendt som klarade sig utan hittintills.. Jag mår dock bättre nu i v 19 och har gjort ultraljud idag, det gick fint. Har även berättat på jobbet idag och för min familj. Jag är lite slö av mig ;)
Du har så rätt Blom... känns bara som att man misslyckats som människa när man inte ens klarar av det enda man är satt på jorden för att utföra...
Visst är det skönt att få besked och att IVF nu är inom räckhåll. Hur länge fick du vänta nu igen...? Har för mig att det gick ganska snabbt...
Kappan: Du ska inte känna att du misslyckas!!! Så är det inte! Vi åkte till CUra ganska omgående och körde på direkt, ett kort program som de kallade det. Vi väntade ingenting, men vi betalade privat. Fast på informationen satt det andra som skulle göra det genom landstinget och de skulle inte heller behöva vänta var min uppfattning. Jag är jätte-nöjd med CUra, fantastiska människor och snabba svar på alla frågor och snabb hantering.
Härligt att höra Blom!
Lite gladare idag.
Jag har varit hos Besima och fått en hel kasse full med blodprovsremisser, hem-klamydia-test, provburk till sambon och P-piller!?!
Jag ska äta trinovum för att hålla Endometriosen i schack tills det är dags. Känns jättekonstigt.
Fick också veta att äggledarna inte är igensatta pga Endometrios utan av någon gammal inflammation. Försöker dra mig till minnes när jag gjorde Klamydiatest senast... Jag kan inte minnas men jag vet att jag gjorde det strax innan jag träffade sambon och jag borde ha gjort det minst en gång till därefter.
Faan... vårdcentralen påstår att jag aldrig har gjort klamydiatest. Jag har jagat varenda vårdcentral, ungdomsmottagning samt sjukvårdsupplysningen för tips men de kan inte se något test.
Jag vet att jag gjort minst ett test!
Varför har inte barnmorskan tvingat mig till test vid förnyande av p-piller, särskilt efter partnerbyte? Jag vet att jag "kommit undan" undersökning vid ett antal tillfällen inför p-piller. Men absolut inte flera gånger.
Sambon är jätteorolig att han smittat mig, inte för att någon av oss utsatt sig för särskilt stora risker.
Men om han haft det utan att behandla det, borde inte han fått problem med fertiliteten själv då.
Ojojoj... vad jag är orolig nu... trots att det inte spelar någon roll, det är ju ändå för sent.
Fick också veta att Klamydia kan läka ut av sig själv... så vi kanske aldrig få veta om någon av oss någonsin haft det.
Jösses vad ni kämpar på tjejer!
Kappan: Styrkekramar till dig. Hoppas du får tid för ivf snart och att besima kan ge dig några besked.
Loppan: Skönt att spolningen gick bra denna gången.
Fialotta & Fröken sy: Kämpa på mot ert illamående! Mima kräkningar har äntligen börjat släppa helt verkar det som illamående är jag dock fortfarande så fort jag får problem med sömn och liknande.
Blom: Skönt att det gick bra på ultraljuden och kul att du äntligen berättat för dina vänner. Vi berättade i v 14 för de allra flesta efter att vi varit på ultraljud.
Hur är det tjejer? Jag är nog lite bättre men mår fortfarande jätteilla dygnet runt. Kan inte sova riktigt på nätterna ännu men vänder snart hoppas jag. Är 11+1 idag. Nervös för imorgon då jag ska börja jobba igen bara 25 procent men nervös för illamåendet men ska nog gå bra. Skönt att komma tillbaka lite till jobbet med. Hoppas ni andra mår bättre.