• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Maskrosungen

Hej tjejer! Mitt illamående har släppt nu. Är i v 15. Så håll tummarna att det lägger sig snart. Märkte snabbt att det blev bättre om jag sov tillräckligt. Vinddruvor är också bra =)

• nina01

Hejsan alla glada medlemmar hur går behandlingen för alla här själv är jag inne i graviditets vecka 39 och väntar en bebis när som helst tack vare besima lycka till ni alla andra också.

• fröken sy
    FiaLotta skrev 2010-09-29 20:07:14 följande:
    Fröken Sy: Hoppas du blir bättre snart. jag känner precis som dig. jag har varit hemma 3 veckor nu o är sjukskriven till 17 okt till att börja med men hoppas att det ska vända snart. Är i v9 nu. Konstant illamående dygnet runt o klarar inte av att göra något alls. Har du något som funkar för dig med illamåendet? Ibland mår jag bättre när jag äter gröna äpplen men mår ganska snart dåligt igen. Kom på att söta saker nog gör det värre iaf för då spyr jag alltid. Kämpa på!!! Vi får hoppas vi båda blir bättre snart. Imorgon ska jag till Malmö på VUL innan de släpper oss efter denna ivf:en.
    Jag klarar verkligen inte heller att göra nåt, ligger bara i soffan och tittar på tv. Jag äter ju lergigan comp, de gör det lite bättre. Söta saker fixar inte jag heller, dricker bara vatten. Ibland kan jag bli sugen på apelsinjuice, så vi har köpt hem helt osötat sådan som jag tycker är god ibland. När det gäller mat brukar jag få i mig lite mannagrynsgröt på morgonen och sedan kanske en halv portion av någon "lätt" mat på kvällen. Grönsakssoppa har funkat bra, lite lagom salt och så. Pannkakor med mosade, helt osötade jordgubbar har varit gott oxå... syran i jordgubbarna gör att jag fixar att äta pannkakorna.

Sen märker jag att det skiftar lite från dag till dag, och idag är det en riktigt dålig dag så få se om jag får i mig någonting idag...

imorgon går jag in i v.12, det brukar ju bli bättre runt omkring den veckan så jag hoppas på det. Men som jag mår nu hoppas jag verkligen att jag får fortsatt sjukskrivning på måndag när jag träffar läkaren. Är faktiskt lite orolig att hon tycker jag skall gå tillbaka och försöka jobba när jag mår som jag gör. Känner att de 3 mil in till jobbet i bil känns helt ogenomförbart. Får be grannen köra in mig till läkaren på måndag för mannen är inte hemma då och jag fixar inte att köra själv.

Hoppas att det går riktigt bra på VUL:en i Malmö idag!!! Håller alla tummar och tår jag har!

kram
  • fröken sy
    Maskrosungen skrev 2010-09-30 09:44:11 följande:
    Hej tjejer! Mitt illamående har släppt nu. Är i v 15. Så håll tummarna att det lägger sig snart. Märkte snabbt att det blev bättre om jag sov tillräckligt. Vinddruvor är också bra =)
    Härligt att du mår bättre!! Njut nu ordentligt av att vara gravid
  • fröken sy
    nina01 skrev 2010-09-30 13:13:17 följande:
    Hejsan alla glada medlemmar hur går behandlingen för alla här själv är jag inne i graviditets vecka 39 och väntar en bebis när som helst tack vare besima lycka till ni alla andra också.
    GRATTIS till kommande bebisen!! Härligt att Besima kan hjälpa till!
  • FiaLotta

Fröken Sy: Haha apelsinjuice dricker jag med :). O pannkakor med jordgubbsylt ibland =). Tog ingen lergigan comp idag för tänkte att hjälper de mig inte så är det ju lika bra att sluta. Har mått lika illa idag som med tabletterna. Allt gick bra i Malmö. 2 cm var bebisen :) med paddlar till armar och ben och ett hjärta som slog 140 slag per minut :). Så underbart att se. Började med omeprazol idag så får vi se om illamåendet o magen mår lite bättre av det.

Hoppas läkaren förstår att du behöver vara hemma lite till. Vet precis hur du känner med att köra till jobbet. Jag har 4 mil dit och det går bara inte när man mår såhär. Men förhoppningsvis släpper det som du säger runt v 12.

Maskrosungen: Vad skönt att ditt illamående har försvunnit. Åt vindruvor i massor för några veckor sen men bm sa att det är för sött det får man inte äta. Fast egentligen tycker jag att huvudsaken är att ma får i sig något överhuvudtaget. Så jag fortsatte äta det :). Allt som inte gör att man mår mer illa är ju bra :). Ska försöka gå o sova nu o se om ditt sömntips hjälper :). Har knappt sovit alls denna veckan för att jag mått så illa på nätterna med.

Nina01: Grattis till graviditeten och hoppas att förlossningen går bra.

• fendt87

hej tjejer!
    nu är jag tillbaka!
    var hos barnmorskan i måndags för vanligt besök, fick tid för igångsättning idag.
    sa till bm att jag inte känt av bebisen som jag brukar och på kvällen ringde hon och undrade om jag känt mer, vilket jag inte hade (men ingen fara, klockan var inte "spark-dags" ännu). bm tyckte dock att det var bäst att ringa förlossningen och höra med dem (vi tänkte vänta några timmar till).
    vi ringde och de ville att vi skulle komma in för kontroll. vi tog med bb-väskan och åkte in. hjärtljuden på bebisen var bra men läkaren där gillade inte riktigt att bebisen inte sparkat som vanligt.
    vi fick stanna kvar över natten, tjohoo!
    klockan 7.50 i tisdags morse satte de igång förlossningen och klockan 20.33 är lilla tjejen född! förlossningen gick jättebra och min sambo var ett enormt stöd, hur bra som helst, coachade, såg till att jag drack och åt och höll koll på värkarna så att jag kunde börja ta lustgas i rätt tid.
    efter ett par nätter på lättvården (som för övrigt är helt underbart!) fick vi idag komma hem efter att alla prover och tester tagits.
    nu ska vi mysa med vår lilla tjej!

p.s jag hänger kvar i tråden och håller koll på er :) stort lycka till alla, både ni som är gravida och ni som snart kommer bli det (för det kommer ni att bli!)
    kram!

• Blom

Fendt! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!  Vad härligt! Skriv nu små mysiga rapporter tack. En tjej, jag som trodde på en kille ;)  Så roligt. Nu väntar jag med spänning på namnet!
    Kram

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3