Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Fr sy: Du får nog vänta lite till på känningar sen får du dem säkert... Helt normalt!
Trevlig helg!
Fröken sy: Det försvann för mig också i början.
Fendt87: Spännande att det bara är 30 dagar kvar! Har du börjat bli nervös för förlossningen ännu?
I dag var vi på VUL som planerat. Det fanns en liten bebbe där =)
Den var 21 mm lång och jag blev beräknad till 8+5. Den rörde lite på sig och vi fick se hjärtat slå så nu kan man pusta ut ett slag.
maskrosungen: så skönt att allt såg bra ut och att alla blev glada när ni berättade om graviditeten!!! jättehärligt!
fröken sy: nja, man tänker ju lite på förlossningen varje dag, men jag försöker tänka att "har alla andra klarat det innan så ska jag också göra det". intalar mig själv att allt ska gå bra och att man ju får bra stöd och hjälp av personalen. ska bli spännande, är ju sista "hindret" innan man får träffa lillbebisen som man väntat på sååå länge (rätt mycket längre än de 40 veckor man är gravid till och med ju!)
hej tjejer!
vad händer? hur mår ni?
jag har fått semester nu och fyller dagarna med städning, bakning och vedstapling :)
jag som var mästare på att slöa förut, nu har jag hur mycket energi som helst! konstigt...
kram på er!
Har varit fullt upp nu på semestern, och är det fortfarande trots att jag går hemma själv nu när sambon jobbar. Hmmm.... jag som hade så många planer. Och på måndag börjar skolan.
Tuggar piller från Homeopaten och har inte hört ett ljud från Besima angående tiden jag bad att få för titthålsoperation. Bryr mig inte. Men när det börjar närma sig slutet på min högkostnadsperiod så får jag väl ringa.... inte alls lust med det!
10dagar till BM, får vänta tills dess iallafall.
Var hos Veterinären med Lillkissen idag. Han är tre år och har varit hos veterinären två gånger per år under hela sitt liv. ALLTID en gång i augusti (oftast kliande öron) och en gång under mellandagarna (skador) varje år. Idag var det öronen igen. Ingen skabb som tur var, ingen öroninflammation heller. Nu tror de att det är allergi eftersom det alltid kommer tillbaka på sommaren. Inte alls kul att åka bil...
Hej!
Va ett tag sen jag va här, G R A T T I S till er som blivit grvida!!!!!
Roligt!!!!
Jag har varit o tagit blodprover, o min sambo va o lämnade sitt prov häromdagen.
Hur lång tid brukar det ta att få reda på provresultaten, tänker att spermie provet borde de ju analysera direkt så det inte blir förstört?
Hej Tjejer
Här är illamåendet i full blom =(
Känns så tråkigt att man försöker äta frukost och sedan efter ett tag mår man illa och upp kommer bara galla ändå. Verkar som jag har supersnabb matsmältning eftersom det inte finns nån mat kvar i magsäcken efter så kort tid som 1 timma eller 2 ibland. Många på jobbet har börjat undra och frågar men jag nekar. Vill gärna vänta till v 12 är klart så missfallsrisken minskar.
Fandt87: Jobbigt att bara gå hemma och "vänta" nu då. Har du nån hobby eller något som du kan sysselsätta dig med? Pyssel eller sy barnkläder eller liknande.
Fröken sy: Hur går det för dig? Har det kommit några symptom ännu? En del förstår jag går länge innan det kommer några. Men ibland kan det vara skönt att symptomen finns där så vet man i alla fall att man är gravid.
Kappan: Tråkigt att inte Besima hör av sig! Du får ringa och fråga och tjata lite kanske? Vad gäller hunden så skulle jag rekomendera att du sätter hon/han på allergifoder. Z/D ultra allergen har vi på vår hund och han är mycket mycket bättre.
Linnea: Välkommen hit (har inte varit aktiv på ett tag så du måste halkat in när jag var någon annanstans!) Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Spermaprovet analyseras direkt. Blodproverna kan ta ett par dagar upp till en vecka beroende på vad det är du har tagit för prover. Man kan begära ut provsvar på telefon men oftast vill läkaren att man sitter ner när alla svar finns och så diskuterar man hur man ska gå vidare.