• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • fendt87

kappan: låter spännande! själv har jag lite svårt för "såntdär hokus-pokus" men man vet ju aldrig. hoppas allt går bra och håll oss uppdaterade, jag är i allafall nyfiken! :)

• Blom

Kappan, vad spännande! Du måste hålla oss uppdaterade.

• fröken sy

Idag är det dag 16 för mig och jag fick på äl-testet imorse, för första gången i mitt liv!! Nu får ni gärna hålla tummarna för oss ett tag

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-07-30 09:06:15 följande:
    Idag är det dag 16 för mig och jag fick på äl-testet imorse, för första gången i mitt liv!! Nu får ni gärna hålla tummarna för oss ett tag
    heja heja! jag håller tummarna! bara se till att nuppa hela helgen nu då :) haha, roligt för dig! sen är det evighetsväntan till bim... men så kul med positivt på äl-test!!!
  • Kappan

HAhaha, "nuppa" var längesedan jag hörde.

Ja, Fröken Sy, tummarna är dine, Lycka till!

• fröken sy

I eftermiddag och kväll har jag haft ont i magen, typ som mensverk fast mer på ena sidan. Kommer inte ihåg att det höll i sig så många timmar sist... Undra om det kan vara äl, eller är det för tidigt eftersom jag fick utslag på testet i morse? Får väl se hur det är imon... Vi får sexa på några dagar nu så det finns små simmare där ifall så får vi se...

*Tar tacksamt emot tummhållningen*

• fröken sy

Har fortfarande på ältestet, men idag tycker jag inte att det känns något i magen. Är bara lite öm om jag trycker precis intill bäckenbenet på vänster sida. är det någon som vet om man kan ha haft äl men fortfarande få på äl-testen? Om man skall in och ta blodprov för att kolla äl, när är det man skall göra det? De öppnar ju på måndag om en vecka och eftersom vi ska på lite semster skulle jag inte kunna gå dit förrens på torsdag den veckan och då har det gått för lång tid va? Får väl vänta och se om mensen kommer eller inte...

jag vet att det är någon av er som sagt att de inte fick äl av pergotimen? Brukade ni få utslag på äl-test ändå? Och ont i magen så ni trodde ni hade äl?

Nu bombaderar jag med frågor igen, sorry   

• fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-07-26 10:32:50 följande:
    Tack allihopa! Ska få komma på kontroll hos min gynekolog på torsdag så då får vi se om allt står rätt till. Har inte riktigt fattat det ännu och har inga egentliga symptom mer än att brösten är lite spända och lite värk (typ mensvärk)
    hur gick kontrollen? kram!
  • Maskrosungen
    fendt87 skrev 2010-07-31 15:30:06 följande:
    hur gick kontrollen? kram!
    Det gick bra. Det bekräftades att jag var gravid Glad och att graviditeten satt i livmodern. men hon kunde inte se någon foster ännu då det var alldelles för tidigt. Hon tror att jag ägglossat lite senare än jag beräknat vet att jag haft ägglossning på dag 23 en gång tidigare. Nu hade jag räknat på dag 14 .Hinnsäck och gulsäck har vi fått se och sedan ska jag in den 20 aug igen för en till koll och då ska vi förhoppningsvis få se en liten och ett hjärta som slår. Gynekologen jag går hos kommer in extra på sin semester för att göra denna kollen och då känner man sig extra ompysslad!

Fröken sy
    Hoppas det går bra för er i helgen!
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-08-01 18:24:28 följande:
    Det gick bra. Det bekräftades att jag var gravid Glad och att graviditeten satt i livmodern. men hon kunde inte se någon foster ännu då det var alldelles för tidigt. Hon tror att jag ägglossat lite senare än jag beräknat vet att jag haft ägglossning på dag 23 en gång tidigare. Nu hade jag räknat på dag 14 .Hinnsäck och gulsäck har vi fått se och sedan ska jag in den 20 aug igen för en till koll och då ska vi förhoppningsvis få se en liten och ett hjärta som slår. Gynekologen jag går hos kommer in extra på sin semester för att göra denna kollen och då känner man sig extra ompysslad!

Fröken sy
    Hoppas det går bra för er i helgen!
    låter härligt! och vilken toppen-gyn som jobbar på semestern för er skull!
    kram!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3