• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Maskrosungen

Hej tjejer
    Det var länge sedan jag hängde här sist. Jag har bara behövt en paus. Och tydligen har det hjälpt! Efter nästan 2 år av försök och 2 inseminationer har jag äntligen blivit gravid. Helt spontant! Är i v 5 +1 så ännu är det tidigt. Men nu vet man ju i alla fall att det fungerar! Sprider kanske lite hopp till er andra som försökt länge också hoppas jag!

• fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-07-25 18:05:11 följande:
    Hej tjejer
    Det var länge sedan jag hängde här sist. Jag har bara behövt en paus. Och tydligen har det hjälpt! Efter nästan 2 år av försök och 2 inseminationer har jag äntligen blivit gravid. Helt spontant! Är i v 5 +1 så ännu är det tidigt. Men nu vet man ju i alla fall att det fungerar! Sprider kanske lite hopp till er andra som försökt länge också hoppas jag!
    GRATTIA GRATTIS GRATTIS! gud va kul att höra! javisst är det tidigt, men man måste ju börja från början :) blir det en liten vårbebis då?
    stor kram!
  • fröken sy
    Maskrosungen skrev 2010-07-25 18:05:11 följande:
    Hej tjejer
    Massa GRATTIS!!! Vad häligt att höra, visst ger det hopp även för oss andra.
  • Maskrosungen

Tack allihopa! Ska få komma på kontroll hos min gynekolog på torsdag så då får vi se om allt står rätt till. Har inte riktigt fattat det ännu och har inga egentliga symptom mer än att brösten är lite spända och lite värk (typ mensvärk)

• Blom

Grattis Maskrosungen! Passa på och njut innan symtomen kommer Flört 

Själv så går jag på medicin för att klara illamåendet som är förjävligt. Men jag ska inte klaga. Det var lika dant förra gången, alla läkare/barnmorskor säger att det är jättebra för de är de starkaste graviditeterna. Fick komma på ultraljud till slut i förra veckan, ringde för att boka tid för inskrivning men de kunde inte skriva in mig utan ultaljud så då fick de fixa det i alla fall. Allt såg bra ut, ett hjärta som dunkade på.
    Har lite ångest för att börja på det nya jobbet och snart säga att man är gravid, känns som man lurar dom. Men det har ju inte funkat på 4 år så jag trodde inte det skulle funka nu heller. Vi får väl se vad de säger ska vänta så länge jag kan med att berätta.

Ha det gott i sommarledigheten! Håll modet uppe ( vet att det är lättare sagt än gjort).
    Kram
     till er alla

• Maskrosungen

Hej
    Jag ska verkligen passa på att njuta. Kommer nog inte kunna slappna av innan ultraljudet.

Blom Kul att det lyckats för dig! Jag har inte varit inne på ett tag så jag hade inte en aning om det!
    Hur långt är du?

• Kappan

Härligt att läsa om alla framsteg.
    Grattis Maskrosungen!

Fröken Sy: Knepig situation. Inget råd till dig annat än att Besima brukar ta alla chanser som finns. Ville ge mig pergo utan undersökning, eftersom vi var utomlands i vintras.
    Men det är ju inte riktigt så för dig nu.  

Har "tillsammansperiod" just nu. Trist värre ;)

Men i morgon ska jag göra något spännande!
    Har stött på en bekant som berättade om sina tidigare problem (hon har nu två barn).
    Hon hade gått till en Homeopat. Och när hon berättade det för mig så instämde en annan kompis i samtalet och berättade om sin kollega som också fått hjälp så. Kan tydligen ha med näringsbrist eller felställda ryggkotor och sånt att göra. Jag griper efter halmstrån men tror verkligen på detta.

Sedan bär det av till Psykologen igen i morgon och bli ännu lite starkare.

• Blom

Kappan: Du är fantastisk! Kämpa på och tappa inte modet.

Maskrosungen: Cura räknar på ett sätt och BM på ett sätt så tja typ 7+6

• Kappan

När jag kom till homeopaten idag hade jag inte berättat varför jag sökt upp henne.
    -Du har dålig blodcirkulation, sa hon nästan direkt, och det beror på hjärt/kärlsjukdomar i ditt arv... (SANT)

-Du är sné sa hon också, och skickade mig till en Naprapat för att rätta till nacken (gammal arbetsskada som jag trodde läkt eftersom jag inte har ont längre).
    Hon visade att min tröja drar sig åt sidan, vilket jag trodde berodde på olika storlek på brösten men det är egentligen nacken... läskigt att man inte känner något.

Hon höll olika burkar medicin på mitt knä och höll i en slags slagruta i andra handen. Slagrutan gav utslag i olika fart beroende på hur mycket jag behövde just den medicinen... Creepy

Till slut kom hon fram till att jag behövde Progesteron (!?!) och lite andra örter. Ska inte påverka Besimas behandling enl Homeopaten.

1400kr fattigare (och mer pengar kommer det att kosta) men med nytt hopp!
    I övrigt är jag fullt frisk vilket är skönt att höra.
    Jag behöver inte heller Psykologhjälp eftersom det bara är hormonerna som spökar sa hon... fortsätter nog ett tag till iallafall.

Om tre månader kanske jag vet om det var värt det.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3